Gå til innhold

Støtte til hårfjerning, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest veldig fortvilet
Skrevet

Jeg har masse hår på hele underkroppen som plager meg veldig på mange måter.

Det blir værre og værre for hvert år.

Jeg har vokset, nappet, barbert og prøvd kremer, men det blir bare værre og værre... de siste 10 årene har jeg ikke gått med annet enn bukser, min mann ser meg aldri naken og jeg verker og sliter med at dette er veldig vondt.

Har masse hårsekkbetennelser over alt, og det værker, klær og svir - nå når det er kaldt blir det ti ganger værre, når man fryser svir det skikkelig - hele dagen.

Er dette noe man kan få støtte til og få fjærnet med laser en gang for alle? Vet jo at det går an, men det koster kjapt mellom 50-100 tusen kroner for de store områdene, og jeg tipper jeg trenger mange behandlinger.

Er det i det hele tatt noe vits i og gå til legen og legge frem dette? vil nødig gjøre det hvis det uansett ikke er noe som dekkes...

Håper noen kan svare meg, da dette er veldig vanskelig...

Fortsetter under...

Gjest Jeg tror det går helt fint
Skrevet

Ser ikke at det skal være vanskeligere å få dekket hår som en både plages til de grader av, og skjemmes over - enn f.eks store bryster som gir ryggsmerter og også kan være skjemmende for den som har dem. Problemstillingen din går ut over både fysisk og mental smerte, det må (i mitt hode) strengt tatt ikke være noe problem å få dette dekket. Svetteproblematikk får man også dekket, dersom det er et stort problem.

Vet ikke helt hvem du skal starte med, fastlegen kanskje. Mye kommer an på hvilken type person legen er, tror jeg. Har dere god kjemi, er h*n forståelsesfull og kjent med reglementet osv.

Psyk deg opp ved å forbered deg til å få et eventuelt avslag - det verste med et avslag er - å få et nei. Ikke ta det personlig! Prøv neste! Selv ventet jeg i 8 måneder på konsultasjon, for ekstremt hengepupper. Jeg tellet ned hver eneste dag, nesten, dette betød så mye for meg. Kledde av meg fremfor legen (spesialist i plastikk-kirurgi), og han sa; Dette er det verste jeg _noengang_ har sett....!!!! Du kan tro jeg følte meg lur. Dette er over 20 år siden, men jeg glemmer det aldri. Jeg måtte gjennom private kirurger, fordi jeg var et så ekstremt tilfelle. Og måtte betale selv.

Nå er det langt flere spesialister, og de kan også henvise til (noen) private klinikker, og staten dekker noen/flere behandlinger.

Jeg håper du klarer å gjennomføre dette, ønsker deg lykke til!! Og gled deg til å kunne være naken for din mann - det betyr utrolig mye. Klem fra en som vet.

Gjest Huldra Hårfager
Skrevet

Ser ikke at det skal være vanskeligere å få dekket hår som en både plages til de grader av, og skjemmes over - enn f.eks store bryster som gir ryggsmerter og også kan være skjemmende for den som har dem. Problemstillingen din går ut over både fysisk og mental smerte, det må (i mitt hode) strengt tatt ikke være noe problem å få dette dekket. Svetteproblematikk får man også dekket, dersom det er et stort problem.

Vet ikke helt hvem du skal starte med, fastlegen kanskje. Mye kommer an på hvilken type person legen er, tror jeg. Har dere god kjemi, er h*n forståelsesfull og kjent med reglementet osv.

Psyk deg opp ved å forbered deg til å få et eventuelt avslag - det verste med et avslag er - å få et nei. Ikke ta det personlig! Prøv neste! Selv ventet jeg i 8 måneder på konsultasjon, for ekstremt hengepupper. Jeg tellet ned hver eneste dag, nesten, dette betød så mye for meg. Kledde av meg fremfor legen (spesialist i plastikk-kirurgi), og han sa; Dette er det verste jeg _noengang_ har sett....!!!! Du kan tro jeg følte meg lur. Dette er over 20 år siden, men jeg glemmer det aldri. Jeg måtte gjennom private kirurger, fordi jeg var et så ekstremt tilfelle. Og måtte betale selv.

Nå er det langt flere spesialister, og de kan også henvise til (noen) private klinikker, og staten dekker noen/flere behandlinger.

Jeg håper du klarer å gjennomføre dette, ønsker deg lykke til!! Og gled deg til å kunne være naken for din mann - det betyr utrolig mye. Klem fra en som vet.

Dersom man ikke finner noe hormonelt galt, så tror jeg det er nesten umulig å få støtte til hårfjerning.

Jeg oppsøkte lege. Men hun lo og sa at det var bare å barbere seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...