Gjest slutt før det er for sent! Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 http://www.osloby.no/nyheter/Na-kan-det-bli-roykeforbud-ogsa-pa-holdeplassen-7038983.html Supert forslag sier jeg.... røykerne merker jo det ikke selv, de tror vel at ingen merker røyken så lenge de er i friluft, men det er ikke sant. Jeg røyker ikke, før var jeg "innrøyket" pga jeg hadde samboer som røyket, så da merket jeg det ikke så godt, men nå etter at jeg flyttet fra han og nå er i totalt røykfrie omgivelser merker jeg det med en gang... helt forferdelig. Kommer en person og prater med meg som nettopp har røyket, jeg nærmest hoster... fysj! Jeg har ikke astma, men røyklukt tåler jeg rett og slett ikke.... Blir kvalm, dårlig og tung i pusten. Så går jeg ut av sykehuset - ved utgangsdøra der står det folk og røyker, mener da det står et røyking forbudt skilt? Dette er gjerne lungepasienter som bare MÅ ha sin røyk, sitter der i rullestol med oksygenkolben på hjul med seg... og siggen i hånda.... Tenk på alle syke som går inn og ut av døra! Og ikke minst bussholdeplasser og utenfor kjøpesentre, der må vi vanlige og de syke - vi som ikke tåler røyk, gå forbi... og der står dere ufyselige røykere og forpester lufta! Skjønner dere føler dere forvist, men dere får ta siggen hjemme eller gå et godt stykke unna der folk MÅ forbi.... spesielt bussholdeplasser. Husker jeg var høygravid en gang og jeg satt og ventet på bussen, så kommer ei berte ogspør om hun kan sette seg, joa... så drar hun jaggu meg opp røyken og begynner å røyke! Host host... jeg ser bare surt på henne og går ut av busskuret.... vet ikke om hun skjønte hintet, men jeg burde sikkert sagt noe. men jeg klarte ikke sitte ved siden av henne, både pga jeg ikke tålte lukta, men tenkte jo også på babyen i magen! Jo, røykere BØR ta hensyn, slutt å syte over at dere snart ikke får røyke noen sted og ta heller hintet og prøv å slutt!!!!!!!! Dere kan det, tenk alle pengene dere sparer, dere slipper å sjenere andre (jo lukta blir sittende på klærne og!), du slipper gult tak og gule gardiner hjemme om du røyker inne, og du får bedre kondis, penere tenner, penere hud og bedre helse. Det er ikke uten grunn røyken blir kalt kols-pinne! mange er jo redd for kols og kreft når det gjelder røyk, men enda større fare er det for hjerteproblemer pga røyk, den tetter igjen årene dine! 0 Siter
PieLill Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Det er en seiglivet myte at passiv røyking er uproblematisk så lenge det skjer i friluft. Jeg heier på røykeforbud på holdeplasser, ved inngangsparti og alle andre steder der folk er nødt til å ferdes. Røykere er ikke utestengt fra noe som helst. De får bare ikke lov til å røyke hvor som helst. mvh 0 Siter
Bløtkaka Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Jeg røyker, og jeg er helt enig med deg. Det er i grunn litt imot min ideologiske overbevisning, men jeg skulle egentlig ønske røyk ble totalforbudt over natta, og ulovlig å selge. Da hadde jeg ikke hatt noe annet valg enn å slutte når jeg det engang nå er sånn at jeg ikke klarer å slutte med viljestyrken. Jeg prøver å ta hensyn når jeg røyker offentlig, prøver å gå unna folk, unna innganger, og spesielt vekk fra de med barnevogn eller små barn, men jeg kan sikkert bli flinkere. Jeg likte godt den antirøykekampanjen med hun som røykte og så gikk bort til barnet sitt her for en stund siden. Skikkelig kvalmt. Takk for innlegget ditt, vi er sikkert flere som stadig trenger påminnelser, og jeg skal prøve å ta mer hensyn heretter. 0 Siter
tonie Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Jeg merker jo at det lukter røyk når folk røyker på holdeplasser og uteserveringer, men det plager meg ikke i det hele tatt selv om jeg har både allergi og astma. De fleste går litt unna når de skal røyke, og det er sjelden man havner midt i røyken for å si det sånn. For meg må de bare røyke sånn som de gjør nå. 0 Siter
BrightHope Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Jeg røyker, men er enig med deg i det å ta hensyn til sine omgivelser. Jeg har sluttet X antall ganger, og så begynt igjen. Må jeg absolutt ha en røyk der folk oppholder seg, går jeg bort. Mitt behov for tobakk er mitt problem, og skal ikke gå utover andre! 0 Siter
cathlin Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Jeg stemmer for holdeplassforbud på røykeplasser. 0 Siter
Gjest lifeis Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Jeg stemmer for holdeplassforbud på røykeplasser. Haha 0 Siter
Gjest lifeis Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Jeg tror nesten du står i større fare for et infarkt enn jeg som røyker. Du virker svært oppkavet. Mulig det er alle utropstegnene dine som gir dette inntrykket. Utover det er jeg ikke i mot et forbud mot røyking på holdeplasser selv om jeg selv røyker. Jeg synes også vi røykere skal ta mer hensyn enn det noen av oss gjør. Du er ikke den rette til å motivere noen til å slutte å røyke 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.