Gjest hilsen mammaen..... Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Sånn med tjukt fór altså, som holder varmen og gjør at man ikke får like mye snø innabords som hvis man har todelt. I hvilken alder slutter barn med dette, og hva begynner de med isteden? 1.klasse? 4. klasse?? 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tror mine sluttet med det i 3-4. klasse og gikk over til boblebukse og jakke istedet. Nå er poden 14 år og har overtatt min termodress ved behov. ) 0 Siter
Mirabell Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Datteren min begynte med todelt dress i 1. klasse, etter eget ønske. Sønnen gjorde det i 4. klasse, mest pga. dårlig utvalg på hel dress i store str. Gutter syns ofte det er lettvint med hel dress, jenter syns hel dress er barnslig, som en grov udokumentert generalisering. :-) 0 Siter
stromme Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Mine begynte med todelt da de begynte på skolen. 0 Siter
Axcia Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Mine har brukt det ut 3. eller 4.klasse. Jenta i 2. klasse vil fortsatt ha heldress. Guttene som går i 5. og 7. bruker skogstad tord bukser (slitesterkt!) og varierende vinterjakker kjøpt på sportsbutikker. 0 Siter
Gjest Melis37 Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Det er vel inviduelt fra barn til barn,men poden min ville ikke bruke hel dress de to siste årene på barneskolen,da ville han ha todelt sett. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Ja altså... 40 år nå.. foretrekker hel dress enda. *skraaaap* ;0P Men til unger så er det vanskelig å finne brukbare praktiske heldresser i større enn str 128 må jeg si. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Jentungen min brukte til i fjor, da gikk hun i 4. Tror guttungen ga seg i 3. Dressen til jentungen passer fremdeles tror jeg, men hun ville heller ha jakke/bukse i år. 0 Siter
caprice Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har to jenter. Hun som går i 4. klasse kommer helt sikkert til å bruke hel dress denne vinteren også. Hun i 7. klasse ville nok gjerne gjort det hun også, men har skjønt at det ikke er "sosialt akseptert" og for barnslig nå dessverre... Derimot har hun hel dress (kjøpt for billig penge på Europris) når hun baser rundt i snøen i hagen, lager snømann etc. Det er jo så praktisk og går fort å kle på seg. Hun har også brukt hel dress når hun står slalåm. Vi får se hva som skjer denne vinteren. Hun er ellers ganske "fjortis" til tider. Vi ikke anse henne som barnslig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.