Gå til innhold

Treneren har med sin sønn.

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Herlighet, dere får kanskje ikke hele varen dere betaler for?

Her er et innlegg der samme mentaliteten kommer til uttrykk:

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4645443

Neste år er det ungdomsfotball, da får dere vel kanskje klubbtrener. Da blir det antakelig også nivådeling, slik at dere slipper evt. lagkamerater som henger noen år etter. Dere holder nok ut det som er igjen av sesongen

tror

Tror nesten ikke hva jeg leser. Det må være samme personen som står bak dette innlegget også.

Fortsetter under...

Skrevet

Neste år er det ungdomsfotball, da får dere vel kanskje klubbtrener. Da blir det antakelig også nivådeling, slik at dere slipper evt. lagkamerater som henger noen år etter. Dere holder nok ut det som er igjen av sesongen

tror

Mye tyder på at det er samme trådstarter.

Skrevet

Tror nesten ikke hva jeg leser. Det må være samme personen som står bak dette innlegget også.

Så ikke at du hadde svart det samme før jeg svarte, men jeg tenker som deg. 11-åring i 2011 og 12-åring i 2012 - og ingen endring i holdninger siste år isåfall.

Skrevet

Så ikke at du hadde svart det samme før jeg svarte, men jeg tenker som deg. 11-åring i 2011 og 12-åring i 2012 - og ingen endring i holdninger siste år isåfall.

Det var ikke helt tilfeldig at jeg linket dit ;-)

12-åringer har sitt siste år i barneidretten. Det kan være et ganske krevende år for støtteapparatet - man begynner å se klare forskjeller mellom satserne og de som er med mest for det sosiale, og det er ikke lenger noen selvfølge at foreldrene er enige om hva som skal være hovedpoenget. Antall treninger i uka økes ofte litt, som en forberedelse til ungdomsidretten (fra 13 år).

All ære til de som drar lasset for disse årskullene. I mange klubber får man omtrent null og niks "ovenfra" så lenge det er barneidrett - bortsett fra dugnadsvakter og fakturaer.

Skrevet

tror

Jeg husker denne tråden selv om jeg ikke deltok. Det er noen som tror at treneren ikke gjør noe som helst. Jeg begriper ikke hvordan enkelte tenker. Antagelig er det de samme foreldrene som ikke gjør annet enn å kjøre den håpefulle på trening og kun klager.

Skrevet

Det var ikke helt tilfeldig at jeg linket dit ;-)

12-åringer har sitt siste år i barneidretten. Det kan være et ganske krevende år for støtteapparatet - man begynner å se klare forskjeller mellom satserne og de som er med mest for det sosiale, og det er ikke lenger noen selvfølge at foreldrene er enige om hva som skal være hovedpoenget. Antall treninger i uka økes ofte litt, som en forberedelse til ungdomsidretten (fra 13 år).

All ære til de som drar lasset for disse årskullene. I mange klubber får man omtrent null og niks "ovenfra" så lenge det er barneidrett - bortsett fra dugnadsvakter og fakturaer.

Som deg tar jeg av meg hatten for støtteapparatet, og da spesielt trenerinnsatsen! I Jrs klubb var trenere ulønnet helt opp til G/J16, med unntak av to lag som ikke hadde foreldre som hadde tid eller så seg kompetente til å ta på seg dette ansvaret. I fireårsperioden jeg satt i styret var det to trenere som ble lønnet, og du verden så lav timelønn de utførte jobben for. Vi hadde ikke økonomi til å lønne alle trenere, og kunne derfor ikke gjøre dette til lønnsom praksis, og lønnen var derfor mer som kompensasjon å regne.

Annonse

Skrevet

Jeg husker denne tråden selv om jeg ikke deltok. Det er noen som tror at treneren ikke gjør noe som helst. Jeg begriper ikke hvordan enkelte tenker. Antagelig er det de samme foreldrene som ikke gjør annet enn å kjøre den håpefulle på trening og kun klager.

Det trengs mange ildsjeler for å få barneidretten til å gå rundt.

Det er hallvaktansvarlige, oppmenn, trenere, løypeleggere, vaffelstekere, portdommere osv. i det uendelige.

I barnefotballen er det ofte de samme pappaene som er trenere, hjemmekamp-dommere, sjåfører, materialforvaltere og lagledere. Så jeg synes de fortjener alt annet enn kritikk.

