Gjest amandatetre Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hei dere! Har en sak som har plaget meg endel den siste tiden. Faktisk så mye at jeg har valgt å ikke ha noe særlig kontakt med en venninne. Situasjonen er som følger: Hun det er snakk om, en venninne, er utrolig interessert i å bli kjent med mine/våre venner (vennepar) - vi har en stor omgangskrets i forskjellige miljøer, også der vi bor. Hun bor på samme sted, og vi ble kjent når vi flyttet hit for endel år siden. Et vennepar av min mann og jeg var de første hun "kastet seg på". Inviterte dem med i selskaper de selv arrangerte (veldig hyggelig det altså, sånn innledningsvis). Men etterhvert begynte hun å invitere våre venner til seg, uten å inkludere oss. Samtidig som hun sender smser om hvor fantastisk venninne og menneske jeg er. Har forsøkt "diskret" å ta det opp med henne, uten at jeg tror hun forstår.. Det siste nå, var at hun har tatt kontakt med nok et vennepar av min mann og meg og inviterte "damen" i sitt jentelag, hvorpå "damen" følte hun måtte be tilbake. Noen uker senere, inviterer hun mannen og min venninne hjem til seg på middag, og de følte de "måtte gå"... Også denne gangen uten sine "opprinnelige venner", som altså er min mann og meg. Jeg har lyst til å høre hva andre mener om det? Er det slik at dere har utviklet nye vennskap med mennesker dere har truffet gjennom venner, og deretter "ekskludert" de tidligere vennnene, fordi det er mer "stas" med de nye? Kjenner jeg er ganske irritert... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bløtkaka Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Tsja, om jeg hadde hatt venner, så ser jeg ikke helt det store problemet om de finner tonen med hverandre. Jeg trodde i grunn det ofte er en helt vanlig måte man utvider vennekretsen på? Man treffer noen hos felles venner, liker vedkommende og har lyst til å bli bedre kjent og inviterer til samvær. Er det sånn at de aldri inviterer dere lenger, eller at dere aldri møtes sammen så kan det nok hende jeg hadde tenkt mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3412849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Føler du at du har enerett på venner fordi du/dere kjente dem først? At dere skal inkulderes i deres felles ting av samme grunn? Syns det blir feil å tenke sånn. At venner av dere finner tonen med ande venner av dere og at de velger å ha kontakt med hverande uten at dere er inkludert, det tror jeg du like godt kan innse at du ikke har noe med. Om denne venninnen din bare henter venner fra deres omgangskrets, så kan man jo begynne å lure på henne. Men det er lite du kan gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3412852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Inviterer hun dere også av og til, eller er det sånn at du føler hun ikke er så interessert i deg som venn, og er sammen med deg i håp om at det skal dukke opp noe mer interessant? I så fall forstår jeg godt at du er litt irritert. Det er nok ganske vanlig å bli kjent med folk via venner, men jeg tror det er lurt å passe seg litt, så ikke den opprinnelige venninnen blir såret. Man bør i hvert fall kke ta over helt sånn uten videre. Da er det vel så godt som sikkert at man skaper ufred. Tenke litt, det er allid lurt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3412857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 En har ikke eierskap til venner, og det er lite du kan gjøre med dette. Men om hun til stadighet inviterer de hun har blitt kjent med hos deg, uten å invitere dere, skjønner jeg du reagerer, og du kan kanskje ta det opp med henne på en forsiktig måte. Eller kanskje heller invitere alle sammen selv og håpe det går seg til - det gjør gjerne det. Men om de andre blir bestevenner er det ikke noe du kan forhindre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3412890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Tror jeg hadde droppet henne. Rett og slett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3412993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paranoiagjørensom Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Det er ulike måter folk blir kjent med hverandre, og om de finner tonen så kan det jo hende de har lyst til å finne på ting for seg også - og ikke bare sammen med deg. Du eier jo ikke vennene dine... det må du vite :-) Men det betyr ikke at du mister de. Og det betyr heller ikke at venninnen din stjeler dine venner. Dere kan møtes sammen og hver for dere. Du kan invitere bare venninnen din, du kan invitere bare venneparet eller du kan invitere venneparet og venninnen.... Har hun noen venner du kan stjele? Tror ikke hun stjeler de med vilje, men kan hende hun ikke har så stor omgangskrets og interesser selv, så da er det tilfeldigvis de hun møter via deg hun blir venner med :-) Har en venninne selv som er sur på en annen venninne, fordi hun stjeler hennes venner.. og invitere de med på tur uten at hun får være med. Føler det blir litt fjortis å lage poeng ut av det. De kan jo reise sammen en annen gang, som nevnt - man eier ikke vennene, og at de tilfeldigvis ble kjent via deg betyr ikke at du da har mistet de vennene, dere kan jo fortsatt møtes, uten henne - eller med henne :-) Om du føler det veldig sånn så ta det opp med henne... men tviler på du kommer noen vei. Enkelte er jo sånn at de skal bli venn med alle. Møtte på en sånn selv på en fest en gang, hun skulle bli venn med alle vennene til hun som hadde invitert til festen, var veldig på hugget og det første hun gjorde da hun kom hjem var å legge alle til som facebookvenner :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3413087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrightHope Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hvis hun ekskluderer dere ofte, ville jeg tatt det opp med henne. Hvis det er slik at det har skjedd få ganger, kanskje første gang hun har invitert de nye vennene, så