stjernestøv Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 ''Alt er egentlig energi og dvs at det er enormt masse energi, og noen kan kjenne denne energien. Tanker og føleser omgir oss, og noen kan fange dem opp. Vi har også aura, noen kan se og føle denne. Vi lager ""fotspor" med energien vår, noen kan føle og "se" de "fotsporene". – stjernestøv'' Med all respekt, stjernestøv - men dette er det reneste sludder. Har du sett et "aurakamera" på en alternativmesse? Hvis du holder en varm grillpølse foran kameraet så ser du at den også har en "aura" som er til forveksling lik bildet man får fra et menneske. Det er fordi "aura-kamera" er et vanlig IR-kamera, med linsen justert slik at det er ute av fokus. Igjen og igjen - dette er lureri. Det er rett og slett folk som bedrar deg! Med vennlig hilsen Grillpølser har også energi, alt er energi. "Døde" ting er også energi, som stoler og bord. Alt er energi sør. 0 Siter
Sør Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Grillpølser har også energi, alt er energi. "Døde" ting er også energi, som stoler og bord. Alt er energi sør. ''Grillpølser har også energi, alt er energi. "Døde" ting er også energi, som stoler og bord. Alt er energi sør. – stjernestøv'' Du kan ikke "velge og vrake" blant vitenskap, stjernestøv. E=mc^2 fungerer bare ikke på den måten. "Beklager!" Akkurat som tyngdekraften ikke får epler til å falle oppover. Det du påstår er direkte feil, og er basert på fri fantasi. Akkurat som eventyr. Med vennlig hilsen 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 ''Grillpølser har også energi, alt er energi. "Døde" ting er også energi, som stoler og bord. Alt er energi sør. – stjernestøv'' Du kan ikke "velge og vrake" blant vitenskap, stjernestøv. E=mc^2 fungerer bare ikke på den måten. "Beklager!" Akkurat som tyngdekraften ikke får epler til å falle oppover. Det du påstår er direkte feil, og er basert på fri fantasi. Akkurat som eventyr. Med vennlig hilsen Hm. javel... 0 Siter
Sør Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Hm. javel... ''Hm. javel... – stjernestøv'' Jepp! Hvis du tviler, så foreslår jeg du bruker tiden til å studere fysikk. Fordelen med det er at det er etterprøvbart, og du ser resultatene gjennom uavhengige observasjoner. Med vennlig hilsen 0 Siter
fineline Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 ''Alt er egentlig energi og dvs at det er enormt masse energi, og noen kan kjenne denne energien. Tanker og føleser omgir oss, og noen kan fange dem opp. Vi har også aura, noen kan se og føle denne. Vi lager ""fotspor" med energien vår, noen kan føle og "se" de "fotsporene". – stjernestøv'' Med all respekt, stjernestøv - men dette er det reneste sludder. Har du sett et "aurakamera" på en alternativmesse? Hvis du holder en varm grillpølse foran kameraet så ser du at den også har en "aura" som er til forveksling lik bildet man får fra et menneske. Det er fordi "aura-kamera" er et vanlig IR-kamera, med linsen justert slik at det er ute av fokus. Igjen og igjen - dette er lureri. Det er rett og slett folk som bedrar deg! Med vennlig hilsen Jeg fatter og begriper ikke den interessen du viser for dette emnet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 ''Hm. javel... – stjernestøv'' Jepp! Hvis du tviler, så foreslår jeg du bruker tiden til å studere fysikk. Fordelen med det er at det er etterprøvbart, og du ser resultatene gjennom uavhengige observasjoner. Med vennlig hilsen Har ikke så lyst å studere fysikk, selv om det hadde vært lurt. Ei sa en gang til meg at alt er fysikk og kjemi. 0 Siter
Sør Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Har ikke så lyst å studere fysikk, selv om det hadde vært lurt. Ei sa en gang til meg at alt er fysikk og kjemi. ''Har ikke så lyst å studere fysikk, selv om det hadde vært lurt. Ei sa en gang til meg at alt er fysikk og kjemi. – stjernestøv'' Ja, det ville vært lurt, fordi du ville lært hva som er energi, og ikke alt det aura-tullet. Og jeg kan love deg, avansert fysikk er 10000 ganger mer interessant enn aurabilder av grillpølser. Med vennlig hilsen 0 Siter
fineline Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 ''Har ikke så lyst å studere fysikk, selv om det hadde vært lurt. Ei sa en gang til meg at alt er fysikk og kjemi. – stjernestøv'' Ja, det ville vært lurt, fordi du ville lært hva som er energi, og ikke alt det aura-tullet. Og jeg kan love deg, avansert fysikk er 10000 ganger mer interessant enn aurabilder av grillpølser. Med vennlig hilsen Du må være utrolig kjedelig person som tror at alle synes det samme er interessant. 0 Siter
