Gjest ikke så god råd lengre Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Vi er en familie på fire. To voksne og to barn på snart 13 og 10 år. Har ikke god råd.. Har regnet ut at vi bruker ca 2000 kr i uka på mat.. Føler dette er for mye. Spør derfor: 1. Hvor mye ca bruker din familie på mat i uka? 2. Hvordan kan jeg på best mulig måte stramme inn på matbudjettet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bløtkaka Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Du sier lite om hva slags mat du kjøper, men generelt er det vel billigere å - kjøpe i store kvanta når det er tilbud (vet at dette er en utfordring når man har dårlig råd, men dette kan man budsjettere med, og har man det i bakhodet blir det en vanesak) Kilosprisen går gjerne generelt ned når volumet blir større (f.eks. er "god helg" produktene til kiwi til 16,90 eller hva det nå er ekstremt dyrt) - slutte å kjøpe hel og halvfabrikata. Dropp posesaus o.l. (hva i ville verden skal man med hvit posesaus f.eks?) og lag det fra bunnen av. Like kjapt, billigere, bedre og uten e-stoffer. - Prioriter å legg pengene i ferske grønnsaker. Ja, det er kanskje dyrt, men langt fra like dyrt som en pose potetgull eller tomater på boks. - Lag enten stooore posjoner middag og frys ned, eller kun akkurat nok (her i huset blir vi gjerne gående å spise middag hele kvelden om vi har rester, og det blir dyrt.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 For mat og husholdningsartikler dere bruker ofte / mye av: Sjekk ut billigkjedenes egne merkevarianter. Det er selvfølgelig ikke alt som er helt som det merket man er vant til, men mange av dem er helt OK. F.eks. kan man få mye pasta for en tier hvis man velger et "ikke-merke" med litt dårligere emballasje. Prøv å finne et sted der dere får et stort kvantum poteter og ris til en billig penge, så har dere det i huset for lang tid og kan kjøpe "resten av middagen" etter hva som er på kjempetilbud. Bak så mye som mulig selv. Vær mett når du handler. Skriv en liste og følg den slavisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjerrigknark Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 2000 i uka syns jeg er mye, vi prøver å holde oss under 1000 - for det går an om vi prøver, men det blir gjerne litt mer da.... Et tips er å hamstre basisvarer når dere får lønn, da kan dere godt handle for 2000, men prøve å holde dere til 1000-lappen utenom det. Tror det er lettere å spare om dere tar ut kontanter, da vet dere at dere maks kan handle for 1000 kr. Rema 1000 har jo mange tips om middag for under 100 -lappen. Lag gjerne middager som dere har rester av dagen etter eller kan fryse ned, f.eks. brennsnut, bacalao, risotto... her er det lett å lage store kvanta uten at det blir for dyrt, jo klippfisk er dyrt, men lager du en stor porsjon så har du jo i to-tre dager Planlegg ukesmenyen. Se gjerne de tipsa f.eks. rema har, finn ut hvilke middager som er billige, handle billigmerker... First price er jo et helt greit merke, som er billiger enn konkurrentene. Jeg liker f.eks. bedre First price sin taco enn Old El Paso :-) Dere trenger ikke kjøpe brus hver uke heller, tenk på unødvendig "luksus" som også ikke er bra fo rhelsa. Godteri, sjokolade, brus... ikke nødvendig. Man kan godt kose seg uten disse tingene. Kjøp heller kakaopulver, egg, mel og sukker, så har dere ingrendienser til å lage hjemmelaget sjokoladekake eller brownies :_) Popcorn - upoppet - er billiger eog sunnere enn å kjøpe potetgull på pose, mange slike små tiltak kan gi innsparing :-) Og benytt dere av tilbud, men ikke hver uke, da blir det jo lett at dere blir fristet til å kjøpe mer enn dere