Skrevet

Det trengs mange ildsjeler for å få barneidretten til å gå rundt.

Det er hallvaktansvarlige, oppmenn, trenere, løypeleggere, vaffelstekere, portdommere osv. i det uendelige.

I barnefotballen er det ofte de samme pappaene som er trenere, hjemmekamp-dommere, sjåfører, materialforvaltere og lagledere. Så jeg synes de fortjener alt annet enn kritikk.

Enig i det, men jeg snakket om de som aldri stiller opp, men er de verste til å klage.

Gjest Elextra
Skrevet

Mye tyder på at det er samme trådstarter.

''Mye tyder på at det er samme trådstarter.''

Det tror jeg også. Finner ikke ord :/.

Skrevet

Hvis dette virkelig er et problem få du heller tilby deg å ta over som trener. Jeg synes absolutt ikke du skal ta det opp.

Ellers kan du ta med deg en ball og underholde 7-åringen mens de store trener?

Gjest blokkfløyte
Skrevet

Jeg tok med min nyfødte datter på et par styremøter i korpset. Alternativet var at jeg ikke kom i det hele tatt.

Men du ba henne ikke spille sammen med korpset? ;-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Men du ba henne ikke spille sammen med korpset? ;-)

Nei, men jeg tenker at det sikkert ville vært kjedelig for 7-åringen og stå og se på treningene, så hva gjør det egentlig at han får være med og spille?

Og jeg lurer på hva slags barn man får, når foreldrene viser en slik smålighet?

Skrevet

Alt etter hvor mye de må ta hensyn til sjuåringen, kan jeg forstå at de store guttene opplever det som et problem.

Men jeg hadde ikke sagt et kløyva ord om det med mindre jeg var villig til å selv trene laget.

Dessuten er tolvåringer så store at de selv bør kunne si ifra til treneren om det er noe de ønsker forandring på.

mvh

Annonse

Skrevet

Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt

Dere betaler nok ikke for treningen, nei. I barnefotballen, så lenge foreldre er trenere, pleier "aktivitetsgebyret" å være ment å dekke baneleie, drakter, påmeldingsavgift til serie og enkelte cuper, infrastruktur i idrettslaget og noe utstyr. Da min eldste "vokste ut av" pappa-trenere, måtte vi spleise på betaling til trener i tillegg til det vanlige gebyret i fotballen. Så lenge det er frivillige trenere som ikke tar betalt, får du være glad for at noen stiller opp som trenere.

Vil du ha kvalifiserte, lønnede instruktører som en del av pakka, får du melde barnet inn i korps!

Skrevet

Han får ikke lønn men får redusert treningavgift for sin sønn. Vi betaler jo for treningen så bør de få trene optimalt

Jeg håper dette er et tulleinnlegg. Hvis det mot formodning er ekte, bør du ta en seriøs runde med deg selv og holdningene dine.

Dessuten tipper jeg at du aldri noensinne har jobbet som frivillig innen noe som helst. Har jeg rett?

Skrevet

Dere betaler nok ikke for treningen, nei. I barnefotballen, så lenge foreldre er trenere, pleier "aktivitetsgebyret" å være ment å dekke baneleie, drakter, påmeldingsavgift til serie og enkelte cuper, infrastruktur i idrettslaget og noe utstyr. Da min eldste "vokste ut av" pappa-trenere, måtte vi spleise på betaling til trener i tillegg til det vanlige gebyret i fotballen. Så lenge det er frivillige trenere som ikke tar betalt, får du være glad for at noen stiller opp som trenere.

Vil du ha kvalifiserte, lønnede instruktører som en del av pakka, får du melde barnet inn i korps!

''Vil du ha kvalifiserte, lønnede instruktører som en del av pakka, får du melde barnet inn i korps!''

lol

nemlig!

Skrevet

''Vil du ha kvalifiserte, lønnede instruktører som en del av pakka, får du melde barnet inn i korps!''

lol

nemlig!

Må bare fortelle at det er så gøy nå når kornett-aspiranten min faktisk klarer å spille musikk, ikke bare 2-3 toner :-)

Nå spiller hun Lisa gikk til skolen, og Bye bye love - og vi er stolte som haner alle mann :-))))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...