Gå til innhold

Gravstøtter og skjeletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Det var noen som syns det er rart at jeg raker når det er høst og måker når det snør, men man bruker jo paraply når det regner, det er jo noe av det samme, man gjør jo ting som passer til været. ''

Da jeg var liten syntes jeg det passet best å spise is jo kaldere været var, for da smeltet ikke isen så fort. Som voksen (eller "voksen") har jeg funnet meg i at man spiser is utendørs bare når det er varmt.

Pippi pleide ikke å bry seg om at det regnet; når hun hadde bestemt seg for å vanne blomstene, vannet hun blomstene!

Hei!

Det syns jeg høres fornuftig ut det der med ispisingen.

Selv tygger jeg is, så andre får vondt i tennene sine, jeg liker å tygge saftis, men om sommeren, melkeis tåler jeg jo ikke.

Man må spise isen fort for at den ikke skal renne, jeg fryser sånn at kan ikke spise is på vinteren. Jeg lager is, is som ser god ut, men jeg kan ikke spise for blir så syk av melk, det er dumt.

Jeg husker det med pippi ja :-)

Håper du har hygget deg med besøk i kveld.

Skrevet

Hei!

Ja jeg gjør det, men det er også et problem at jeg syns det er vanskelig feks å rake, det blåser stadig ned blader og sånn må jeg tenke bevisst på at der jeg har raket skal jeg ikke rake igjen, selv om jeg får lyst når det ligger et nytt blad der.

Det var noen som syns det er rart at jeg raker når det er høst og måker når det snør, men man bruker jo paraply når det regner, det er jo noe av det samme, man gjør jo ting som passer til været. Noen ganger lurer jeg virkelig på hvilken planet jeg kommer fra, men det vet jeg altså er jorden, men følelsen jeg får når andre smiler og kommenterer noe, er som om vi kommer fra forskjellige steder. Men det er mer at vi tenker forskjellige tanker, men heldigvis er jeg mest normal

Jeg vet nå at det stort sett er min psykiater som syns jeg er mest gjennomsnittlig og normal, det tar jeg som et kompliment, hun har jo sett og hørt litt av hvert. (hvis du skjønner hva jeg mener, hun har vært psykiater på psykiatriske institusjoner og sykehus osv)

Ha en god kveld:-)

Er det unormalt å rake om høsten og måke om vinteren altså? Da er de fleste jeg kjenner unormale i så fall. ;)

Skrevet

Hei!

Det syns jeg høres fornuftig ut det der med ispisingen.

Selv tygger jeg is, så andre får vondt i tennene sine, jeg liker å tygge saftis, men om sommeren, melkeis tåler jeg jo ikke.

Man må spise isen fort for at den ikke skal renne, jeg fryser sånn at kan ikke spise is på vinteren. Jeg lager is, is som ser god ut, men jeg kan ikke spise for blir så syk av melk, det er dumt.

Jeg husker det med pippi ja :-)

Håper du har hygget deg med besøk i kveld.

Han var her i dag fra halv ett til to, ikke i kveld...!

Liker/tåler du gele? Psykologen spiste karamellpudding, men du tåler jo ikke melk, og jeg har lyst til å servere noe godt!

Skrevet

Liker/tåler du gele? Psykologen spiste karamellpudding, men du tåler jo ikke melk, og jeg har lyst til å servere noe godt!

Hei!

Det hender jeg spiser litt av ting jeg ikke tåler når jeg blir invitert og jeg må være høflig, men jeg blir alltid dårlig på natten, så det er litt dumt.

Det er ikke så vanskelig, jeg spiser gele, og alt av frukt og grønnsaker og nøtter. :-) men jeg kan ikke spise krem og sauser. Det hender hvis jeg tar litt sjokolade som inneholder melk at jeg tenker at så får jeg takle vondt i magen den natten, men i lengden orker jeg det jo ikke.

Det verste for meg er at jeg er glad i ost, det er det eneste jeg ikke klarer holde meg unna, jeg nekter det på en måte, men sånn ost som er vellagret feks sveitsiks gryvær, går bedre/ bra hvis jeg ikke spiser mye.

I tillegg så tåler jeg ikke brød, men det er det minste problemet for jeg lager knekkebrød med frø og liker ikke egentlig brød.

Men jeg kan spise alt av mat :-) det er fint, heldig for meg at jeg ikke er glad i is og sjokolade og brød og sånt :-)

Det er morsomt at syntetisk godteri går riktig fint :-)

Jeg kjøper lakris ca en gang pr måned.

Skrevet

Hei!

Så morsomt at han spiser hos deg:-) Jeg har ikke turt å invitere min psykiater hit, jeg er litt reservert for å få mennesker inn i mitt hjem. Det er noe komplisert ved det.

I morgen kommer det noen hit, jeg har ikke tenkt på å servere de annet enn kaffe og te kanskje jeg burde det?