planla... Det kan være tørrvarer og frysevarer med god holdbarhet, så har dere middager for en stund :-) Velg de billigste brødene... de er dog ikke de sunneste, men men.... kanskje knekkebrød er bedre, de holder seg lengre og har mye mer fiber :-) Eller bake selv. Mye å regne på, men lag i alle fall handleliste og prøv å hoderegne omtrent hvor mye det blir før dere drar og handler. Blir det over det dere planla, tenk gjennom om dere kan sløyfe noe eller bytte ut mot et rimeligere alternativ. Siden dere har tenåringer så skjønner jeg det går med en del mat, men dere kan sikkert fint gå ned til 1500 i mnd? Dere trenger ikke dyre biffmiddager og sånt hver uke, selv om kjøttdeig ikke er av det sunneste, så er det billigere, mye godt man kan lage av det, pizza, lasagne, taco.... billige lørdagsmiddager med andre ord :-) Og poteter, kjøp en stor sekk av den billigste. Toalettpapir... Et tips, se på meterprisen... ofte kan tilbud lure dere, ser de ofte selger store sekker med dopapir på tilbud, men så ser man meterprisen og ser at det lønner seg å heller kjøpe en firepakning ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg tror ikke det er mye, vi bruker 5000 kr pr uke ca. Vi lever nøkternt.Men jeg syns det å tenke sesongene er bra, men da ikke fordi hodekål er billig i september, men fordi det er fint med fårikål igjen osv.. Men det blir også rimeligere. Man bør bruke masse penger på mat, da mat er mer enn smak, det er helse og overskudd og glede i mat, spesielt fargene på mat gjør en glad. Når jeg ser alle grønnsakene og frukten fraktes nedover på samlebåndet blir jeg ofte glad, glad fordi fargene er så pene og det hele ser så sunt ut. Vi har noen rike venner, de er veldig gjerrige på mat, da vi skulle på hytte tur ville de bare kjøpe billige merker eks europris, de gikk liksom etter pris i butikken heller enn kvalitet og interesse. Jeg foreslo å handle på Meny, for bedre utvalg, men min venn sa " billigere på Rema" ja og der handlet hun spesielle ting, jeg tenker når man tjener mange millioner så trenger man vel ikke tenke på prisen sånn hele tiden. Etter at jeg fikk høre at jeg brukte alt for mye tørkepapir sa min mann vi ikke skulle bruke tiden på sånne gjerrigknarker. Vi har fått mathall i Oslo nå, jeg tror på slike tiltak, at vi heller bruker mer penger på mat enn mindre, jeg tror det er gjort beregninger på at innvandrerfamilier med dårlig råd, bruker mer penger enn mange nordmenn på mat, fordi de er mer opptatt av matkultur enn oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 2000 i uka syns jeg er mye, vi prøver å holde oss under 1000 - for det går an om vi prøver, men det blir gjerne litt mer da.... Et tips er å hamstre basisvarer når dere får lønn, da kan dere godt handle for 2000, men prøve å holde dere til 1000-lappen utenom det. Tror det er lettere å spare om dere tar ut kontanter, da vet dere at dere maks kan handle for 1000 kr. Rema 1000 har jo mange tips om middag for under 100 -lappen. Lag gjerne middager som dere har rester av dagen etter eller kan fryse ned, f.eks. brennsnut, bacalao, risotto... her er det lett å lage store kvanta uten at det blir for dyrt, jo klippfisk er dyrt, men lager du en stor porsjon så har du jo i to-tre dager Planlegg ukesmenyen. Se gjerne de tipsa f.eks. rema har, finn ut hvilke middager som er billige, handle billigmerker... First price er jo et helt greit merke, som er billiger enn konkurrentene. Jeg liker f.eks. bedre First price sin taco enn Old El Paso :-) Dere trenger ikke kjøpe brus hver uke heller, tenk på unødvendig "luksus" som også ikke er bra fo rhelsa. Godteri, sjokolade, brus... ikke nødvendig. Man kan godt