laguna1 Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 ..her i landet, egentelig? Jeg har slekt i USA, og der er det _alltid_ 31, men har lagt merke til at det er litt forvirring her. Og i år er jo halloweenkvelden til og med på en onsdag, så jeg ser egentlig litt for meg både i morra, neste lørdag OG onsdagen (som vel egentlig er korrekt?). I tillegg fikk jeg ytterligere og forvirrende informasjon om at det muligens var første _søndag_ i november ungene i Norge går?! Noen med peil? Jeg er Halloweenvennelig jeg, og har plenty med godteri, og skal gresskarpynte og alt..Men vil jo gjerne være hjemme når det foregår (Og kanskje ikke ha godtebesøk HVER dag mellom i morra og frem til neste søndag..;p), så takknemmelig om noen har peiling på norske halloweenvaner I såfall, tusen takk! 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 31. oktober. Verken før eller etter. 0 Siter
laguna1 Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Skrevet 26. oktober 2012 31. oktober. Verken før eller etter. Oki, takk Så lørdagene rundt den datoen er ikke vanlig? (Mener å ha noen småtroll her på rundtomliggende lørdager, men mulig jeg husker feil;)) Og den søndagen håper jeg virkelig ikke at stemmer. Fjerde november merker jeg allerde nå, at det er halloween ferdig..;p 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Her i området går majoriteten den 31. De som prøver seg helgen før/ etter har ikke mye hell (husker at også jr og kompiser prøvde seg på den i sin tid)... 0 Siter
laguna1 Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Skrevet 26. oktober 2012 Her i området går majoriteten den 31. De som prøver seg helgen før/ etter har ikke mye hell (husker at også jr og kompiser prøvde seg på den i sin tid)... Ok, da ER den 31 som gjelder. Flott! Jeg slenger opp litt pynt i morgen, og kan vel alltids bomme bort en sjokolade eller tre om noen er tidlig ute..Men venter med gresskarlykter og åpenbare halloweeninvitter (som blinkende spøkelser i vindu, og levende lys på trappa) til riktig dato. Hjertelig! 0 Siter
Gjest Salvski Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Ok, da ER den 31 som gjelder. Flott! Jeg slenger opp litt pynt i morgen, og kan vel alltids bomme bort en sjokolade eller tre om noen er tidlig ute..Men venter med gresskarlykter og åpenbare halloweeninvitter (som blinkende spøkelser i vindu, og levende lys på trappa) til riktig dato. Hjertelig! Jeg har en bøtte med kaldt vann jeg tømmer på de som vil ha godteri! 0 Siter
laguna1 Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har en bøtte med kaldt vann jeg tømmer på de som vil ha godteri! Tss..Jeg synes de er søte & morsomme jeg, og har ikke noe imot at man har noen importerte festligheter til å muntre opp døll, norsk høst. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Ok, da ER den 31 som gjelder. Flott! Jeg slenger opp litt pynt i morgen, og kan vel alltids bomme bort en sjokolade eller tre om noen er tidlig ute..Men venter med gresskarlykter og åpenbare halloweeninvitter (som blinkende spøkelser i vindu, og levende lys på trappa) til riktig dato. Hjertelig! Høres ut som en god deal for kidsa i nabolaget ;-) For første gang på, tja - faktisk alle år - kunne jeg tenkt meg halloweenfest selv, og da av det voksne slaget 0 Siter
laguna1 Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Skrevet 26. oktober 2012 Høres ut som en god deal for kidsa i nabolaget ;-) For første gang på, tja - faktisk alle år - kunne jeg tenkt meg halloweenfest selv, og da av det voksne slaget Vi skal ha det også - neste lørdag! Yay! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Vi skal ha det også - neste lørdag! Yay! Aldri hatt det, men var ute 31. (eller var det helga før?) på ett-eller-annet i fjor, og så masse utkledte folk og fikk knalllyst på det samme Og jeg har virkelig alltid RYGGET inn i kostymefester tidligere altså ;P 0 Siter
Gjest Salvski Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Tss..Jeg synes de er søte & morsomme jeg, og har ikke noe imot at man har noen importerte festligheter til å muntre opp døll, norsk høst. Jeg liker ikke tiggende unger, som fra før av har et bedre liv en curling generasjonen. De fortjener en bøtte med kaldt vann i ansiktet! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg liker ikke tiggende unger, som fra før av har et bedre liv en curling generasjonen. De fortjener en bøtte med kaldt vann i ansiktet! Du står helt fritt til å mene dét altså, men jeg syns det blir litt pussig å redusere på enkeltstående tradisjoner som julegaver/ feiring, påskeegg, bursdag og halloween. Er det ikke alle de andre dagene en heller kan skjerpe inn litt? Er selv ikke spes glad i de voldsomme adventskalenderene mange legger opp til. Tror egentlig ungene er mer enn fornøyd med mindre ting i 24 dager før foreldrene venner dem til noe annet... ;-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 jeg blåholder på at det er 31. oktober her som i USA... 0 Siter
Gjest antihalloween Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg liker ikke tiggende unger, som fra før av har et bedre liv en curling generasjonen. De fortjener en bøtte med kaldt vann i ansiktet! Såå enig :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Det er den 31.oktober man ringer på dører for knask eller knep, BARE den dagen. Det hender en sjelden gang at noen forvirra sjeler ringer på her helga før eller etter, men de får ikke noe som helst. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Tss..Jeg synes de er søte & morsomme jeg, og har ikke noe imot at man har noen importerte festligheter til å muntre opp døll, norsk høst. Helt enig! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg liker ikke tiggende unger, som fra før av har et bedre liv en curling generasjonen. De fortjener en bøtte med kaldt vann i ansiktet! Klarer du å se på utkledde unger om de har hatt et godt liv eller ikke? Det er en veldig imponerende evne. Den kan du sikkert tjene penger på. 0 Siter
laban Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 31. oktober går man på dørene. Halloweenfester og andre spinoffs kan godt være nærmeste helg. Akkurat i år kan det jo diskuteres hvilken helg som er nærmest. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. oktober 2012 Skrevet 27. oktober 2012 Oki, takk Så lørdagene rundt den datoen er ikke vanlig? (Mener å ha noen småtroll her på rundtomliggende lørdager, men mulig jeg husker feil;)) Og den søndagen håper jeg virkelig ikke at stemmer. Fjerde november merker jeg allerde nå, at det er halloween ferdig..;p ''Så lørdagene rundt den datoen er ikke vanlig? (Mener å ha noen småtroll her på rundtomliggende lørdager, men mulig jeg husker feil;)) '' Nei, det er ikke vanlig. Men det skjer jo av og til at noen forvirrede (eller optimistiske) små sjeler prøver seg allikevel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.