Gå til innhold

FU: Antall tenner i underkjeven?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

28

• laban

3

• fresja

3

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Aner ikke hvor mange det er, og jeg har ikke noe speil her så jeg får sett etter heller. Trakk en (eller var det en på hver side?) lengst bak fordi visdomstennene satt fast og ikke fikk plass til å komme ut. De kom ikke ut likevel, og måtte opereres ut. Likevel er det så stappa inni der at jeg sliter med å komme mellom med tanntråd overalt. Jeg tygger som bare det. Tror det skal mye til før du får problemer med tyggingen.

Gjest tttttttttttttz

Aner ikke hvor mange det er, og jeg har ikke noe speil her så jeg får sett etter heller. Trakk en (eller var det en på hver side?) lengst bak fordi visdomstennene satt fast og ikke fikk plass til å komme ut. De kom ikke ut likevel, og måtte opereres ut. Likevel er det så stappa inni der at jeg sliter med å komme mellom med tanntråd overalt. Jeg tygger som bare det. Tror det skal mye til før du får problemer med tyggingen.

Ekke det bare å talle med tunga da ?

Annonse

Normalt er 16, med visdomstenner. Jeg har tolv. Fire svangerskap har gått hardt utover tanngarden. Trakk først to visdomstenner og deretter begge jekselne innenfor. Men klarer meg veldig fint med dem jeg har.

''Fire svangerskap har gått hardt utover tanngarden. '' Hva skjedde?

Ferskenblomst

''Fire svangerskap har gått hardt utover tanngarden. '' Hva skjedde?

Vet ikke helt. Vært nøye med tannpuss, tanntråd og skylling og to tannlegebesøk under hvert svagerskap. Allikevel har de bare blitt tæret bort. Etter første svangeskapet så alle visdomstennen mine ut som en Jarlbergost, i følge tannlegen. Bare å trekke, de to oppe, og de to nede. De to neste svangerskapene tok knekken på de to andre jekslene. Med sistemann fikk jeg hull mellom fortennen, men de har tannlegen heldigvis klart å redde. Ellers har jeg nesten aldri hull, bortsett fra en annen jeksel som tuller med meg. Tannlegen har advart meg om at neste gang det skjer noe med den tanna er det krone. Uff, håper den holder så lenge som mulig.

Vet ikke helt. Vært nøye med tannpuss, tanntråd og skylling og to tannlegebesøk under hvert svagerskap. Allikevel har de bare blitt tæret bort. Etter første svangeskapet så alle visdomstennen mine ut som en Jarlbergost, i følge tannlegen. Bare å trekke, de to oppe, og de to nede. De to neste svangerskapene tok knekken på de to andre jekslene. Med sistemann fikk jeg hull mellom fortennen, men de har tannlegen heldigvis klart å redde. Ellers har jeg nesten aldri hull, bortsett fra en annen jeksel som tuller med meg. Tannlegen har advart meg om at neste gang det skjer noe med den tanna er det krone. Uff, håper den holder så lenge som mulig.

Du verden... det var jo ikke greit i det hele tatt. Har like mange sv.skap bak meg, men aldri noen tannproblemer pga dem.

Jeg har 14. Har fjernet to visdomstenner nede, samt at jeg tror jeg trakk to tenner til i 12-årsalderen (pga at det var trangt). Man skal vel ha 18 tenner i underkjeven om visdomstennene også medregnes?

Nei, vi har normalt 32 tenner, visdomstennene medregnet. Altså 16 i underkjeven. (ikke 18)

http://no.wikipedia.org/wiki/Tann

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...