kose seg uten disse tingene. Kjøp heller kakaopulver, egg, mel og sukker, så har dere ingrendienser til å lage hjemmelaget sjokoladekake eller brownies :_) Popcorn - upoppet - er billiger eog sunnere enn å kjøpe potetgull på pose, mange slike små tiltak kan gi innsparing :-) Og benytt dere av tilbud, men ikke hver uke, da blir det jo lett at dere blir fristet til å kjøpe mer enn dere planla... Det kan være tørrvarer og frysevarer med god holdbarhet, så har dere middager for en stund :-) Velg de billigste brødene... de er dog ikke de sunneste, men men.... kanskje knekkebrød er bedre, de holder seg lengre og har mye mer fiber :-) Eller bake selv. Mye å regne på, men lag i alle fall handleliste og prøv å hoderegne omtrent hvor mye det blir før dere drar og handler. Blir det over det dere planla, tenk gjennom om dere kan sløyfe noe eller bytte ut mot et rimeligere alternativ. Siden dere har tenåringer så skjønner jeg det går med en del mat, men dere kan sikkert fint gå ned til 1500 i mnd? Dere trenger ikke dyre biffmiddager og sånt hver uke, selv om kjøttdeig ikke er av det sunneste, så er det billigere, mye godt man kan lage av det, pizza, lasagne, taco.... billige lørdagsmiddager med andre ord :-) Og poteter, kjøp en stor sekk av den billigste. Toalettpapir... Et tips, se på meterprisen... ofte kan tilbud lure dere, ser de ofte selger store sekker med dopapir på tilbud, men så ser man meterprisen og ser at det lønner seg å heller kjøpe en firepakning ;-) Hei! Jeg misliker tilbud. Man spiser bare mer tror jeg, Bedre med kvalitetsmat som kanskje koster litt mer, enn sånne billige og dårlige merker som smaker dårlig. Man bør handle mer i spesialbutikker og jeg har aldri vært i en fiskebutikk uten å betale flere hundre kroner. Nå er min mann på vei til en, skal se hva helgens fisk vil koste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 1. Lag ukesmenyer ut fra tilbudene de ulike butikkene har. Tenk også på hvordan rester kan brukes. 2. Bruk Coop-kortet, slik at du får ut Coop-tilbudene. Følg også med på medlemsfordeler. 3. Lag mat fra bunnen av. 4. Handle kjøttvarer i Sverige om du bor slik til. 5. Dropp frokostblandinger og helfabrikata. Utforsk og prøv å lage ting sjøl. Det blir bedre, og det er morsomt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bløtkaka Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg misliker tilbud. Man spiser bare mer tror jeg, Bedre med kvalitetsmat som kanskje koster litt mer, enn sånne billige og dårlige merker som smaker dårlig. Man bør handle mer i spesialbutikker og jeg har aldri vært i en fiskebutikk uten å betale flere hundre kroner. Nå er min mann på vei til en, skal se hva helgens fisk vil koste. Har man ikke 5000 kr. til å bruke på mat i uka, så har man ikke det. Da må man gjøre det beste ut av hva man har. Kjenner ett par med to barn som har 3000 i måneden å bruke til mat. Tror det blir helt absurd for de å kjøpe fisk i fiskebutikk til flere hundre kroner for en helg. Likevel klager de aldri, blir mette og får det til å gå rundt og spiser forholdsvis sunt i forhold til veldig mange andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg tror ikke det er mye, vi bruker 5000 kr pr uke ca. Vi lever nøkternt.Men jeg syns det å tenke sesongene er bra, men da ikke fordi hodekål er billig i september, men fordi det er fint med fårikål igjen osv.. Men det blir også rimeligere. Man bør bruke masse penger på mat, da mat er mer enn smak, det er helse og overskudd og glede i mat, spesielt fargene på mat gjør en glad. Når jeg ser alle grønnsakene og frukten fraktes nedover på samlebåndet blir jeg ofte glad, glad fordi fargene er så