Gå til innhold

Fuglemating i borettslag

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg kanskje burde spørre noen i styret om det er greit at jeg henger opp en meisebolle utenfor vinduet mitt, før jeg evt gjør det, men jeg har utsatt det, og i dag kjøpte jeg en pakke meiseboller og hengte opp en bolle i en busk i bakgården. Tror dere at det blir noe problem med skadedyr, avføring osv, eller går sånt stort sett greit?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385695-fuglemating-i-borettslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det ikke tillatt med fuglemating på balkongen eller utenfor vinduene. Heldigvis. Jeg ser bare hos kjæresten, hvor vi forer ganske heftig, hvordan det blir seende ut og jeg tør ikke tenke på hvordan det ville sett ut her om halve borettslaget foret fuglene.

Jeg tror (merk: tror!) det er ganske gjengs i de fleste borettslag at det ikke er tillatt.

Hos oss er det ikke tillatt med fuglemating på balkongen eller utenfor vinduene. Heldigvis. Jeg ser bare hos kjæresten, hvor vi forer ganske heftig, hvordan det blir seende ut og jeg tør ikke tenke på hvordan det ville sett ut her om halve borettslaget foret fuglene.

Jeg tror (merk: tror!) det er ganske gjengs i de fleste borettslag at det ikke er tillatt.

Ups! Ja, det var ikke uten grunn at jeg lurte på det, da. Jeg husker ikke om det hang noen slike baller eller nett her da jeg flyttet inn i mars. Det ville gitt en pekepinn.

Jeg føler samtidig litt på at det er en bagatell. Er det lurt å spørre min kontakt? Det er en ordentlig liten hage og bare ca 11 leiligheter.

Ups! Ja, det var ikke uten grunn at jeg lurte på det, da. Jeg husker ikke om det hang noen slike baller eller nett her da jeg flyttet inn i mars. Det ville gitt en pekepinn.

Jeg føler samtidig litt på at det er en bagatell. Er det lurt å spørre min kontakt? Det er en ordentlig liten hage og bare ca 11 leiligheter.

Da er det jo ikke store borettslaget, men jeg ville spurt for sikkerhets skyld i tilfelle det ikke er lov så du unngår klager. :o)

Nå har jeg spurt, og fått tillatelse/tilgivelse. Alt i orden!

Så bra! Det er utrolig koselig å mate småfuglene! :o) Vi mater hele året og på sommeren er det et yrende fugleliv utenfor kjøkkenvinduet, langt mindre på vinteren faktisk. Vi har de siste tå somrene hatt flere kull av både kjøttmeis, gråspurv og flere andre småfugler i hagen. :o)

Fuglene kan bli ganske tamme også - om det går tomt for frø og det tar litt tid før vi får fylt på igjen så kommer de gjerne til stuevinduet, sitter på sprossene og ser inn på oss. *hehe* Nusselige, små fjærballene! :o)

Vi har minst 19 ulike sorter fugl i hagen! Pluss rådyr, elg og en og annen rev. Utrolig koselig og flott! :o)

Annonse

Så bra! Det er utrolig koselig å mate småfuglene! :o) Vi mater hele året og på sommeren er det et yrende fugleliv utenfor kjøkkenvinduet, langt mindre på vinteren faktisk. Vi har de siste tå somrene hatt flere kull av både kjøttmeis, gråspurv og flere andre småfugler i hagen. :o)

Fuglene kan bli ganske tamme også - om det går tomt for frø og det tar litt tid før vi får fylt på igjen så kommer de gjerne til stuevinduet, sitter på sprossene og ser inn på oss. *hehe* Nusselige, små fjærballene! :o)

Vi har minst 19 ulike sorter fugl i hagen! Pluss rådyr, elg og en og annen rev. Utrolig koselig og flott! :o)

Jeg er veldig svak for småfugler. De er nydelige! Og jeg håper det kommer ekorn også, det hadde vært stas, midt inne i byen!

Gjest Hulderen

Er det ikke tillatt å mate fuglene i de fleste borettslag? Noe så trist! Veldig mange, spesielt eldre, har stor glede av fuglemating.

Er det ikke tillatt å mate fuglene i de fleste borettslag? Noe så trist! Veldig mange, spesielt eldre, har stor glede av fuglemating.

''Er det ikke tillatt å mate fuglene i de fleste borettslag? Noe så trist! Veldig mange, spesielt eldre, har stor glede av fuglemating.''

Nei, det er ikke ofte ikke tillatt, det blir mye søl og dritt etter fuglene og frøene kan tiltrekke seg mus og rotter og det er jo ikke akkurat ønskelig. Men småfugler er kjempekoselig da! :o)

Jeg har matstasjon i et tre i hagen, og har aldri tenkt på at jeg skulle spurt noen i borettslaget om tillatelse. (Jeg var selv styreleder fram til i sommer, det står ingenting i ordensreglene om at det ikke er lov).

Det er så koselig med småfugler, jeg har daglig besøk at både hakkespett og spettmeis, i tillegg til kjøttmeis, blåmeis og pilfink. :)

Jeg har matstasjon i et tre i hagen, og har aldri tenkt på at jeg skulle spurt noen i borettslaget om tillatelse. (Jeg var selv styreleder fram til i sommer, det står ingenting i ordensreglene om at det ikke er lov).

Det er så koselig med småfugler, jeg har daglig besøk at både hakkespett og spettmeis, i tillegg til kjøttmeis, blåmeis og pilfink. :)

Ja, her ble det fuglemating, kan du/dere tro! Det sitter et kvinnemenneske der ute! I tre grader, den trettende november! Hun har sittet der siden jeg sto opp, og har ikke vist tegn til å ville gå ennå. Hva gir du meg!?

Ja, her ble det fuglemating, kan du/dere tro! Det sitter et kvinnemenneske der ute! I tre grader, den trettende november! Hun har sittet der siden jeg sto opp, og har ikke vist tegn til å ville gå ennå. Hva gir du meg!?

Hun har gått nå, men nå har det også begynt å mørkne. Dessuten tror jeg at den bollen skal henge mye høyere opp. Jeg må finne noe så jeg får bøyd ned greinene.

Annonse

Nå har fuglene begynt å finne ut av det! I dag har blåmeis, kjøttmeis og gråspurv forsynt seg av bollen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...