Gå til innhold

Uttrykket autopilot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du spør en person som har hatt det litt kjipt i det siste om hvordan det går, og han sier "det går på autopilot".. Hvordan går det egentlig da?

Gjest Hulderen
Skrevet

Ikke så bra. Han klarer å gjennomføre hverdagen fordi han gjør det samme som han bruker å gjøre, av ren vane. Men klarer ikke å tenke, fornye seg, gjøre noe nytt.

Så han har ikke falt helt sammen, men har det ikke så bra,

Gjest germimate
Skrevet

Man gjør som man pleier men er kun fysisk og ikke mentalt til stede. Glemsk og distre. Støtter Hulderen sitt svar. Personen har det ikke bra.

Skrevet

Ikke så bra. Han klarer å gjennomføre hverdagen fordi han gjør det samme som han bruker å gjøre, av ren vane. Men klarer ikke å tenke, fornye seg, gjøre noe nytt.

Så han har ikke falt helt sammen, men har det ikke så bra,

Takk for svar!

Men kan det da ikke bety at personen har det helt greit, verken mer eller mindre? Er autopilot nødvendigvis et veldig negativt ladet uttrykk?

Jeg har nemlig fått inntrykk av at vedkommende har det mye bedre for tiden.

Skrevet

Takk for svar!

Men kan det da ikke bety at personen har det helt greit, verken mer eller mindre? Er autopilot nødvendigvis et veldig negativt ladet uttrykk?

Jeg har nemlig fått inntrykk av at vedkommende har det mye bedre for tiden.

Jeg går på autopilot hver morgen, og jeg har det nå i grunnen bra:) Det hender at jeg skrur på autopiloten ellers også, når det er ting som bare må gjøres, men som ikke er morsomme eller særlig givende på annen måte.

I hvilken sammenheng ble det sagt? Hvis det var en beskrivelse av hvordan vedkommende har det sånn på det jevne betyr det nok at han ikke har så bra, evt at han har litt for mye å gjøre.

Gjest germimate
Skrevet

Jeg går på autopilot hver morgen, og jeg har det nå i grunnen bra:) Det hender at jeg skrur på autopiloten ellers også, når det er ting som bare må gjøres, men som ikke er morsomme eller særlig givende på annen måte.

I hvilken sammenheng ble det sagt? Hvis det var en beskrivelse av hvordan vedkommende har det sånn på det jevne betyr det nok at han ikke har så bra, evt at han har litt for mye å gjøre.

Jeg tenker også at stresset ikke trenger å ha en negativ årsak - at han har det bra men har mye å gjøre og som opptar tankene hans.

Skrevet

Jeg tenker også at stresset ikke trenger å ha en negativ årsak - at han har det bra men har mye å gjøre og som opptar tankene hans.

Sånn tenker jeg også. Jeg bruker ofte det ordet uten at det er negativt ment, men kanskje jeg bruker det feil? Jeg kjørte på autopilot til jobb i dag morges. Det gjør jeg ofte, og det er veldig behagelig. Lang vei å kjøre, fin musikk i stereoen og ikke særlig krevende føre. Da går autopiloten på av seg selv, og av igjen i løpet av en brøkdels sekund hvis det skjer noe som krever hele min oppmerksomhet:)

Gjest germimate
Skrevet

Sånn tenker jeg også. Jeg bruker ofte det ordet uten at det er negativt ment, men kanskje jeg bruker det feil? Jeg kjørte på autopilot til jobb i dag morges. Det gjør jeg ofte, og det er veldig behagelig. Lang vei å kjøre, fin musikk i stereoen og ikke særlig krevende føre. Da går autopiloten på av seg selv, og av igjen i løpet av en brøkdels sekund hvis det skjer noe som krever hele min oppmerksomhet:)

Jeg bruker det på samme.måten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...