Gå til innhold

Å bli "overkjørt" av far...(skilsmisse)

Anbefalte innlegg

Gjest ingen egoist

Når de er såpass store så får de med seg ting, de skjønner og spør. Jeg tenker at barn trenger forutsigbarhet de også, særlig når de har vokst litt til.

Jeg er enig i det. Det ville vært uholdbart om jeg sa at dette hadde de ikke noe med, og at de ikke trengte å vite noe.... Femtenåringen hadde blitt rasende i en slik setting, noe jeg skjønner godt!

Det viktige for meg har vært å si at jeg kan skjønne at faren ønsker de helgene, men at jeg mener det viktigste er at vi blir enige. Noe annet hadde det vært om jeg hadde kritisert faren deres, og det har jeg ikke gjort.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• PieLill

5

• tonie

3

• Sør

2

Mest aktive i denne tråden

Det har rett og slett vært umulig å holde ungene helt uvitende her.. Grunnen er at de har spurt og spurt om når de skulle være hos meg og hos faren, og jeg har måttet si at jeg ikke har visst noenting. Det har de forlangt å få vite grunnen til, og jeg sa at vi ikke var enige i hvilke helger vi skulle ha dem, og at jeg ønsket at vi skulle finne en løsning der han fikk det litt som han ville og der jeg fikk det litt som jeg ville. De to yngste har ikke snakket noe særlig om det, men eldste har ønsket å vite - og faren har også fortalt henne hva det går ut på.

Dette syns jeg også du skal ta opp på familievernkontoret, og kanskje også overlate til far å besvare? Det er ikke bra at han velger å være uklar og steil også i omgang/ møte med dem syns jeg :/

Gjest ingen egoist

Dette syns jeg også du skal ta opp på familievernkontoret, og kanskje også overlate til far å besvare? Det er ikke bra at han velger å være uklar og steil også i omgang/ møte med dem syns jeg :/

Jeg venter på time der nå, men aner ikke om far vil stille.... og vet ikke om de tar møtet dersom bare den ene parten stiller opp... de mener det er megling vi må på, men da må sikkert begge være der..

Jeg venter på time der nå, men aner ikke om far vil stille.... og vet ikke om de tar møtet dersom bare den ene parten stiller opp... de mener det er megling vi må på, men da må sikkert begge være der..

Huff skjønner. Høres ut som far er bitter/ såret for noe og mener han har en rett til å få forrang - stemmer det?

Uansett - dersom far ikke møter ville jeg forholdt meg til den signerte avtalen dere allerede har jeg.... Og - det ville jeg formidlet til far på forhånd.

Gjest ingen egoist

Huff skjønner. Høres ut som far er bitter/ såret for noe og mener han har en rett til å få forrang - stemmer det?

Uansett - dersom far ikke møter ville jeg forholdt meg til den signerte avtalen dere allerede har jeg.... Og - det ville jeg formidlet til far på forhånd.

Det er mulig han er bitter fordi jeg ville skilles, men det er nå over to år siden -og han har vært i forhold omtrent hele den tida (to forhold). Jeg har vært singel hele veien, så sånn sett skjønner jeg ikke bitterheten...

God ide ang å holde på den allerede signerte kontrakten dersom han ikke møter :)

Annonse

Det er mulig han er bitter fordi jeg ville skilles, men det er nå over to år siden -og han har vært i forhold omtrent hele den tida (to forhold). Jeg har vært singel hele veien, så sånn sett skjønner jeg ikke bitterheten...

God ide ang å holde på den allerede signerte kontrakten dersom han ikke møter :)

Skjønner, kan høres ut som han kan være sår etter "avvisningen" for to år siden ennå ja. Var jeg deg ville jeg gjort det tydelig at dersom han ikke vil møte deg i dialog, så har dere allerede en avtale du syns det er ryddigst å fortsette å forholde seg til. Dersom han er interessert i å endre denne kan du imidlertid godt møte han til dialog, men kun med en tredjepart tilstede (fam.vern) siden dere ikke lykkes på egenhånd :) Og - jeg syns du skal kjenne på at du strekker deg langt nok om du stiller et sånt krav til han :)

Gjest ingen egoist

Skjønner, kan høres ut som han kan være sår etter "avvisningen" for to år siden ennå ja. Var jeg deg ville jeg gjort det tydelig at dersom han ikke vil møte deg i dialog, så har dere allerede en avtale du syns det er ryddigst å fortsette å forholde seg til. Dersom han er interessert i å endre denne kan du imidlertid godt møte han til dialog, men kun med en tredjepart tilstede (fam.vern) siden dere ikke lykkes på egenhånd :) Og - jeg syns du skal kjenne på at du strekker deg langt nok om du stiller et sånt krav til han :)

Dere er jammen gode å ha! Greit å få rydda opp i hodet mitt og få fornuften på plass :) Noterer meg alt det dere sier :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...