Gjest halvgrønn Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg har kjøpt en liten Asus bærbar. Jeg er så misfornøyd med softwaren at jeg ønsker å bytte ut hele innmaten. Hvordan gjør jeg det? Før jeg gjør det, kan jeg jo spørre her om det er mulig å endre noe av det som jeg misliker. Det er følgende: 1) Nå kommer det opp tre ulike faner hver gang jeg logger meg på internett. Første fane er for å søke i, andre fane er den siden jeg akkurat da befinner meg på, og tredje fanen viser at man er på Asus (hvis man sletter tredje fanen, så avsluttes internett). Jeg liker ikke denne fane-versjonen i det hele tatt. Jeg vil ha kun 1 fane oppe, og så et søkefelt på siden slik jeg er vant til. 2) Jeg kan ikke fordra at når cursoren blir liggende litt for lenge over en link, så åpnes automatisk den linken. Jeg ønsker at jeg faktisk skal trykke på linken før den åpnes. Dette gjør det veldig vanskelig for barna mine å bruke Asusen også, de klager og liker ikke systemet de heller. 3) Den tredje jeg må nevne, er at hvis jeg reformatterer alt så er det viktig for meg å kunne beholde muligheten av å skjerme barna fra ikke-ok sider, altså sånn barnesikring. Det har jo Asus mulighet til, hvis jeg registrerer meg der, men jeg ønsker ikke å registrere meg fordi jeg ønsker altså å endre hele innmaten antakelig.... Trenger hjelp her av noen datakyndige. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 28. oktober 2012 Skrevet 28. oktober 2012 Du trenger da ikke bytte ut innmaten? ! Høres ut som det er nettleseren du ikke liker, hvis det stemmer kan du laste ned Opera eller Google Chrome eller Firefox gratis fra nettet. 0 Siter
Gjest halvgrønn Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Du trenger da ikke bytte ut innmaten? ! Høres ut som det er nettleseren du ikke liker, hvis det stemmer kan du laste ned Opera eller Google Chrome eller Firefox gratis fra nettet. Jeg mener jo ikke den fysisk innmaten. Jeg mener å reformattere hele maskinen og putte inn noe annet. Jeg ønsker minst mulig forstyrrende elementer som popper opp eller forstyrrer systemet, derfor tenkte jeg at det var best å slette det jeg ikke skal bruke. Men jeg trenger altså hjelp til å vite hvordan. Eller evt å skifte akkurat de funksjonene jeg ikke liker. Men du mener altså at ved å laste ned en annen nettleser så skal det går greit? Jeg har jo explorer på de andre pcéne mine, men de oppfører seg ikke sånn som dette, selv om Asus også bruker Explorer. Hvilken nettleser anbefaler du da? 0 Siter
Gjest Melis37 Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg mener jo ikke den fysisk innmaten. Jeg mener å reformattere hele maskinen og putte inn noe annet. Jeg ønsker minst mulig forstyrrende elementer som popper opp eller forstyrrer systemet, derfor tenkte jeg at det var best å slette det jeg ikke skal bruke. Men jeg trenger altså hjelp til å vite hvordan. Eller evt å skifte akkurat de funksjonene jeg ikke liker. Men du mener altså at ved å laste ned en annen nettleser så skal det går greit? Jeg har jo explorer på de andre pcéne mine, men de oppfører seg ikke sånn som dette, selv om Asus også bruker Explorer. Hvilken nettleser anbefaler du da? Google chrome er fin synes jeg. 0 Siter
PieLill Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Gratulerer med ny PC! Instillingene på nettleseren kan du endre om du går inn på 'Verktøy' og 'Alternativer for Internett'. Bla litt i menyene, så finner du ut av det. Evt. kan du bruke en annen nettleser. De andre tingene kan du også endre om du høyreklikker på 'Start' og velger egenskaper. Dette er små filleting som er enkle å endre når man bare klarer å finne fram i menyene. Skal du resofte hele maskinen for å slippe crap-ware, må du kjøpe ny programvare om du ikke har noe som kan brukes. Om du ikke er så datakyndig, ville jeg avstått fra det. Du kan fort lage flere problemer enn du løser. Asus har forhåndsinstallert en irriterende antivirus som krever betaling etter tre mndr. Gir du dem e-postadr. din spammer de deg for evig. Avinstaller denne og installer heller Microsoft gratise antivirus. Er også en del annen crap-ware som med hell kan avinstalleres. Nettleverandøren din kan ha 'barnesikring' - ofte med i prisen. (Vet Telenor har.) Sjekk nettsiden. mvh 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Du trenger ikke bytte hele innmaten, dette er ting du kan stille på selve maskinen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.