Angustia Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 ''Hva skal en tro...? – germimate'' At dette er et velkjent tricks, som de fleste kan gjøre. Når man snakker med noen så avslører man jo mange småting, som egentlig har liten signifikans der og da. For noen som lytter, derimot, så plukker man det opp og setter det sammen, og med litt erfaren gjetting og litt hell, så får man akkurat den effekten som du nevner. I tillegg så er de fleste mennesker særdeles dårlige på sannsynlighetsberegning (så det er ikke så usannsynlig som man tror), og den som blir fortalt noe bedriver en slags retrofitting. Med vennlig hilsen Godt oppsummert. Mange 'verdenskjente' medier driver big business med live opptredener i fullsatte saler verden over, live TV-shows osv til stor forbløffelse for fansen. En av dem er Colin Fry. Et eksempel på analyse av hans virksomhet: http:/www.tonyyouens.com/colinfry.htm 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Jepp, og folk er mestre i å si ting som akkurat passer på "noen". De er eksperter i slike utsagn, og når man først har lært seg det, så er det faktisk veldig lett å komme med utsagn som de fleste kjenner seg igjen i, og si "Oi, det passet jo akkurat". Med vennlig hilsen Jeg har bestemt meg for å høre på deg 0 Siter
Sør Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har bestemt meg for å høre på deg Det er selvsagt fordi jeg sier det du ønsker å høre! ;-) Seriøst, akkurat som man skal være åpen for NYE behandlingsmetoder kan virke, så må man også være åpen for at GAMLE behandlingsmetoder faktisk IKKE virker. Dessverre finnes det for mange som tjener store penger på "healing" og alt det andre. Det er en milliardindustri - ute av kontroll. De lever av å utnytte folk. Selvsagt er det noen "snille" også, men healing fungerer ikke mer fordi om den som gjør det er "snill". :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Det er selvsagt fordi jeg sier det du ønsker å høre! ;-) Seriøst, akkurat som man skal være åpen for NYE behandlingsmetoder kan virke, så må man også være åpen for at GAMLE behandlingsmetoder faktisk IKKE virker. Dessverre finnes det for mange som tjener store penger på "healing" og alt det andre. Det er en milliardindustri - ute av kontroll. De lever av å utnytte folk. Selvsagt er det noen "snille" også, men healing fungerer ikke mer fordi om den som gjør det er "snill". :-) Med vennlig hilsen Jeg har fulgt med det du har skrevet om dette og ånder osv over lang tid, og du var faktisk med på å påvirke meg i riktig retning mht å ikke tro på det. Jeg ble stadig mer sikker på at det kun satt i mitt eget hode og ble mindre redd. Så kom han fyren her og nærmest skremte meg. Godt jeg har deg til å vise meg veien tilbake til normalen igjen, for jeg ble ganske så satt ut her om dagen da han sa det han sa 0 Siter
Sør Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har fulgt med det du har skrevet om dette og ånder osv over lang tid, og du var faktisk med på å påvirke meg i riktig retning mht å ikke tro på det. Jeg ble stadig mer sikker på at det kun satt i mitt eget hode og ble mindre redd. Så kom han fyren her og nærmest skremte meg. Godt jeg har deg til å vise meg veien tilbake til normalen igjen, for jeg ble ganske så satt ut her om dagen da han sa det han sa Takk for gode ord. Dette er folk som (direkte eller indirekte) tjener penger eller anseelse på å si det de sier. Husk at hvis healing og det andre hadde fungert så ville man ALLTID kunne telle at det er flere friske i gruppen som blir behandlet enn i kontrollgruppen. I virkeligheten så er det like mange friske i hver gruppe, og det er selvsagt fordi det ikke fungerer. Det er et ordtak jeg liker: Virkeligheten er det som eksisterer selv om ingen tror på det. Fra det følger også: Det som forsvinner når ingen tror på det (spøkelser, guder, osv.) eksisterer ikke i virkeligheten. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Takk for gode ord. Dette er folk som (direkte eller indirekte) tjener penger eller anseelse på å si det de sier. Husk at hvis healing og det andre hadde fungert så ville man ALLTID kunne telle at det er flere friske i gruppen som blir behandlet enn i kontrollgruppen. I virkeligheten så er det like mange friske i hver gruppe, og det er selvsagt fordi det ikke fungerer. Det er et ordtak jeg liker: Virkeligheten er det som eksisterer selv om ingen tror på det. Fra det følger også: Det som forsvinner når ingen tror på det (spøkelser, guder, osv.) eksisterer ikke i virkeligheten. Med vennlig hilsen Takk for svar, sør 0 Siter
Sør Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Takk for svar, sør Ha en fin kveld! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.