Gå til innhold

Rettsdag 12 er over i Vågå-saken

Anbefalte innlegg

Gjest ærlig talt!!!!
Skrevet

Hun har ikke annet valg antagelig, i tillegg så er det ikke godt å vite hva hun skal gjøre heller, ikke lett å gi slipp på alt de har bygd opp, alt det trygge og gode og begynne på ett helt annet liv med de utfordringer det gir.

På en annen måte ser jeg ikke bort i fra at hun velger å leve sammen med han heller, for å redde stumper, en måte å overleve på, klamre seg til det gode som en gang var.

Jeg blir veldig overrasket om de er gift noe særlig etter at dom i saken er falt.

Om hun ikke har visst om disse to elskerinnene så må det være grusomt å få vite om dette oppi denne saken. stakkars kone i såfall

Videoannonse
Annonse
  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

20

• mrxx

10

• Nord og ned

4

• Mrs D

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg blir veldig overrasket om de er gift noe særlig etter at dom i saken er falt.

Om hun ikke har visst om disse to elskerinnene så må det være grusomt å få vite om dette oppi denne saken. stakkars kone i såfall

''Om hun ikke har visst om disse to elskerinnene så må det være grusomt å få vite om dette oppi denne saken. stakkars kone i såfall''

Huff ja, men la oss si at hun visste om disse elskerinnene og etter lang tid likevel valgt å stå ved hans side og får nå i tillegg vite om Skype samtalene med ungjenta.

Gjest ærlig talt!!!!
Skrevet

''Om hun ikke har visst om disse to elskerinnene så må det være grusomt å få vite om dette oppi denne saken. stakkars kone i såfall''

Huff ja, men la oss si at hun visste om disse elskerinnene og etter lang tid likevel valgt å stå ved hans side og får nå i tillegg vite om Skype samtalene med ungjenta.

Hun kan ikke ha en lett tid nå.

Skrevet

Hun kan ikke ha en lett tid nå.

Nei, hun har det ikke lett og dette må være svært skamfullt. Men nå er det ingen av partene som har det lett, skyld eller ikke skyld.

Skrevet

Ut fra bevisene jeg har sett og hørt så langt tror jeg ikke han kan bli dømt for det han er tiltalt for.

Det tror ikke jeg heller, men håper han kan bli tiltalt senere for de meldingene han sendte.

Skrevet

''I tillegg må jeg si jeg reagerer på alle kamerater og venner som skal komme å si hva slags kjernekar han er, og hvilken klegg jenta var på han.....''

Enig - han har jo tapt ansikt fullstendig.

Enig. Han burde frafalle sin stilling umiddelbart. At han ikke gjør det viser hva slags arrogant type det er!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Hvis kona ikke har visst om dette, så er det vel begrenset hvor lenge hun holder ut. Begeret må vel snart være fullt, men det er litt av en fortvilet situasjon de har satt seg i.''

Jeg synes kona er den som ser forknytt ut på bilder nå. Jeg tror hun holder ut til rettssaken er over.

''Jeg synes kona er den som ser forknytt ut på bilder nå. Jeg tror hun holder ut til rettssaken er over''

Det samme tenker jeg. Dette kan umulig vare.

Skrevet

Jeg tror heller ikke at dette er fellende bevis så langt. Men det kan jo være at indisiene er så sterke at han blir dømt, men jeg tviler på det ut i fra hva som har kommet frem til nå.

Men det som har kommet frem på Skype vil være fellende for andre ting for han. Blir ikke greit å være han fremover selv om han blir frikjent. Snakker om tosk.

''Men det som har kommet frem på Skype vil være fellende for andre ting for han. Blir ikke greit å være han fremover selv om han blir frikjent. Snakker om tosk.''

Akkurat det mener nok mange, helt uavhengig av hva som ellers har skjedd.

Skrevet

Enig. Han burde frafalle sin stilling umiddelbart. At han ikke gjør det viser hva slags arrogant type det er!

''Enig. Han burde frafalle sin stilling umiddelbart. At han ikke gjør det viser hva slags arrogant type det er!''

Leser på nett at forsvareren hans hevder han får støttemeldinger fra Vågå AP! Et enstemmig Vågå AP ba ham trekke seg som ordfører, så hvor troverdig er det at han får støttemeldinger derfra?

Skrevet

Ut fra bevisene jeg har sett og hørt så langt tror jeg ikke han kan bli dømt for det han er tiltalt for.

Nei det tror ikke jeg heller.

Skrevet

Nei - ingen sikre bevis på at han har gjort noe seksuelt med jenta.

Men ærlig talt, slike skype samtaler har man ikke med unge jenter.

I tillegg må jeg si jeg reagerer på alle kamerater og venner som skal komme å si hva slags kjernekar han er, og hvilken klegg jenta var på han.....

''I tillegg må jeg si jeg reagerer på alle kamerater og venner som skal komme å si hva slags kjernekar han er, og hvilken klegg jenta var på han.....''

