Gå til innhold

NÅR går ungene halloweenrunden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..her i landet, egentelig?

Jeg har slekt i USA, og der er det _alltid_ 31, men har lagt merke til at det er litt forvirring her. Og i år er jo halloweenkvelden til og med på en onsdag, så jeg ser egentlig litt for meg både i morra, neste lørdag OG onsdagen (som vel egentlig er korrekt?). I tillegg fikk jeg ytterligere og forvirrende informasjon om at det muligens var første _søndag_ i november ungene i Norge går?!

Noen med peil?

Jeg er Halloweenvennelig jeg, og har plenty med godteri, og skal gresskarpynte og alt..Men vil jo gjerne være hjemme når det foregår (Og kanskje ikke ha godtebesøk HVER dag mellom i morra og frem til neste søndag..;p), så takknemmelig om noen har peiling på norske halloweenvaner :)

I såfall, tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

31. oktober. Verken før eller etter.

Oki, takk :)

Så lørdagene rundt den datoen er ikke vanlig? (Mener å ha noen småtroll her på rundtomliggende lørdager, men mulig jeg husker feil;)) Og den søndagen håper jeg virkelig ikke at stemmer. Fjerde november merker jeg allerde nå, at det er halloween ferdig..;p

Skrevet

Her i området går majoriteten den 31. :) De som prøver seg helgen før/ etter har ikke mye hell (husker at også jr og kompiser prøvde seg på den i sin tid)...

Skrevet

Her i området går majoriteten den 31. :) De som prøver seg helgen før/ etter har ikke mye hell (husker at også jr og kompiser prøvde seg på den i sin tid)...

Ok, da ER den 31 som gjelder. Flott! :) Jeg slenger opp litt pynt i morgen, og kan vel alltids bomme bort en sjokolade eller tre om noen er tidlig ute..Men venter med gresskarlykter og åpenbare halloweeninvitter (som blinkende spøkelser i vindu, og levende lys på trappa) til riktig dato. Hjertelig! :)

Gjest Salvski
Skrevet

Ok, da ER den 31 som gjelder. Flott! :) Jeg slenger opp litt pynt i morgen, og kan vel alltids bomme bort en sjokolade eller tre om noen er tidlig ute..Men venter med gresskarlykter og åpenbare halloweeninvitter (som blinkende spøkelser i vindu, og levende lys på trappa) til riktig dato. Hjertelig! :)

Jeg har en bøtte med kaldt vann jeg tømmer på de som vil ha godteri!

Skrevet

Jeg har en bøtte med kaldt vann jeg tømmer på de som vil ha godteri!

Tss..Jeg synes de er søte & morsomme jeg, og har ikke noe imot at man har noen importerte festligheter til å muntre opp døll, norsk høst.

Skrevet

Høres ut som en god deal for kidsa i nabolaget ;-) For første gang på, tja - faktisk alle år - kunne jeg tenkt meg halloweenfest selv, og da av det voksne slaget :)

Skrevet

Høres ut som en god deal for kidsa i nabolaget ;-) For første gang på, tja - faktisk alle år - kunne jeg tenkt meg halloweenfest selv, og da av det voksne slaget :)

Vi skal ha det også - neste lørdag! Yay! :D

Skrevet

Vi skal ha det også - neste lørdag! Yay! :D

Aldri hatt det, men var ute 31. (eller var det helga før?) på ett-eller-annet i fjor, og så masse utkledte folk og fikk knalllyst på det samme :) Og jeg har virkelig alltid RYGGET inn i kostymefester tidligere altså ;P

Gjest Salvski
Skrevet

Tss..Jeg synes de er søte & morsomme jeg, og har ikke noe imot at man har noen importerte festligheter til å muntre opp døll, norsk høst.

Jeg liker ikke tiggende unger, som fra før av har et bedre liv en curling generasjonen. De fortjener en bøtte med kaldt vann i ansiktet!

Skrevet

Jeg liker ikke tiggende unger, som fra før av har et bedre liv en curling generasjonen. De fortjener en bøtte med kaldt vann i ansiktet!

Du står helt fritt til å mene dét altså, men jeg syns det blir litt pussig å redusere på enkeltstående tradisjoner som julegaver/ feiring, påskeegg, bursdag og halloween. Er det ikke alle de andre dagene en heller kan skjerpe inn litt? Er selv ikke spes glad i de voldsomme adventskalenderene mange legger opp til. Tror egentlig ungene er mer enn fornøyd med mindre ting i 24 dager før foreldrene venner dem til noe annet... ;-)

Gjest antihalloween
Skrevet

Såå enig :-)

Skrevet

Det er den 31.oktober man ringer på dører for knask eller knep, BARE den dagen.

Det hender en sjelden gang at noen forvirra sjeler ringer på her helga før eller etter, men de får ikke noe som helst. :)

Skrevet

Helt enig! :)

Skrevet

Klarer du å se på utkledde unger om de har hatt et godt liv eller ikke? Det er en veldig imponerende evne. Den kan du sikkert tjene penger på.

Skrevet

Jeg stemmer for 31. november!

Skrevet

31. oktober går man på dørene.

Halloweenfester og andre spinoffs kan godt være nærmeste helg. Akkurat i år kan det jo diskuteres hvilken helg som er nærmest.

Skrevet

Oki, takk :)

Så lørdagene rundt den datoen er ikke vanlig? (Mener å ha noen småtroll her på rundtomliggende lørdager, men mulig jeg husker feil;)) Og den søndagen håper jeg virkelig ikke at stemmer. Fjerde november merker jeg allerde nå, at det er halloween ferdig..;p

''Så lørdagene rundt den datoen er ikke vanlig? (Mener å ha noen småtroll her på rundtomliggende lørdager, men mulig jeg husker feil;)) ''

Nei, det er ikke vanlig. Men det skjer jo av og til at noen forvirrede (eller optimistiske) små sjeler prøver seg allikevel. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...