ville ikke jeg reagert. Men dette er sårt for deg, og da spiller det kanskje ingen rolle om hva andre mener. Er det ei god venninne, vil det ikke skade deres vennskap om du tar opp temaet med henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3413090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amandatetre Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hei og tusen takk for mange gode svar! Jeg er nok ikke typen som skal "eie" vennene mine, - tvert i mot har jeg mange gode venner, i forkjellige omgangskretser, og kommer godt overens med mange forskjellige mennesketyper. Denne venninnen som "kaprer" nye venner gjennom eksisterende omgangskrets, gjør ikke dette bare med meg. Det var faktisk en annen venn som ble veldig sår og lei seg da hun gjorde dette med flere av hennes venner for noen år siden, uten at jeg tenkte mye på det. Så har det skjedd med to gode vennepar av min mann og meg, - og vi er nok ikke de ensete hvor hun "hanker inn" nye bekjentskaper. For meg blir det ganske overfladisk. Nettopp fordi vi har en ganske stor omgangskrets selv, ville det ikke falle meg inn å forsøke å danne nye vennskap, uten å inkludere de jeg kjenner godt fra før? Hyggelig om de finner på ting sammen osv., men å lage en slags tradisjon/middag årlig med våre venner uten å ta med " de gamle", er litt rart for meg. Høres kanskje litt merkelig ut hele greia, - men veldig fint å høre deres meninger,- trenger det også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3413096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Vet ikke helt jeg,.. tenker at dette høres litt ut som et fjortisproblem og at som voksne er dette noe en må tåle. Jeg har en venninne som flyttet hit for to år siden og jeg var vel den hun ble først kjent med. Jeg introduserte henne for mine venner som hun nå, heldigvis, tar kontakt med uten å alltid å inkludere meg. Er det party el så er jeg en selvskreven gjest, men hun har mye kontakt med disse andre uten jeg er med. Kunne ikke falle meg inn å droppe henne fordi hun har kontakt med mine venner uten å inkludere meg... hjelpes! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3413106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Vet ikke helt jeg,.. tenker at dette høres litt ut som et fjortisproblem og at som voksne er dette noe en må tåle. Jeg har en venninne som flyttet hit for to år siden og jeg var vel den hun ble først kjent med. Jeg introduserte henne for mine venner som hun nå, heldigvis, tar kontakt med uten å alltid å inkludere meg. Er det party el så er jeg en selvskreven gjest, men hun har mye kontakt med disse andre uten jeg er med. Kunne ikke falle meg inn å droppe henne fordi hun har kontakt med mine venner uten å inkludere meg... hjelpes! Veldig enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3413197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hei og tusen takk for mange gode svar! Jeg er nok ikke typen som skal "eie" vennene mine, - tvert i mot har jeg mange gode venner, i forkjellige omgangskretser, og kommer godt overens med mange forskjellige mennesketyper. Denne venninnen som "kaprer" nye venner gjennom eksisterende omgangskrets, gjør ikke dette bare med meg. Det var faktisk en annen venn som ble veldig sår og lei seg da hun gjorde dette med flere av hennes venner for noen år siden, uten at jeg tenkte mye på det. Så har det skjedd med to gode vennepar av min mann og meg, - og vi er nok ikke de ensete hvor hun "hanker inn" nye bekjentskaper. For meg blir det ganske overfladisk. Nettopp fordi vi har en ganske stor omgangskrets selv, ville det ikke falle meg inn å forsøke å danne nye vennskap, uten å inkludere de jeg kjenner godt fra før? Hyggelig om de finner på ting sammen osv., men å lage en slags tradisjon/middag årlig med våre venner uten å ta med " de gamle", er litt rart for meg. Høres kanskje litt merkelig ut hele greia, - men veldig fint å høre deres meninger,- trenger det også Jeg syns det er rett og slett deilig og sundt med nye konsultasjoner jeg!! (var det riktig skrevet?) Det er befriende å treffe nye folk og slippe å tenke på at en alltid må ha med de gamle. Du burde prøve det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3413237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hei og tusen takk for mange gode svar! Jeg er nok ikke typen som skal "eie" vennene mine, - tvert i mot har jeg mange gode venner, i forkjellige omgangskretser, og kommer godt overens med mange forskjellige mennesketyper. Denne venninnen som "kaprer" nye venner gjennom eksisterende omgangskrets, gjør ikke dette bare med meg. Det var faktisk en annen venn som ble veldig sår og lei seg da hun gjorde dette med flere av hennes venner for noen år siden, uten at jeg tenkte mye på det. Så har det skjedd med to gode vennepar av min mann og meg, - og vi er nok ikke de ensete hvor hun "hanker inn" nye bekjentskaper. For meg blir det ganske overfladisk. Nettopp fordi vi har en ganske stor omgangskrets selv, ville det ikke falle meg inn å forsøke å danne nye vennskap, uten å inkludere de jeg kjenner godt fra før? Hyggelig om de finner på ting sammen osv., men å lage en slags tradisjon/middag årlig med våre venner uten å ta med " de gamle", er litt rart for meg. Høres kanskje litt merkelig ut hele greia, - men veldig fint å høre deres meninger,- trenger det også Hmm.. høres kanskje litt spesiell ut, hun venninnen din. Å lage en årlig tradisjonsmiddag med venner hun har fått via deg, uten å invitere deg, virker jo kanskje litt rart, ja..? Og når hun gjør dette med flere andre og deres venner, blir det hele bare merkelig. Tror jeg ville ha trukket meg litt unna kanskje, for jeg hadde vel ikke helt visst hvor jeg har henne.. Har hun meg som veninne, bare for å få nye venner, liksom..? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/385686-n%C3%A5r-en-venninne-kaprer-dine-venninner/#findComment-3414499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.