DET overrasker meg også. Uansett hvor god venn jeg var med en sånn person, ville jeg aldri klart å rost han opp i skyene etter å ha fått vite om de skype meldingene.

Gjest Annalouvise
Skrevet

Ja, spesielt etter at telefonloggen ble fremlagt i dag, denne viser det var ordføreren som har vært mest aktiv til å ta kontakt med jenta.

Hvor finner dere alt dette? Jeg har ikke fulgt med i saken, men vet likevel endel takket være dere :) Hvor mange flere dager varer saken, og blir dommen satt _etter_ dette?

Skrevet

Hvor finner dere alt dette? Jeg har ikke fulgt med i saken, men vet likevel endel takket være dere :) Hvor mange flere dager varer saken, og blir dommen satt _etter_ dette?

Siden rettsaken går for åpne dører, rapporterer tabloidene "live" derfra, som om det var en fotballkamp. De refererer direkte på en egen nettside mens retten er satt.

Her er VGs samleside om saken:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ordforersaken/

Du kan se referatsidene ved å velge dag i høyre marg (over den røde reklamen på min skjerm).

Jeg synes å huske at det er satt av tre uker til saken, men det kan hende jeg tar feil. Du finner det sikkert ved å søke på nettet.

Skrevet

Saken varer ut neste uke og en evt. dom kommer et par uker etter det.

Gjest Annalouvise
Skrevet

Siden rettsaken går for åpne dører, rapporterer tabloidene "live" derfra, som om det var en fotballkamp. De refererer direkte på en egen nettside mens retten er satt.

Her er VGs samleside om saken:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ordforersaken/

Du kan se referatsidene ved å velge dag i høyre marg (over den røde reklamen på min skjerm).

Jeg synes å huske at det er satt av tre uker til saken, men det kan hende jeg tar feil. Du finner det sikkert ved å søke på nettet.

Takk så mye for link. Føles litt ....snikete? å skulle se det, og som du sier blir det jo som en fotballkamp. Fryktelig, egentlig. Det er jo mennesker av kjøtt og blod det er snakk om. Når det er sagt, tror jeg at jeg kikker litt likevel. Kanskje vi enkeltmennesker kan dra en form for lærdom utav det? Er det samfunnsnyttig at alle kan se det, mon tro? Virker det avskrekkende, eller kan det virke motsatt - litt høyttenkning her, jeg håper inderlig han blir dømt.

Skrevet

Takk så mye for link. Føles litt ....snikete? å skulle se det, og som du sier blir det jo som en fotballkamp. Fryktelig, egentlig. Det er jo mennesker av kjøtt og blod det er snakk om. Når det er sagt, tror jeg at jeg kikker litt likevel. Kanskje vi enkeltmennesker kan dra en form for lærdom utav det? Er det samfunnsnyttig at alle kan se det, mon tro? Virker det avskrekkende, eller kan det virke motsatt - litt høyttenkning her, jeg håper inderlig han blir dømt.

Så lenge det er åpne dører, er det slik. Men det er MYE som skjer i rettssalen som ikke blir referert av journalistene også. De har sine etiske retningslinjer, særlig fordi fornærmede er mindreårig.

Gjest Annalouvise
Skrevet

Saken varer ut neste uke og en evt. dom kommer et par uker etter det.

Takk for svar. Det må være utrolig nervepirrende for de involverte, samt pårørende. Med tanke på hvor engasjerende denne saken er for mange, er det et tankekors for oss utenforstående hvor fryktelig det er for de involverte/pårørende. Skrekk og gru. Ettersom jeg forstår det, satser de (fornærmedes advokat) alle kort på å felle ham med én tiltale. Det er tøft gjort, og må vel bety at de har en sterk sak. Jeg tenker også på hans kone oppi det hele, hun må ha det tøft, viss det da ikke er kjent for henne. Nei, det går ikke an å støtte noe sånt uansett. Jeg håper jenta vinner, får en kraftig erstatning og kan gå med hevet hode når dette er over. All ære til henne og de rundt henne (inkl. advokaten) for å kjøre dette løpet.

Gjest Annalouvise
Skrevet

Så lenge det er åpne dører, er det slik. Men det er MYE som skjer i rettssalen som ikke blir referert av journalistene også. De har sine etiske retningslinjer, særlig fordi fornærmede er mindreårig.

Det var nå enda godt. Fint at du nevner det, en viktig detalj.

Skrevet

Men hva med at de nå har funnet ut at han har de "merkene" i underlivet som jenta har snakket om? Det tyder jo på at hun har sett ham helt naken?

Skrevet

Men hva med at de nå har funnet ut at han har de "merkene" i underlivet som jenta har snakket om? Det tyder jo på at hun har sett ham helt naken?

''Men hva med at de nå har funnet ut at han har de "merkene" i underlivet som jenta har snakket om? Det tyder jo på at hun har sett ham helt naken?''

Det er snakk om noen brune merker og det er snakk om et arr. Arret er ikke funnet, men jenta mener det er der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...