De kommer fra Nav og skal hjelpe meg med noe, jeg har avlyst dette en stund nå, men nå må jeg gjennomføre det.

De er snille, likevel gruer jeg meg. Kanskje kjøper jeg frukt i morgen tidlig, nå er det for sent å avlyse dette møte. noen fra autismehabiliteringen har ringt og sagt noe om at nå må de hjelpe og da gjør de det. Jeg har bare så lite lyst på mennesker her nå, jeg vil helst legge meg når de kommer/eller gjemme meg, men sånt gjør jeg jo ikke :-)

Jeg har en tanke om noe, kan du tenke på den litt for meg?

Skrevet

Hei!

Men hadde du 90 min. konsultasjon?

Er det noe nytt?

Skrevet

Hei!

Beklager, glemte det var jo besøk, jeg tenkte likevel det var konsultasjon, men jeg glemte meg.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Ja da er du nok rar :-)

Mange her rundt raker ikke, og jeg husker at en mann syns det var rart at jeg måkte når det snødde han stoppet opp og lo og kom med kommentarer. Jeg smilte til han, men han var altså hyggelig, men han syns jeg hadde litt av en jobb.

Jeg kunne sagt noe om at jeg må jo få ut bilen, men jeg fant ikke ordene, jeg begynte sikkert selv å lure på om det jeg drev med var rart. Men jeg måtte jo ut med bilen.

Det er ofte sånt det blir rart av i hodet mitt, kanskje tullet han med meg også tok jeg han alvorlig, det er jo også en mulighet.

:-)

Hvis det snør i ett sett uten stopp, må man jo måke.

Å vente til våren med å rake er dumt, da alt har blitt halvråttent og vanskeligere å få opp. Plena kan godt vente, men vi har singel i innkjørselen og der må det rakes om høsten :-)

Skrevet

Hei!

Så morsomt at han spiser hos deg:-) Jeg har ikke turt å invitere min psykiater hit, jeg er litt reservert for å få mennesker inn i mitt hjem. Det er noe komplisert ved det.

I morgen kommer det noen hit, jeg har ikke tenkt på å servere de annet enn kaffe og te kanskje jeg burde det?

De kommer fra Nav og skal hjelpe meg med noe, jeg har avlyst dette en stund nå, men nå må jeg gjennomføre det.

De er snille, likevel gruer jeg meg. Kanskje kjøper jeg frukt i morgen tidlig, nå er det for sent å avlyse dette møte. noen fra autismehabiliteringen har ringt og sagt noe om at nå må de hjelpe og da gjør de det. Jeg har bare så lite lyst på mennesker her nå, jeg vil helst legge meg når de kommer/eller gjemme meg, men sånt gjør jeg jo ikke :-)

''I morgen kommer det noen hit, jeg har ikke tenkt på å servere de annet enn kaffe og te kanskje jeg burde det? De kommer fra Nav og skal hjelpe meg med noe, jeg har avlyst dette en stund nå, men nå må jeg gjennomføre det. De er snille, likevel gruer jeg meg. Kanskje kjøper jeg frukt i morgen tidlig''

Ikke stress med bevertning - kaffe / te / vann er meir enn godt nok, de forventer ikke servering.

Møtet er neppe noe å grue seg for; husk at NAV er der for din del - ikke omvendt. Lykke til :-)

Skrevet

Hei!

Beklager, glemte det var jo besøk, jeg tenkte likevel det var konsultasjon, men jeg glemte meg.

Det var et konsultasjons-besøk-i-permisjonsperioden, ikke helt lett å kategorisere det...

Skrevet

Hei!

Det hender jeg spiser litt av ting jeg ikke tåler når jeg blir invitert og jeg må være høflig, men jeg blir alltid dårlig på natten, så det er litt dumt.

Det er ikke så vanskelig, jeg spiser gele, og alt av frukt og grønnsaker og nøtter. :-) men jeg kan ikke spise krem og sauser. Det hender hvis jeg tar litt sjokolade som inneholder melk at jeg tenker at så får jeg takle vondt i magen den natten, men i lengden orker jeg det jo ikke.

Det verste for meg er at jeg er glad i ost, det er det eneste jeg ikke klarer holde meg unna, jeg nekter det på en måte, men sånn ost som er vellagret feks sveitsiks gryvær, går bedre/ bra hvis jeg ikke spiser mye.

I tillegg så tåler jeg ikke brød, men det er det minste problemet for jeg lager knekkebrød med frø og liker ikke egentlig brød.

Men jeg kan spise alt av mat :-) det er fint, heldig for meg at jeg ikke er glad i is og sjokolade og brød og sånt :-)

Det er morsomt at syntetisk godteri går riktig fint :-)

Jeg kjøper lakris ca en gang pr måned.

