Gå til innhold

Rettsdag 12 er over i Vågå-saken

Anbefalte innlegg

''Hvis kona ikke har visst om dette, så er det vel begrenset hvor lenge hun holder ut. Begeret må vel snart være fullt, men det er litt av en fortvilet situasjon de har satt seg i.''

Jeg synes kona er den som ser forknytt ut på bilder nå. Jeg tror hun holder ut til rettssaken er over.

...jeg hører flere si det, at hun holder sikkert ut til rettsaken er over. Men hvis denne (elskerinne og Skype-samtale) informasjonen er ny for henne, så lurer jeg virklig på hvorfor i all verden hun skal gidde og holde. Hun hadde nok fått mye mer kred og sympati om hun hadde gått nå og ikke valgt å stå ved mannens side, men bare latt han klare seg selv.

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

20

• mrxx

10

• Nord og ned

4

• Mrs D

2

Mest aktive i denne tråden

...jeg hører flere si det, at hun holder sikkert ut til rettsaken er over. Men hvis denne (elskerinne og Skype-samtale) informasjonen er ny for henne, så lurer jeg virklig på hvorfor i all verden hun skal gidde og holde. Hun hadde nok fått mye mer kred og sympati om hun hadde gått nå og ikke valgt å stå ved mannens side, men bare latt han klare seg selv.

''Hun hadde nok fått mye mer kred og sympati om hun hadde gått nå og ikke valgt å stå ved mannens side, men bare latt han klare seg selv.''

En kan vel ikke helt se bort i fra at Øygard har samme grep om henne som han hadde om den mindreårige jenta.

Det er helt åpent hvordan dette vil gå. Man har på den ene siden kravene til ugjenndrivelige bevis som jeg ikke kan se er oppfylt med hensyn til samleier, men på den annen side har man tidsånden som går mer og mer i retning av at man skal tro på fornærmede på bekostning av rettsikkerheten.

Når det gjelder påstanden om samleier, så er det jo nesten håpløst å kunne bevise noe som helst, så jeg ser problemet der... her tenker jeg også at ordføreren har trådt så langt over streken for akseptert oppførsel at man nesten burde latt tvilen komme jenta til gode?

Det er helt åpent hvordan dette vil gå. Man har på den ene siden kravene til ugjenndrivelige bevis som jeg ikke kan se er oppfylt med hensyn til samleier, men på den annen side har man tidsånden som går mer og mer i retning av at man skal tro på fornærmede på bekostning av rettsikkerheten.

På siden, men jeg lurer på hvordan disse trådene hadde sett ut og hvem som hadde deltatt, hvis dette hadde vært en Frp politiker:-)

På siden, men jeg lurer på hvordan disse trådene hadde sett ut og hvem som hadde deltatt, hvis dette hadde vært en Frp politiker:-)

''På siden, men jeg lurer på hvordan disse trådene hadde sett ut og hvem som hadde deltatt, hvis dette hadde vært en Frp politiker:-) – mrxx''

Din besettelse rundt meg tenderer til det morsomme for oss, og pinlige for deg.

Vedr. Øygard så håper jeg han blir buret inne i årevis.

Og siden du trekker Frp inn i det, så håper jeg at Birkedal blir sittende vesentlig lengre enn de 7 månedene han ble idømt for overgrep mot barn.

Når det gjelder påstanden om samleier, så er det jo nesten håpløst å kunne bevise noe som helst, så jeg ser problemet der... her tenker jeg også at ordføreren har trådt så langt over streken for akseptert oppførsel at man nesten burde latt tvilen komme jenta til gode?

Slaget vil jo stå om vurderingen av troverdighet er så mye større i jentas favør at det feire tvilen langt nok over på hennes side.

I den forbidndelse tror jeg nok at de som er i salen og ser begge foran seg, hører tonefall, mimmikk osv. har et helt annet utgangspunkt for å kunne vurdere dette enn alle andre som bare leser referater i avisene.

Annonse

''På siden, men jeg lurer på hvordan disse trådene hadde sett ut og hvem som hadde deltatt, hvis dette hadde vært en Frp politiker:-) – mrxx''

Din besettelse rundt meg tenderer til det morsomme for oss, og pinlige for deg.

Vedr. Øygard så håper jeg han blir buret inne i årevis.

Og siden du trekker Frp inn i det, så håper jeg at Birkedal blir sittende vesentlig lengre enn de 7 månedene han ble idømt for overgrep mot barn.

Hvem har nevnt deg?

''Hun hadde nok fått mye mer kred og sympati om hun hadde gått nå og ikke valgt å stå ved mannens side, men bare latt han klare seg selv.''

En kan vel ikke helt se bort i fra at Øygard har samme grep om henne som han hadde om den mindreårige jenta.

Jammen-jammen-jammen....han er liksom så lite....ehhheee....tiltrekkende.

..neida, jeg skjønner hva du mener :)

Gjest old man

''På siden, men jeg lurer på hvordan disse trådene hadde sett ut og hvem som hadde deltatt, hvis dette hadde vært en Frp politiker:-)''

Da hadde det vært ralling fra morgen til kveld.

Slaget vil jo stå om vurderingen av troverdighet er så mye større i jentas favør at det feire tvilen langt nok over på hennes side.

I den forbidndelse tror jeg nok at de som er i salen og ser begge foran seg, hører tonefall, mimmikk osv. har et helt annet utgangspunkt for å kunne vurdere dette enn alle andre som bare leser referater i avisene.

Ikke så lett å danne seg et riktig bilde via media, nei... Det vi vet sikkert er at han har trådt langt over grensene for hva som er akseptabelt, så der er han helt klart skyldig (men det er kanskje ikke nok til at han får en dom).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...