Gå til innhold

Er 200 millioner ny Norgesrekord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gir ikke noe til sånt! nå står det atter engang,at mange av de som har gitt penger har blitt lurt. Ikke noe nytt akkurat.

Overfør til bankkontoen da vel. Det vil alltid finnes kjeltringer uansett om du skal kjøpe melk og brød eller gi penger til innsamlingsaksjonen.

Synes du har en dårlig unnskyldning som du gjemmer deg bak, for å slippe å gi penger.

Gjest gjerrigknarken meg

Gir ikke noe til sånt! nå står det atter engang,at mange av de som har gitt penger har blitt lurt. Ikke noe nytt akkurat.

Vi gir sjelden til slike tv-innsamlinger eller andre innsamlinger.

Men vi støtter hvert år Norges Luftambulanse, Landsforeningen for hjertesyke barn, og Kreftforeningen. Så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet at jeg ikke pleier å gi noe til slike innsamlinger.

I tillegg så gir vi penger/gave til frelsesarmeen til jul

Annonse

Nei, rekorden er 252 millioner ("Flyktning-79" - justert i forhold til 2008 kroner).

http://no.wikipedia.org/wiki/TV-aksjonen

Hva mener du med 2008 kroner? At faren min tjente ca 100 000 i 1979 har vel ingenting med saken å gjøre? 74 millioner var sikkert mye i 1979,men hvor kommer tallet 252 fra?

I 1920 kunne man i USA kjøpe en bil for ca 500$ eller 2500 nok,men hva så?

Å prøve å sammenligne 1979 med 2008 eller 2012 blir jo bare tull.

Den første sykkelen jeg kjøpte var en DBS 22" herresykkel jeg ga 700 kr for en gang mellom 1969 og 77.I dag får man ingen god sykkel under 1500 kr.Eller 3000 for den saks skyld.

Hva mener du med 2008 kroner? At faren min tjente ca 100 000 i 1979 har vel ingenting med saken å gjøre? 74 millioner var sikkert mye i 1979,men hvor kommer tallet 252 fra?

Den første sykkelen jeg kjøpte var en DBS 22" herresykkel jeg ga 700 kr for en gang mellom 1969 og 77.I dag får man ingen god sykkel under 1500 kr.Eller 3000 for den saks skyld.

Du får svaret på mye av det der hvis du klikker på linken megler Smekk la ut og leser innholdet ordentlig, med fotnoter og alt.

Man må selvfølgelig justere de innsamlede beløpene fra flere tiår tilbake, for at det skal gå an å sammenlikne dem "rettferdig" med de siste års resultater.

Jeg ga ingenting. Gir jeg penger gir jeg til Leger uten grenser. Ikke så mye til de heller, men en tusing i året kanskje. Amnesty vet jeg ikke helt hva står for, men generelt sett har jeg ett syn på de som venstrevridde. Kanksje jeg tar feil, men uansett så gir jeg kun til helt nøytrale organisasjoner.

Jeg ga ingenting. Gir jeg penger gir jeg til Leger uten grenser. Ikke så mye til de heller, men en tusing i året kanskje. Amnesty vet jeg ikke helt hva står for, men generelt sett har jeg ett syn på de som venstrevridde. Kanksje jeg tar feil, men uansett så gir jeg kun til helt nøytrale organisasjoner.

Jeg ga ikke noe til Amnesty, men jeg gir 410,- til to ulike fadderordninger hver mnd + at jeg kjøper Foreningen for hjertesyke barns kalender + at jeg gjerne kjøper julegaver til ungene fra Unicef så jeg føler egentlig at jeg yter bra som det er.

Amnesty er mot dødstraff og fengsling av politikere.

Du får svaret på mye av det der hvis du klikker på linken megler Smekk la ut og leser innholdet ordentlig, med fotnoter og alt.

Man må selvfølgelig justere de innsamlede beløpene fra flere tiår tilbake, for at det skal gå an å sammenlikne dem "rettferdig" med de siste års resultater.

"Man må selvfølgelig justere de innsamlede beløpene fra flere tiår tilbake, for at det skal gå an å sammenlikne dem "rettferdig" med de siste års resultater." dette skjønte jeg ingenting av.74 millioner i 1979 er fremdeles 74 mill ikke 252.

"Man må selvfølgelig justere de innsamlede beløpene fra flere tiår tilbake, for at det skal gå an å sammenlikne dem "rettferdig" med de siste års resultater." dette skjønte jeg ingenting av.74 millioner i 1979 er fremdeles 74 mill ikke 252.

''74 millioner i 1979 er fremdeles 74 mill ikke 252.''

Hva slags årslønn hadde du i 1979?

Annonse

''Hva mener du med 2008 kroner? At faren min tjente ca 100 000 i 1979 har vel ingenting med saken å gjøre? 74 millioner var sikkert mye i 1979,men hvor kommer tallet 252 fra?''

74 1979-millioner justert for inflasjon.

''Å prøve å sammenligne 1979 med 2008 eller 2012 blir jo bare tull.''

Ja, det blir bare tull hvis du IKKE tar hensyn til at pengeverdien har endret seg.

Amnesty International er en helt nøytral organisasjon, og har i lengre tid kjempet mot politiske fengslinger i det som var Sovjet, i Kina, og i en drøss latinamerikanske land.

Hvis du tror de er venstrevridde så sier det nok mer om deg enn om de.

Med vennlig hilsen

Det er justering for kroneverdien / pris- og lønnsnivå.

Hvis f.eks. minstepensjonistene hadde fått utbetalt det samme kronebeløpet pr. måned i dag som de fikk i 1979, ville de sultet i hjel. Man må regne om beløpet til en sammenliknbar verdi, for å avgjøre når det var størst. Det samme gjelder det innsamlede beløpet i TV-aksjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...