Gjest Kontorrottas kvaler Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Som leder i en organisasjon er det mye papir- og mail - arbeide. Til nå har jeg hatt "kontor" i spisestuen, (som ikke er ofte i bruk), bådet bordet og alle stolene er fylt til randen med papirer, pc, printer, permer osv. _ingen_ system! Saken blir ikke bedre av at jeg røyker, og det er lettere å røyke ved "pulten", enn å ta pauser og gå ut i kulden. Jeg trenger å lage meg et kontor. Jeg har 3 alternativ her hjemme. Det enkleste å få til, er et ubrukt rom i 2. etasje. Men det ligger ved siden av et soverom, og det er ikke gunstig iom at jeg ønsker å kunne røyke når jeg arbeider. (Jeg skal slutte, men ikke enda). Jeg har også kjeller og loft, begge deler er god plass, men uisolerte, og kaldt med andre ord. Det kreves en hel del om jeg skal ta i bruk disse. Hva er jeg ute etter, ved å spørre dere? Tja, si det! Men råd og tips som er så enkle å få til, at selv mor klarer det Jeg tenker da både på isolering på enklest og billigst mulig måte, lys og varme, kontorinnredninger og systemer jeg kan bruke for å få system (både til personlige papirer, organisasjonspapierer, andre ting og tang osv), unngå røkelukt i huset, og ja - alt. Fyr løs! TAKK!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg skjønner ikke helt at du ikke kan ha kontor på rommet ved siden av soverommet fordi du røyker? Siver det så mye røyklukt inn på soverommet da? Du får stumpe røyken nå da, ikke "siden" - når er "siden"? 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Bør ikke ryddingen og systematiseringen først skje inne i hodet? 0 Siter
EnolaGay Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Du bruker det mest hensiktsmessige rommet oppe der du ikke kan røyke. For da må du gå ut for å røyke, det er et ledd i å slutte. Og så tenker du lenge på hvorfor du ønsker å legge opp livet ditt etter en uvane du planlegger å kvitte deg med. I den grad at et iskaldt rom i en mørk kjeller ansees som akseptabelt sted å oppholde seg i mange timer om dagen...! 0 Siter
Gjest Kontorrottas kvaler Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Du bruker det mest hensiktsmessige rommet oppe der du ikke kan røyke. For da må du gå ut for å røyke, det er et ledd i å slutte. Og så tenker du lenge på hvorfor du ønsker å legge opp livet ditt etter en uvane du planlegger å kvitte deg med. I den grad at et iskaldt rom i en mørk kjeller ansees som akseptabelt sted å oppholde seg i mange timer om dagen...! Hehe, du har et poeng 0 Siter
Gjest Kontorrottas kvaler Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Bør ikke ryddingen og systematiseringen først skje inne i hodet? Det har du sikkert rett i, men hvordan mener du? 0 Siter
Gjest Kontorrottas kvaler Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg skjønner ikke helt at du ikke kan ha kontor på rommet ved siden av soverommet fordi du røyker? Siver det så mye røyklukt inn på soverommet da? Du får stumpe røyken nå da, ikke "siden" - når er "siden"? Jeg hadde stålsatt meg på "kjeft" pga røykingen, og tenker selv i eget "røykehode" at det umulig kan være bra å røyke ved siden av et soverom. Jeg har dårlig samvittighet "bare" av å røyke i spisestuen. Tenkte jeg kunne slå to fluer i en smekk ved å både ha kontor og røykebule, øverst eller nederst i huset. Men stanse røykingen nå? Takker for innspill, og jeg vet at det både er fornuftig og velment - men ikke enda 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg hadde stålsatt meg på "kjeft" pga røykingen, og tenker selv i eget "røykehode" at det umulig kan være bra å røyke ved siden av et soverom. Jeg har dårlig samvittighet "bare" av å røyke i spisestuen. Tenkte jeg kunne slå to fluer i en smekk ved å både ha kontor og røykebule, øverst eller nederst i huset. Men stanse røykingen nå? Takker for innspill, og jeg vet at det både er fornuftig og velment - men ikke enda ''Men stanse røykingen nå? Takker for innspill, og jeg vet at det både er fornuftig og velment - men ikke enda :)'' Hvorfor ikke? Hva er det du venter på? Tror du det blir lettere å slutte siden? Hvorfor skal du ødelegge kroppen din enda mer før du skal prøve å bygge den opp igjen? 0 Siter
Gjest Kontorrottas kvaler Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 ''Men stanse røykingen nå? Takker for innspill, og jeg vet at det både er fornuftig og velment - men ikke enda :)'' Hvorfor ikke? Hva er det du venter på? Tror du det blir lettere å slutte siden? Hvorfor skal du ødelegge kroppen din enda mer før du skal prøve å bygge den opp igjen? ''Hvorfor ikke? Hva er det du venter på? Tror du det blir lettere å slutte siden? Hvorfor skal du ødelegge kroppen din enda mer før du skal prøve å bygge den opp igjen?'' Tja. Blant annet fordi jeg er en av dem som blir langvarig syk når jeg kutter røyken - derfor. 1,5 år tok det både sist, og gangen før der. Kanskje jeg ville blitt frisk om jeg holdt ut, men det gjorde jeg ikke. Frisk igjen når jeg begynte på igjen. Jeg har ikke tid eller tålmodighet til å bli syk akkurat nå - derfor. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg skulle vært der og hjelpa deg med å få orden i papirarbeidet. Jeg elsker å organisere sånt 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Det har du sikkert rett i, men hvordan mener du? Du kan feks skrive lister? 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Bor det andre i huset enn deg? 0 Siter
