Gå til innhold

Halloween:-)

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har hatt mange, og mange kilo godteri er levert ut :-)

De er så søte de minste, jeg har både hekser og flaggermus som er her nå :-) Over heksegryter og veldig slitne skal de sove. Jeg redde akkurat opp og la over dyner, :-)

Det er fortsatt halloween her, ute henger spøkelser og inne ligger edderkopper på bordet, og blinkende lys.

Min mann skremte vist ordentlig barna, han holdt plastikkhånd og sverd ut av døren og lagde skrekklyder, han lo da han fortalte meg det. Jeg var på kveldskurs, hvert år protesterer han på Halloween feiringen, og hvert år er det han som skremmer mest og best.

Det er så mange søte, /skumle barn, man blir glad av sånne dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408573
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

5

• Lillemus

4

• cathlin

4

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Jada, besøk har vi hatt, men ikke så mange som i fjor. Sikkert pga drittværet.

Jeg var ikke spesielt glad i halloween, men innser at det er en skikk som har kommet for å bli. Og så er det vanskelig å være negativ til noe som ungene syns er såååå stas, og som (uansett hva folk sier) ikke koster noe særlig, og som skaper så mye glede for ungene på tristeste tiden på høsten. Så jeg tror jammen jeg er omvendt jeg. :o)

Og selvsagt åpner man døra og gir unger som kommer på knask eller knep godteri når ens egne barn er ute i samme ærend hos andre! Seriously - Alt annet er jo dritkjipt gjort.

''Og selvsagt åpner man døra og gir unger som kommer på knask eller knep godteri når ens egne barn er ute i samme ærend hos andre! Seriously - Alt annet er jo dritkjipt gjort.''

Det er jeg helt enig i!

Jeg husker fremdeles da det var juletrefest da ungene mine gikk i barnehagen og opplegget var sånn at foreldrene skulle ha med godteposer tilsvarende antall unger de hadde med, posene skulle legges i en sekk og deretter deles ut. Min lille beskjedne snuppe kom til nissen helt til slutt og da var sekken tom... Så en eller annen tankeløs forelder hadde sendt sin snørrunge inn for å få pose, men hadde ikke giddet ta med pose selv. Ikke hadde arrangørene noen poser i bakhånd heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408574
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jada, besøk har vi hatt, men ikke så mange som i fjor. Sikkert pga drittværet.

Jeg var ikke spesielt glad i halloween, men innser at det er en skikk som har kommet for å bli. Og så er det vanskelig å være negativ til noe som ungene syns er såååå stas, og som (uansett hva folk sier) ikke koster noe særlig, og som skaper så mye glede for ungene på tristeste tiden på høsten. Så jeg tror jammen jeg er omvendt jeg. :o)

Og selvsagt åpner man døra og gir unger som kommer på knask eller knep godteri når ens egne barn er ute i samme ærend hos andre! Seriously - Alt annet er jo dritkjipt gjort.

Enig, man kan ikke sende ut sine egne barn til å gå halloween, om man ikke deler ut til de som kommer til deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408575
Del på andre sider

Enig, man kan ikke sende ut sine egne barn til å gå halloween, om man ikke deler ut til de som kommer til deg.

*kremt*

Vi gjorde akkurat det i fjor - men jeg erkjente jo at det ikke hang helt på greip.... Så i år stilte vi med en stor bolle med godteri til alle som ringte på :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408578
Del på andre sider

''Og selvsagt åpner man døra og gir unger som kommer på knask eller knep godteri når ens egne barn er ute i samme ærend hos andre! Seriously - Alt annet er jo dritkjipt gjort.''

Det er jeg helt enig i!

Jeg husker fremdeles da det var juletrefest da ungene mine gikk i barnehagen og opplegget var sånn at foreldrene skulle ha med godteposer tilsvarende antall unger de hadde med, posene skulle legges i en sekk og deretter deles ut. Min lille beskjedne snuppe kom til nissen helt til slutt og da var sekken tom... Så en eller annen tankeløs forelder hadde sendt sin snørrunge inn for å få pose, men hadde ikke giddet ta med pose selv. Ikke hadde arrangørene noen poser i bakhånd heller.