pene og det hele ser så sunt ut. Vi har noen rike venner, de er veldig gjerrige på mat, da vi skulle på hytte tur ville de bare kjøpe billige merker eks europris, de gikk liksom etter pris i butikken heller enn kvalitet og interesse. Jeg foreslo å handle på Meny, for bedre utvalg, men min venn sa " billigere på Rema" ja og der handlet hun spesielle ting, jeg tenker når man tjener mange millioner så trenger man vel ikke tenke på prisen sånn hele tiden. Etter at jeg fikk høre at jeg brukte alt for mye tørkepapir sa min mann vi ikke skulle bruke tiden på sånne gjerrigknarker. Vi har fått mathall i Oslo nå, jeg tror på slike tiltak, at vi heller bruker mer penger på mat enn mindre, jeg tror det er gjort beregninger på at innvandrerfamilier med dårlig råd, bruker mer penger enn mange nordmenn på mat, fordi de er mer opptatt av matkultur enn oss. ''Jeg tror ikke det er mye, vi bruker 5000 kr pr uke ca.'' Det er veldig, veldig mye. Man kan spise veldig godt for mye mindre. Vi handler for ca 1500,- i uka når vi tar med absolutt alt av forbruksvarer som shampo og bind og dopapir og sånt. Og vi lever veldig godt, mye rent kjøtt og ren/fersk fisk. Å følge med på tilbud er kjempesmart, for da kan man få både kjøtt og fisk til omtrent halve prisen. Frukt og grønt handles på Kiwi stort sett, vi har aldri frossengrønnsaker til middag. Så det er slett ikke nødvendig å bruke spesialforretninger for å få sunn og god mat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg misliker tilbud. Man spiser bare mer tror jeg, Bedre med kvalitetsmat som kanskje koster litt mer, enn sånne billige og dårlige merker som smaker dårlig. Man bør handle mer i spesialbutikker og jeg har aldri vært i en fiskebutikk uten å betale flere hundre kroner. Nå er min mann på vei til en, skal se hva helgens fisk vil koste. Det du skriver, er jo greit nok så lenge man har råd til det. Da handler det mer om hva man prioriterer. Hvis en familie har såpass dårlig råd at de føler seg nødt til å redusere utgiftene til mat, er nok ikke spesialbutikker og Mathallen det lureste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg tror ikke det er mye, vi bruker 5000 kr pr uke ca. Vi lever nøkternt.Men jeg syns det å tenke sesongene er bra, men da ikke fordi hodekål er billig i september, men fordi det er fint med fårikål igjen osv.. Men det blir også rimeligere. Man bør bruke masse penger på mat, da mat er mer enn smak, det er helse og overskudd og glede i mat, spesielt fargene på mat gjør en glad. Når jeg ser alle grønnsakene og frukten fraktes nedover på samlebåndet blir jeg ofte glad, glad fordi fargene er så pene og det hele ser så sunt ut. Vi har noen rike venner, de er veldig gjerrige på mat, da vi skulle på hytte tur ville de bare kjøpe billige merker eks europris, de gikk liksom etter pris i butikken heller enn kvalitet og interesse. Jeg foreslo å handle på Meny, for bedre utvalg, men min venn sa " billigere på Rema" ja og der handlet hun spesielle ting, jeg tenker når man tjener mange millioner så trenger man vel ikke tenke på prisen sånn hele tiden. Etter at jeg fikk høre at jeg brukte alt for mye tørkepapir sa min mann vi ikke skulle bruke tiden på sånne gjerrigknarker. Vi har fått mathall i Oslo nå, jeg tror på slike tiltak, at vi heller bruker mer penger på mat enn mindre, jeg tror det er gjort beregninger på at innvandrerfamilier med dårlig råd, bruker mer penger enn mange nordmenn på mat, fordi de er mer opptatt av matkultur enn oss. Bruker dere 5000 i uka på mat, og så kaller du det nøkternt? Jeg mistenker en skrivefeil. Mente du 5000 i måneden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Kjøpe inn kjøtt og fisk på tilbud, i større kvanta- og fryse ned. 10 kr marked på Spar (?): sjekk om det er ting dere trenger. Kjøp inn og lagre. Bak brød selv. Evt middagsrester kan varmes opp til del av ny middag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Glemte svare på det andre spmålet: Jeg vil anslå familen har husholdningsforbruk på ca 4000 uka. Vi kunne spart masse, på å følge de rådene du har fått. