Gå til innhold

Hva ringer man 110 for?

Gjest Hva ringer man 110 for?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva ringer man 110 for?
Skrevet

Er det kun ved brann man ringer 110, eller også andre henvendelser? Isåfall hva da?

Skrevet

Brann / skogbrann er det viktigste.

Dessuten eksplosjonsulykker og andre store ulykker der det er grunn til å tro at det er noe "kjemisk" involvert. Men i slike tilfeller er det jo ofte behov for f.eks. ambulanse i tillegg, slik at alarmsentralen vurderer behovet uansett hvilket nummer som blir ringt.

Gjest bbmåkkkå
Skrevet

I tillegg det som er nevnt: hjelp en trenger stige til. Feks utelåst på balkong 3 meter over gatenivå.

Skrevet

I tillegg det som er nevnt: hjelp en trenger stige til. Feks utelåst på balkong 3 meter over gatenivå.

Sånt kan du ringe det lokale brannvesenet om. Men du får sikkert nummeret dit hos 110 ;-)

Skrevet

Da ringer man ikke nødnummeret da. Da ringer man brannvesenets vanlige nr i ditt distrikt

Skrevet

Brannvesenet tilkalles også om folk er inneklemt i biler etter ulykker og andre situasjoner der folk sitter fast. Men da er de som regel tilkaldt av politi eller AMK.

mvh

Skrevet

110 er et nødnummer. Har man låst seg ute på verandaen ringer man lokalt politi eller brannvesen.

mvh

Skrevet

Nød på fjorden? Som båthavari og brann i båt. = når det er AKUTT behov for hjelp.

Skrevet

Hvis man oppdager noen som har sykla seg av, og henger spiddet på gjerdet ved Nidarosdomen, er det også legitimt å ringe 110...

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article6586939.ece

''Hvis man oppdager noen som har sykla seg av, og henger spiddet på gjerdet ved Nidarosdomen, er det også legitimt å ringe 110...''

Jeg må innrømme at jeg er bittelitt imponert over den syklingen - hvordan i all verden har han greid det der?! Gjerdet er jo ganske høyt også, er det ikke det da?

Skrevet

''Hvis man oppdager noen som har sykla seg av, og henger spiddet på gjerdet ved Nidarosdomen, er det også legitimt å ringe 110...''

Jeg må innrømme at jeg er bittelitt imponert over den syklingen - hvordan i all verden har han greid det der?! Gjerdet er jo ganske høyt også, er det ikke det da?

Du som bor i Trøndelag - hvordan gikk det med den syklisten...?

Jeg så bare det første oppslaget om det....

Skrevet

Du som bor i Trøndelag - hvordan gikk det med den syklisten...?

Jeg så bare det første oppslaget om det....

Han ble utskrevet i god form for et par dager siden. :o)

Skrevet

Si det.. en full(?) polakk på sykkel kan komme i rare situasjoner ;-) Mulig han prøvde seg på en klatring underveis?

Skrevet

Han ble utskrevet i god form for et par dager siden. :o)

Så bra :)

Det hørtes liksom ikke helt ut som det kom til å gå så bra når man leste det første oppslaget...

Skrevet

Så bra :)

Det hørtes liksom ikke helt ut som det kom til å gå så bra når man leste det første oppslaget...

Han fikk ikke piggen gjennom hodet da, men gjennom haka visstnok, så den traff ingen vitale deler inni der. :o)

Skrevet

Han fikk ikke piggen gjennom hodet da, men gjennom haka visstnok, så den traff ingen vitale deler inni der. :o)

Aaargh...gjennom haken - og deretter henge fast en stund, høres også ille ut :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...