Gå til innhold

Snåsamannen: - Jeg har mistet kraften

Anbefalte innlegg

Joralf «Snåsamannen» Gjerstad (86) merker alderdommen på kroppen. Nå begynner hans kjente evner å bli svakere.

- Det jeg opplevde i ungdommen og manndommen med klarsyn begynner det å bli slutt på. Jeg tar hensyn til at jeg er gammel. Og jeg vet at alderdommen kan skape hukommelsestap og åreforkalkninger. Dette med at jeg plutselig får beskjed om hva jeg må si, det holder på å forsvinne. Snåsamannen har mista krafta si, sier Joralf Gjerstad til Dagbladet.

http://www.dagbladet.no/2012/10/24/kultur/litteratur/bok/snasamannen/joralf_gjerstad/24000889/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385163-sn%C3%A5samannen-jeg-har-mistet-kraften/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er ingen bedrager!

''Han er ingen bedrager! – stjernestøv''

Å agere som "behandler" uten fnugg av objektiv dokumentasjon eller bevis, er selvsagt bedrageri.

Jeg kunne da like gjerne satt meg opp som "behandler" og fått like gode resultater.

En jeg kjenner har flere ganger "spådd" folk på telefonen, og hun får tilbakemeldinger om hvor nøyaktig hun treffer. Hun sier selv at hun bare finner på ting der og da, og har aldri hatt noen evner.

Hun er bare ærligere.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Mindre vilje til å bedra folk?

Det burde han da ha lært innen han er 86 år!

''Mindre vilje til å bedra folk?''

Eller større press på seg for å bevise "evnene"? Tenk om han skulle miste troverdigheten på sine gamle dager. Så sørgelig for hans ettermæle, nå som han skriver sitt vitnesbyrd og greier.

''Mindre vilje til å bedra folk?''

Eller større press på seg for å bevise "evnene"? Tenk om han skulle miste troverdigheten på sine gamle dager. Så sørgelig for hans ettermæle, nå som han skriver sitt vitnesbyrd og greier.

Jepp. Han har allerede nektet å bli testet. Det sier jo sitt.

Ikke har han, som noen av de "klarsynte" funnet Europas mest publiserte savnede person - Madeleine.

Med vennlig hilsen

''Han er ingen bedrager! – stjernestøv''

Å agere som "behandler" uten fnugg av objektiv dokumentasjon eller bevis, er selvsagt bedrageri.

Jeg kunne da like gjerne satt meg opp som "behandler" og fått like gode resultater.

En jeg kjenner har flere ganger "spådd" folk på telefonen, og hun får tilbakemeldinger om hvor nøyaktig hun treffer. Hun sier selv at hun bare finner på ting der og da, og har aldri hatt noen evner.

Hun er bare ærligere.

Med vennlig hilsen

''Jeg kunne da like gjerne satt meg opp som "behandler" og fått like gode resultater.''

Hahaha!

Annonse

Mormoren min hadde endel rare opplevelser som kan tilsi at hun hadde litt synskhet i seg. Hun fikk feks sjokk i det øyeblikket hennes far døde på jobb (mormor var selv hjemme), og hun visste at han var død i samme øyeblikk som det skjedde, og utbrøt det til sin mor... Ikke lenge etter fikk de den tragiske beskjeden.

Hun opplevde også to (tre?) ganger at båten deres hadde slitt seg og var på vei ut i fjorden (den slet seg ikke pga været), og hver gang bare visste hun det. De kunne ikke se sjøen fra huset sitt.

Mormor så også mennesker hun var glad i etter at de var døde, men ellers var hun veldig normal ;)

Jeg kan ikke huske at hun sa noe om overnaturlige ting de siste årene hun levde, og disse episodene skjedde fra hun var ungjente fram til hun var rundt 60 år gammel... Etter den tid vet jeg ikke om hun så noe spesielt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...