Jeg synes ikke du er vanskelig...! Og jeg vet at du spiser frukt og grønnsaker - og litt mel/melk for høflighetens skyld. Men jeg vil ikke at du skal blir syk, så jeg vil prøve å huske på at du egentlig ikke tåler det. Jeg husker du har kommentert det ironiske i at jo mer syntetisk, jo bedre. Godteri er godt, og frukt og grønnsaker er sunt og godt, men jeg har lyst til å "lage" noe også - og du har snakket om gele her, så da koblet jeg endelig dette sammen...!

Skrevet

Hei!

Men hadde du 90 min. konsultasjon?

Er det noe nytt?

Jeg har pleid å ha 100 minutter med vikarpsykologen, men han har nylig skåret ned til 1 time ;-) Han har så full timeplan og er så stressa, at det er bra at han tar hensyn til sin egen helse; jeg kunne prate i timesvis med ham, men vi får gjort mye på en time også.

Skrevet

''I morgen kommer det noen hit, jeg har ikke tenkt på å servere de annet enn kaffe og te kanskje jeg burde det? De kommer fra Nav og skal hjelpe meg med noe, jeg har avlyst dette en stund nå, men nå må jeg gjennomføre det. De er snille, likevel gruer jeg meg. Kanskje kjøper jeg frukt i morgen tidlig''

Ikke stress med bevertning - kaffe / te / vann er meir enn godt nok, de forventer ikke servering.

Møtet er neppe noe å grue seg for; husk at NAV er der for din del - ikke omvendt. Lykke til :-)

Jeg glemte å svare på denne - men jeg er altså helt enig med Angustia!

Skrevet

Jeg har pleid å ha 100 minutter med vikarpsykologen, men han har nylig skåret ned til 1 time ;-) Han har så full timeplan og er så stressa, at det er bra at han tar hensyn til sin egen helse; jeg kunne prate i timesvis med ham, men vi får gjort mye på en time også.

Hei!

Etter en times intens lytting hos min psykiater er jeg så sliten at jeg egentlig ikke klarer mer. Nå er det jo spesielt, jeg lytter for å huske alt, men samtidig har det gått over tiden noen ganger og jeg har da lurt på hvorfor jeg har fått trykksmerter i hjernen, men så så jeg på klokken og skjønte hvorfor.

Skrevet

Jeg synes ikke du er vanskelig...! Og jeg vet at du spiser frukt og grønnsaker - og litt mel/melk for høflighetens skyld. Men jeg vil ikke at du skal blir syk, så jeg vil prøve å huske på at du egentlig ikke tåler det. Jeg husker du har kommentert det ironiske i at jo mer syntetisk, jo bedre. Godteri er godt, og frukt og grønnsaker er sunt og godt, men jeg har lyst til å "lage" noe også - og du har snakket om gele her, så da koblet jeg endelig dette sammen...!

Hei!

:-)

En sjelden gang lager jeg nøttebunn, med gele og belgisk sjokolade, det kan jeg spise, for belgisk sjokolade er uten melk, og nøttebunn og pikekyss er uten mel.

Du kunne lage pikekyss, det er gøy?

Men blir skikkelig glad av det, fordi assosiasjonen til kyss, som man ikke får på munnen, men som knaser inni munnen er gøy og interessant.

Det går 2 ss sukker pr eggehvite, de må steke i 2 timer på 100 grader, bare for å tørke :-) du kan dryse krokan eller andre ting på dem før du steker dem, eller nå som det er Halloween kan man lage spøkelser av dem, så tar du sjokoladeglasur og tegner på øyne og munn etter stekt, det er så morsomt at du vil le :-)

Skrevet

Hvis det snør i ett sett uten stopp, må man jo måke.

Å vente til våren med å rake er dumt, da alt har blitt halvråttent og vanskeligere å få opp. Plena kan godt vente, men vi har singel i innkjørselen og der må det rakes om høsten :-)

Hei!

:-) kanskje jeg ikke forstod at jeg ble tullet med.

Ellers så er vi alle litt rare som gjør det :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

:-) kanskje jeg ikke forstod at jeg ble tullet med.

Ellers så er vi alle litt rare som gjør det :-)

Mest sannsynlig var det bare for å si noe. Kanskje har du en stor innkjørsel og derfor mente han at du hadde mye arbeid med måkinga?

Skrevet

Hei!

Kaffe / te holder lenge som servering. Har du noen kjeks, kan du jo sette dem fram, men du trenger ikke kjøpe noe spesielt.

Lykke til, det går sikkert fint.

Skrevet

Hei!

Det er en hel hage det skal ligge djevelskap i :-)

Ja jeg får se kanskje redusere litt, jeg må jo være økonomisk, jeg har jo bestilt en gravstøtte i dag også.

Jeg husker ikke om du fikk svar på alt, men Nille har i hvert fall kunstig blod på boks, så jeg i brosjyren deres i går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...