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg tror ikke det er mye, vi bruker 5000 kr pr uke ca. Vi lever nøkternt.Men jeg syns det å tenke sesongene er bra, men da ikke fordi hodekål er billig i september, men fordi det er fint med fårikål igjen osv.. Men det blir også rimeligere. Man bør bruke masse penger på mat, da mat er mer enn smak, det er helse og overskudd og glede i mat, spesielt fargene på mat gjør en glad. Når jeg ser alle grønnsakene og frukten fraktes nedover på samlebåndet blir jeg ofte glad, glad fordi fargene er så pene og det hele ser så sunt ut. Vi har noen rike venner, de er veldig gjerrige på mat, da vi skulle på hytte tur ville de bare kjøpe billige merker eks europris, de gikk liksom etter pris i butikken heller enn kvalitet og interesse. Jeg foreslo å handle på Meny, for bedre utvalg, men min venn sa " billigere på Rema" ja og der handlet hun spesielle ting, jeg tenker når man tjener mange millioner så trenger man vel ikke tenke på prisen sånn hele tiden. Etter at jeg fikk høre at jeg brukte alt for mye tørkepapir sa min mann vi ikke skulle bruke tiden på sånne gjerrigknarker. Vi har fått mathall i Oslo nå, jeg tror på slike tiltak, at vi heller bruker mer penger på mat enn mindre, jeg tror det er gjort beregninger på at innvandrerfamilier med dårlig råd, bruker mer penger enn mange nordmenn på mat, fordi de er mer opptatt av matkultur enn oss. ''Vi har noen rike venner, de er veldig gjerrige på mat, da vi skulle på hytte tur ville de bare kjøpe billige merker eks europris, de gikk liksom etter pris i butikken heller enn kvalitet og interesse. Jeg foreslo å handle på Meny, for bedre utvalg, men min venn sa " billigere på Rema'' I dag gikk jeg innom en skikkelig fiskebutikk for å kjøpe med meg hjem reker. De kostet 239 kr. kiloen. Det synes jeg ble for mye, selv om de sikkert er veldig gode så jeg droppet det. Jeg dro så til Kiwi heller og kjøpte reker til 29 kr kiloen. Jeg fikk reker, loff, majones, pinnekjøtt til helga, kålarabi, poteter, rødkål til samme prisen jeg ville betalt bare for rekene på fiskebutikken :-) Da synes jeg det er morsomt å være prisbevisst. Jeg vet hvor mye jeg må jobbe for lønna mi. Jeg synes forresten også det er bedre utvalg på Meny, så jeg velger det hvis jeg skal ha noe spesielt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Bruker dere 5000 i uka på mat, og så kaller du det nøkternt? Jeg mistenker en skrivefeil. Mente du 5000 i måneden? Hei! Jeg mente 5000 kr i uken, selvsagt, en tur i butikken for å handle en pose med mat koster meg jo ca 800 kr. Fisk til i morgen koster sikkert 600 kr feks. men vi har jo ikke 2 barn da :-) Likevel, syns jeg 1000 og 2000 kr høres rart ut, da handler man vel ikke normal mat. Jeg tror mange sparer på matbudsjettet, det sier min mann i vertfall istedet for å spise god mat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg mente 5000 kr i uken, selvsagt, en tur i butikken for å handle en pose med mat koster meg jo ca 800 kr. Fisk til i morgen koster sikkert 600 kr feks. men vi har jo ikke 2 barn da :-) Likevel, syns jeg 1000 og 2000 kr høres rart ut, da handler man vel ikke normal mat. Jeg tror mange sparer på matbudsjettet, det sier min mann i vertfall istedet for å spise god