Gå til innhold

Noen som kan litt om nettbrett?

Anbefalte innlegg

Gjest teknisk uvitende...
Skrevet

Jeg vurderer å skaffe meg et rimelig nettbrett (tar gjerne imot tips!), men må vite litt om det først! Noen som kan hjelpe en stakkars teknisk idiot? :)

Jeg har mobilt bredbånd som jeg bruker på PCen når jeg er på reisefot. Kan jeg plugge inn den i et nettbrett sånn at det ikke koster mer enn det abonnementet jeg allerede betaler, eller må jeg skaffe nytt abonnement? Kan man plugge inn mobilt bredbånd i alle nettbrett i så fall, eller er det noe jeg må se etter på spesifikasjoner?

Kan jeg overføre filmer jeg har på DVD til PC og over til nettbrett og dermed bruke den som en slags bærbar DVD-spiller?

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei, sånn at jeg får vurdert om jeg vil kjøpe meg et nettbrett :)

Skrevet

Jeg har iPad, og bruker ikke mobilt bredbånd, men kobler meg opp på nett via telefonen min. Man kan jo også få iPad med eget SIM-kort, men det har ikke jeg. Du kan også bruke mobilt bredbånd.

Man kan rippe filmer og spille av såvidt jeg vet, men jeg har ikke prøvd det. Filmer kan og lastes ned via iTunes. Eller man kan se nett-tv.

Skrevet

Du kan ikke bruke usb dongler som er 'mobilt brebånd'. Du kan bruke telefon for å koble opp, wifi, og noen brett har egne simkort hvis dette er viktig for deg.

Ipad er kanskje den kjipeste i klassen å konvertere filmer på, da du må via itunes, og begrenset for hva kodek du kan bruke. Skjeldent jeg laster film til brettet dog, jeg har netflix og viaplay og er godt dekka med film og serier.

Hva annet skal du bruke til ? Brett har overtatt for alt unntat mailskriving hos oss.

Skrevet

Du kan ikke bruke usb dongler som er 'mobilt brebånd'. Du kan bruke telefon for å koble opp, wifi, og noen brett har egne simkort hvis dette er viktig for deg.

Ipad er kanskje den kjipeste i klassen å konvertere filmer på, da du må via itunes, og begrenset for hva kodek du kan bruke. Skjeldent jeg laster film til brettet dog, jeg har netflix og viaplay og er godt dekka med film og serier.

Hva annet skal du bruke til ? Brett har overtatt for alt unntat mailskriving hos oss.

Takk for svar!

Jeg kommer nok til å bruke den til Skype, internett, se på film/nett-tv og evt ta noen bilder.

Hvor mye koster netflix og viaplay per mnd?

Skrevet

Jeg har iPad, og bruker ikke mobilt bredbånd, men kobler meg opp på nett via telefonen min. Man kan jo også få iPad med eget SIM-kort, men det har ikke jeg. Du kan også bruke mobilt bredbånd.

Man kan rippe filmer og spille av såvidt jeg vet, men jeg har ikke prøvd det. Filmer kan og lastes ned via iTunes. Eller man kan se nett-tv.

Takk for svar! :)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg kommer nok til å bruke den til Skype, internett, se på film/nett-tv og evt ta noen bilder.

gratis første mnd (er i netflix gratis måned nå, kom jo nettop. Tåkler meg gjennom prison break som jeg bare fikk sett første sesong av haha)

uansett, 79,- pr stk. HBO nordic som kommer snart vil også koste 79,- pr mnd.

Jeg elsker nettbrett. Er mye å reiser, så gull å sitte på flyplassene og se film og surfe på nett. Og hotellet på kvelden. Alltid wifi der jeg er, så jeg har ikke simkort.

Skrevet

Takk for svar!

oh, og så bruker jeg på jobb !! Keynotes er en 75 kroners ipad app som viser powerpoint/keynote presentasjoner som en drøm. Mye diggere med lite nettbrett enn stor laptop :)

Skrevet

gratis første mnd (er i netflix gratis måned nå, kom jo nettop. Tåkler meg gjennom prison break som jeg bare fikk sett første sesong av haha)

uansett, 79,- pr stk. HBO nordic som kommer snart vil også koste 79,- pr mnd.

Jeg elsker nettbrett. Er mye å reiser, så gull å sitte på flyplassene og se film og surfe på nett. Og hotellet på kvelden. Alltid wifi der jeg er, så jeg har ikke simkort.

Ok, takk! Det finnes jo så enormt mange ulike typer nettbrett nå for tiden så jeg vet ikke helt hva jeg skal velge jeg... Har ikke råd til noe dyrt, men er nok ikke så kresen heller. Så får klare meg med noe billig. Får håpe at det er bra nok til det jeg skal bruke det til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...