''Min lille beskjedne snuppe kom til nissen helt til slutt og da var sekken tom... Så en eller annen tankeløs forelder hadde sendt sin snørrunge inn for å få pose, men hadde ikke giddet ta med pose selv. Ikke hadde arrangørene noen poser i bakhånd heller.''

Wow, det var rimelig urutinert av arrangørene :(

Det kan jo selvsagt også ha skjedd ved at noen hadde misforstått/ikke lest beskjedene godt nok (eller om det var noen fremmedspråklige der)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408579
Del på andre sider

Annonse

Vi var spente på hvor mange som kom, siden vi har flyttet, og har ikke peiling på hvor mange som bruker å komme. Jeg hadde kjøpt 35 slikkepinner + sjokolade, men det var ikke nok. Måtte nok lete litt i godteskapet, og fant litt på lur. Det kom ca 50 unger på døren i løpet av kvelden. Min datter var ute å gikk med venninnene sine, og hun var verdens søteste troll :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408582
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vet ikke helt om det er derfor. Jeg liker ikke alt fokuset på skjelett, død, blod og gørr. Synes noen av effektene en kan få kjøpt er heslige, og liker ikke at ungene leker med det. Fikk bakoversvis da Madelenemie skulle sette opp gravstøtter i hagen!

På allehelgensdag skal en jo minnes de døde - og det synes jeg er en fin skikk - men Haloween har jo fokus på alle onde krefter.... Nei, æsj, jeg liker det ikke.

Samtidig så ser jeg at det de siste årene så har det blitt mye moro rundt Halloween, og her vi bor har det aldri vært noen pøbelstreker her, alle har respektert de husene som har vært mørke og ikke med på dette.

Mange rundt oss har valgt å droppe Halloweenfeiringen, men heller samle noen unger og ha filmkveld eller høstfest eller andre ting - gjøre sosiale ting som ikke nødvendigvis har de ekle maskene og kostymene med. Det var mine unger med på noen år, og det var helt greit synes jeg.

Jeg er altså litt delt. Og har nå gått med på forsiktig feiring ;-)

''På allehelgensdag skal en jo minnes de døde - og det synes jeg er en fin skikk - men Haloween har jo fokus på alle onde krefter.... Nei, æsj, jeg liker det ikke.

''

Jeg synes du tar det altfor alvorlig - det er (stort sett) bare uskyldig moro! Og morsomt med et lyspunkt for barna denne kjedelige tiden på året.

Hører andre fortelle om kjipe knep og råtne egg og slikt, men det er vi heldigvis helt forskånet fra der jeg bor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408602
Del på andre sider

Vet ikke helt om det er derfor. Jeg liker ikke alt fokuset på skjelett, død, blod og gørr. Synes noen av effektene en kan få kjøpt er heslige, og liker ikke at ungene leker med det. Fikk bakoversvis da Madelenemie skulle sette opp gravstøtter i hagen!

På allehelgensdag skal en jo minnes de døde - og det synes jeg er en fin skikk - men Haloween har jo fokus på alle onde krefter.... Nei, æsj, jeg liker det ikke.

Samtidig så ser jeg at det de siste årene så har det blitt mye moro rundt Halloween, og her vi bor har det aldri vært noen pøbelstreker her, alle har respektert de husene som har vært mørke og ikke med på dette.

Mange rundt oss har valgt å droppe Halloweenfeiringen, men heller samle noen unger og ha filmkveld eller høstfest eller andre ting - gjøre sosiale ting som ikke nødvendigvis har de ekle maskene og kostymene med. Det var mine unger med på noen år, og det var helt greit synes jeg.

Jeg er altså litt delt. Og har nå gått med på forsiktig feiring ;-)

Jeg har vanskelig for å tro at ungene som går Halloween har død og fordervelse som hovedtanke... Jeg tror heller ikke at foreldre flest nører oppunder en sånn tanke, og her vi bor ser man omtrent ikke masker på ungene.

For de aller, aller fleste ungene handler det om å kle seg ut noe styggere enn om man skal pynte seg, og den godistigginga er selve prikken over i'en.