mat. 5000 i uka!!!???? Hvordan i all verden greier dere å spise så mye mat??? Jeg kjøper mat og husholdningsartikler for ca 1500 pr uke de ukene jeg har barna hjemme, og det holder rikelig for oss.... Da kjøper vi stort sett det vi vil ha av mat og vi spiser også ganske sunt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 ''Vi har noen rike venner, de er veldig gjerrige på mat, da vi skulle på hytte tur ville de bare kjøpe billige merker eks europris, de gikk liksom etter pris i butikken heller enn kvalitet og interesse. Jeg foreslo å handle på Meny, for bedre utvalg, men min venn sa " billigere på Rema'' I dag gikk jeg innom en skikkelig fiskebutikk for å kjøpe med meg hjem reker. De kostet 239 kr. kiloen. Det synes jeg ble for mye, selv om de sikkert er veldig gode så jeg droppet det. Jeg dro så til Kiwi heller og kjøpte reker til 29 kr kiloen. Jeg fikk reker, loff, majones, pinnekjøtt til helga, kålarabi, poteter, rødkål til samme prisen jeg ville betalt bare for rekene på fiskebutikken :-) Da synes jeg det er morsomt å være prisbevisst. Jeg vet hvor mye jeg må jobbe for lønna mi. Jeg synes forresten også det er bedre utvalg på Meny, så jeg velger det hvis jeg skal ha noe spesielt. Hei! Ja jeg foretrekker store reker og ikke sånne billige man må bruke lang tid på å pelle, jeg syns de store er bedre. Men da jeg handlet blåskjell til 29.90 pr nett følte jeg meg økonomisk, veldig billig og god mat :-) Man trenger ca et nett pr persjon. Jeg elsker sjømat 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 5000 i uka!!!???? Hvordan i all verden greier dere å spise så mye mat??? Jeg kjøper mat og husholdningsartikler for ca 1500 pr uke de ukene jeg har barna hjemme, og det holder rikelig for oss.... Da kjøper vi stort sett det vi vil ha av mat og vi spiser også ganske sunt. Hei! Ja men vi er jo flere, jeg skjønne ikke hvordan du gjør det, for en pose på Rimi koster meg 800 kr ca. Av og til 500. kr men da har jeg kanskje droppet noe som er dyrt, jeg vet ikke. Ja vi er jo en stor familie, så sikkert ikke helt sammenlignbart da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hei! Ja jeg foretrekker store reker og ikke sånne billige man må bruke lang tid på å pelle, jeg syns de store er bedre. Men da jeg handlet blåskjell til 29.90 pr nett følte jeg meg økonomisk, veldig billig og god mat :-) Man trenger ca et nett pr persjon. Jeg elsker sjømat ''Ja jeg foretrekker store reker og ikke sånne billige man må bruke lang tid på å pelle, jeg syns de store er bedre'' Jeg foretrekker det jeg også. De på fiskebutikken er sikkert mye bedre og de jeg endte opp med er frosne, så det tar vel et par timer nå før vi kan sette oss ved bordet, men det får så være 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 ''Ja jeg foretrekker store reker og ikke sånne billige man må bruke lang tid på å pelle, jeg syns de store er bedre'' Jeg foretrekker det jeg også. De på fiskebutikken er sikkert mye bedre og de jeg endte opp med er frosne, så det tar vel et par timer nå før vi kan sette oss ved bordet, men det får så være Hei! Ja de på Rimi som er nokså billige bruker jeg ofte, de er greie nok. Men hvis vi har hatt besøk eller det er helg har jeg kjøpt den større størrelsen, de har i fiskebutikken, jeg liker dem best :-) Også på smak. De Rimi rekene, husker ikke størrelsen nå 70 mm er det ikke? De er fine til wok og andre asiatiske retter. prøver å holde meg unna scampi etter nyhetsbrevet fra Fremtiden i Våre hender. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385581-hvordan-stramme-inn-p%C3%A5-matbudsjettet/#findComment-3411659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.