Gjest Kontorrottas kvaler Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Bor det andre i huset enn deg? Hvorfor spør du om det? 0 Siter
Gjest Kontorrottas kvaler Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg skulle vært der og hjelpa deg med å få orden i papirarbeidet. Jeg elsker å organisere sånt Det skulle du Hvordan bruker du å gå frem? 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Hvorfor spør du om det? Ville ikke hatt røyke-kontor i nærheten av noen andre (ikke-røykende) sitt soverom... Når det gjelder å få system så er jeg glad i en oversiktlig og beskrivende mappestruktur på PC, excel ark og fysiske permer. Bryter gjerne ned større oppgaver i mindre deler for å få bedre oversikt og kunne detaljstyre (eksempel i forhold til tid og kostnader). 0 Siter
Gjest Melis37 Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Du bruker det mest hensiktsmessige rommet oppe der du ikke kan røyke. For da må du gå ut for å røyke, det er et ledd i å slutte. Og så tenker du lenge på hvorfor du ønsker å legge opp livet ditt etter en uvane du planlegger å kvitte deg med. I den grad at et iskaldt rom i en mørk kjeller ansees som akseptabelt sted å oppholde seg i mange timer om dagen...! Enig med EnolaGay 0 Siter
tonie Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Nikotintyggis og kontor ved siden av soverommet. Alt annet er galskap! 0 Siter
PieLill Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Røyken sprer seg rundt i huset okke som. Slik sett er det ikke så nøye hvilket rom du velger mhp røyking. Spisestuen er vel blant de rommene som fordeler røyken 'best'. En avtrekksvifte kan avhjelpe røykosen noe. Det kan også hjelpe å tape på tetningslist på dør/dørkarmer. (Vask med ren aceton først så sitter tapen bedre. Neglelakkfjerner inneholder ofte olje og fungerer derfor ikke like godt.) På Ikea kan du finne både gode oppbevaringsmøbler og oppbevaringssystemer. Biltema, Staples, Clas Ohlson er steder du også kan finne gode oppbevaringssystemer. Grunntanken for et godt arkivsystem er at hvem som helst skal kunne finne fram i det uten videre instruksjon. Hukommelse som gjenfinningsmetode er forbudt. _Alt_ skal være mulig å finne uten å måtte huske noe. _Alt_ skal i et logisk Kan være greit å ha samme katalogstruktur på datamapper som på fysiske mapper. Reduser papirmengden til et minimum. Det meste kan lagres på data. Sørg for gode rutiner for sikkerhetskopiering. Sikkerhetskopi bør tas minimum hver gang du har arbeid du vil bli skikkelig fortvilt over å miste. Du trenger ekstern leverandør for lagring av sikkerhetskopier. Hjelper ingen ting med sikkerhetskopi om den brenner opp sammen med PC-en og papirene. Lykke til! mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 ''Hvorfor ikke? Hva er det du venter på? Tror du det blir lettere å slutte siden? Hvorfor skal du ødelegge kroppen din enda mer før du skal prøve å bygge den opp igjen?'' Tja. Blant annet fordi jeg er en av dem som blir langvarig syk når jeg kutter røyken - derfor. 1,5 år tok det både sist, og gangen før der. Kanskje jeg ville blitt frisk om jeg holdt ut, men det gjorde jeg ikke. Frisk igjen når jeg begynte på igjen. Jeg har ikke tid eller tålmodighet til å bli syk akkurat nå - derfor. Du er jammen flink å slutte å røyke. Har gjort det mange ganger... :-) Sørg for oppfølging av lege ved neste røykeslutt. Men det har du kanskje allerede tenkt på. Det tar tid for flimmerhår og alt annet som skal funke å komme på plass etter røykeslutt. Tror ikke det er så uvanlig at noen blir syke når de slutter. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Røyken sprer seg rundt i huset okke som. Slik sett er det ikke så nøye hvilket rom du velger mhp røyking. Spisestuen er vel blant de rommene som fordeler røyken 'best'. En avtrekksvifte kan avhjelpe røykosen noe. Det kan også hjelpe å tape på tetningslist på dør/dørkarmer. (Vask med ren aceton først så sitter tapen bedre. Neglelakkfjerner inneholder ofte olje og fungerer derfor ikke like godt.) På Ikea kan du finne både gode oppbevaringsmøbler og oppbevaringssystemer. Biltema, Staples, Clas Ohlson er steder du også kan finne gode oppbevaringssystemer. Grunntanken for et godt arkivsystem er at hvem som helst skal kunne finne fram i det uten videre instruksjon. Hukommelse som gjenfinningsmetode er forbudt. _Alt_ skal være mulig å finne uten å måtte huske noe. _Alt_ skal i et logisk Kan være greit å ha samme katalogstruktur på datamapper som på fysiske mapper. Reduser papirmengden til et minimum. Det meste kan lagres på data. Sørg for gode rutiner for sikkerhetskopiering. Sikkerhetskopi bør tas minimum hver gang du har arbeid du vil bli skikkelig fortvilt over å miste. Du trenger ekstern leverandør for lagring av sikkerhetskopier. Hjelper ingen ting med sikkerhetskopi om den brenner opp sammen med PC-en og papirene. Lykke til! mvh Glemte å ta med denne linken: http://www.clasohlson.com/no/b/jernvare/vindu-dør-opphengning/tetting mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.