Dette er en annerledes festlighet i positivitetens tegn. Stadig flere har fest hjemme, hvor det lages "ekkel" mat som en morsom greie. Ulikt alt annet man opplever ellers i året. Her vi bor blir tigginga stadig mindre aktuell, i år kom det kun ei gruppe på døra i tillegg til våre egne unger (som var på "fest" i nabolaget).

Jeg tror nok at mange ser litt for alvorlig på denne dagen, og kanskje derfor så mange er negative til det også.

(Og ingen gjør hærverk, heldigvis, samt at det ser ut til at "slukk lyset"-reglen fungerer helt fint.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408603
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å tro at ungene som går Halloween har død og fordervelse som hovedtanke... Jeg tror heller ikke at foreldre flest nører oppunder en sånn tanke, og her vi bor ser man omtrent ikke masker på ungene.

For de aller, aller fleste ungene handler det om å kle seg ut noe styggere enn om man skal pynte seg, og den godistigginga er selve prikken over i'en.

Dette er en annerledes festlighet i positivitetens tegn. Stadig flere har fest hjemme, hvor det lages "ekkel" mat som en morsom greie. Ulikt alt annet man opplever ellers i året. Her vi bor blir tigginga stadig mindre aktuell, i år kom det kun ei gruppe på døra i tillegg til våre egne unger (som var på "fest" i nabolaget).

Jeg tror nok at mange ser litt for alvorlig på denne dagen, og kanskje derfor så mange er negative til det også.

(Og ingen gjør hærverk, heldigvis, samt at det ser ut til at "slukk lyset"-reglen fungerer helt fint.)

''og den godistigginga er selve prikken over i'en.

''

Hehe... kanskje ikke bare selve prikken over i'en, snarere det viktigste av alt, er min erfaring...*s* Jeg var vitne til to åtte-åringers intense godteri-spising i tiden mellom de var ferdige med å gå runden sin og inntil de visste at leggetiden ville inntreffe, i går. Et ganske imponerende syn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408607
Del på andre sider

Ja, det er jo det jeg også har kommet frem til - at det er en utklednings- og godteridag som er annerledes enn andre festligheter i løpet av året - så selv om mange av effektene i butikken er gydlige, så er det stort sett flotte utkledte barn ejg ser som har det kjempegøy - og det er ingen pøbelstreker her i omrdået, det jeg har hørt.

Fokuset på død og fordervelse er det sikkert ikke så mange som tenker på, og få som tar seriøst. Så jeg svelger en hårete kamel, og lar mine unger få lov til å være med nå ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408623
Del på andre sider

Vi var spente på hvor mange som kom, siden vi har flyttet, og har ikke peiling på hvor mange som bruker å komme. Jeg hadde kjøpt 35 slikkepinner + sjokolade, men det var ikke nok. Måtte nok lete litt i godteskapet, og fant litt på lur. Det kom ca 50 unger på døren i løpet av kvelden. Min datter var ute å gikk med venninnene sine, og hun var verdens søteste troll :-)

Oi - femti unger var mye! Her var det bare tre gjenger - med tilsammen 11 stykker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408625
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

*kremt*

Vi gjorde akkurat det i fjor - men jeg erkjente jo at det ikke hang helt på greip.... Så i år stilte vi med en stor bolle med godteri til alle som ringte på :-)

Hehe :)

Jeg må jo innrømme at jeg ikke har helt sansen for denne tradisjonen. Men har jo innsett at den har kommet for å bli. Og sønnen min har nå vært ute og gått de siste 4-5 årene. Og da har vi alltid hatt godteri å dele ut tl andre. Før den tid hadde vi ikke noe å dele ut, da tror jeg knapt vi fikk med oss at denne dagen eksisterte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408628
Del på andre sider

''På allehelgensdag skal en jo minnes de døde - og det synes jeg er en fin skikk - men Haloween har jo fokus på alle onde krefter.... Nei, æsj, jeg liker det ikke.

''

Jeg synes du tar det altfor alvorlig - det er (stort sett) bare uskyldig moro! Og morsomt med et lyspunkt for barna denne kjedelige tiden på året.

