Gå til innhold

Mengde kjøttdeig i gryterrett til 10 pers

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''1200 g kjøttdeig!''

Jeg syns ikke 120g kjøttdeig pr person er i overkant mye, men det kommer jo an på øvrige ingredienser i gryteretten samt evt tilbehør.

Men bedre med for mye mat enn for lite mat om man har gjester, tenker jeg, og restene kan inntas dagen derpå eller fryses.

Annonse

Jeg ville nok ha beregnet 150 gram pr person. Bedre at det blir litt for mye mat enn for lite.

''Jeg ville nok ha beregnet 150 gram pr person. Bedre at det blir litt for mye mat enn for lite.''

Helt enig. Gjestene må kunne forsyne seg to ganger uten at de siste synes det blir flaut dersom det er lite igjen. Gryterett kan godt varmes opp igjen dagen etter, den holder seg fint 2-3 dager i kjøleskapet og den kan også puttes i fryseren. :o)

Gjest Melis37

3 per. pr. 400 gr. kjøttdeig? Jeg spiser lett opp 400 gr. alene, så du bør regne med 2 per. pr. 400 gr. kjøttdeig.

Nei spiser ikke en alene,det blir vel mye. Men kom på nå at det er 600 gr vi har delt på tre hihi,så jeg skrev feil :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...