Hører andre fortelle om kjipe knep og råtne egg og slikt, men det er vi heldigvis helt forskånet fra der jeg bor.

Men det er jo det jeg sier, at jeg innser at dette er blitt en annerledes fest som ungene synes er gøy - og selv om jeg egentlig ikke liker alt det ekle og fokus på onde skikkelser, så skjønner ejg at ungene ikke tenker på dette og lar nå mine få lov til å være med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408630
Del på andre sider

''og den godistigginga er selve prikken over i'en.

''

Hehe... kanskje ikke bare selve prikken over i'en, snarere det viktigste av alt, er min erfaring...*s* Jeg var vitne til to åtte-åringers intense godteri-spising i tiden mellom de var ferdige med å gå runden sin og inntil de visste at leggetiden ville inntreffe, i går. Et ganske imponerende syn!

Hehe, for mange er nok halloween den dagen i året hvor de spiser mest godteri, ikke minst fordi de får så mye ulikt.

Jeg har 2 barn, ett godteribarn og ett veldig merkelig barn hva godteri angår. Allikevel, begge er aller mest opptatt av kostymene og festen og disse andre tingene, for det blir så spesielt. Begge kom hjem med velfylte bøtter i går, men som en del av ei større gruppe syns de at det ble for mye tigging (runden ble for stor). Og ingen orket spise noe særlig, selv godteriungen gav seg fort og ville spare til lørdag. Det andre barnet leverte bøtta til meg og sa "Vær så god, jeg er visst ikke så glad i godteri lenger, jeg."

(Men det er jeg, altså!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408637
Del på andre sider

Ja, det er jo det jeg også har kommet frem til - at det er en utklednings- og godteridag som er annerledes enn andre festligheter i løpet av året - så selv om mange av effektene i butikken er gydlige, så er det stort sett flotte utkledte barn ejg ser som har det kjempegøy - og det er ingen pøbelstreker her i omrdået, det jeg har hørt.

Fokuset på død og fordervelse er det sikkert ikke så mange som tenker på, og få som tar seriøst. Så jeg svelger en hårete kamel, og lar mine unger få lov til å være med nå ;-)

:-)

Jeg tar'n gjerne helt ut, jeg da, når ungene har hatt "fest" her. Syns det er kjempegøy å lage ekkel mat og godis og pynter etter alle kunstens regler. Hihi!

Om et par år, vet du Prust, så er det du som forteller om de heftigste pyntetipsene til halloween, glemt er all skepsis! ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408638
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Vi har hatt mange, og mange kilo godteri er levert ut :-)

De er så søte de minste, jeg har både hekser og flaggermus som er her nå :-) Over heksegryter og veldig slitne skal de sove. Jeg redde akkurat opp og la over dyner, :-)

Det er fortsatt halloween her, ute henger spøkelser og inne ligger edderkopper på bordet, og blinkende lys.

Min mann skremte vist ordentlig barna, han holdt plastikkhånd og sverd ut av døren og lagde skrekklyder, han lo da han fortalte meg det. Jeg var på kveldskurs, hvert år protesterer han på Halloween feiringen, og hvert år er det han som skremmer mest og best.

Det er så mange søte, /skumle barn, man blir glad av sånne dager.

Høres ut som det ble vellykket :-) Vi har godteri i mange uker nå. Hadde kjøpt inn masse og så kom det ingen på døra + at minstejenta hadde sanket inn veldig mye.

Jeg spiste så jeg ble kvalm i går kveld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408639
Del på andre sider

Gjest Elextra

Høres ut som det ble vellykket :-) Vi har godteri i mange uker nå. Hadde kjøpt inn masse og så kom det ingen på døra + at minstejenta hadde sanket inn veldig mye.

Jeg spiste så jeg ble kvalm i går kveld.

''Hadde kjøpt inn masse og så kom det ingen på døra ''

Hos oss kom det også færre en foregående år.

Vet ikke om det skyldes været eller om flere bare har halloweenfester hjemme hos noen med kostymer og godteri.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385327-halloween/page/3/#findComment-3408640
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...