Gå til innhold

Fikk avslag på jobb - demotivert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk avslag på en jobb idag, men ble nr. 2. Kjenner at jeg ble litt demotivert nå. Er gravid i uke 12 i tillegg så ikke lett å få seg jobb nå. Klarer meg fint økonomisk fram til etter permisjon dog. Er fremdeles ansatt i et annet firma ut året, så det blir max 4 måneder jeg får "hull på cv'n" før permisjonen starter.

Er redd det skal bli kjempevanskelig å få seg jobb etter permisjonen hvis jeg ikke får meg jobb nå. Da har jeg gått hjemme i alt fra 1 år til 1,5 år, mesteparten av det i permisjon da. Burde jeg bekymre meg over det? Har hørt at det er få arbeidsgivere som ansetter kvinner som kommer fra permisjon.

Fortsetter under...

Gjest Hulderen
Skrevet

Min erfaring er at mange begynner i ny jobb etter permisjonen. Jeg tror de har brukt fødselspermisjonen til å evaluere livet og søke jobber.

Skrevet

Det hadde jeg ikke bekymret meg om i det hele tatt. Du har svært gyldig grunn til å være i permisjon. Har aldri hørt om at det er negativt å ha vært i fødselspermisjon. Ta evt vikarjobber før og etter. Kos deg :)

Skrevet

Min erfaring er at mange begynner i ny jobb etter permisjonen. Jeg tror de har brukt fødselspermisjonen til å evaluere livet og søke jobber.

Men jeg får jo mye større hull på cv'n i og med at jeg kun har jobb ut året. Kan jeg skrive "permisjon med barn" på cv'n tro?

Skrevet

Men jeg får jo mye større hull på cv'n i og med at jeg kun har jobb ut året. Kan jeg skrive "permisjon med barn" på cv'n tro?

Ja, har du permisjon med barn kan du skrive det, har du ikke kan du ikke skrive det. Ellers er vikarjobber nyttig. Eller om du kan ta noen kortere kurs eller noe som viser at du har vært aktiv selv om du ikke har hatt jobb.

Skrevet

Man kan ta lengre fødselspermisjon om man ønsker det. Altså tidligere enn tre uker før. Så jeg synes du kan skrive det. Evt kanskje du finner noe vikarbyråer.

Annonse

Skrevet

En arbeidsgiver som søker etter folk, vil ikke ansette noen som er gravide, da de må skaffe vikar det året du tar barselpermisjon.

Skrevet

En arbeidsgiver som søker etter folk, vil ikke ansette noen som er gravide, da de må skaffe vikar det året du tar barselpermisjon.

Har hørt om gravide som får jobb også, så umulig er det nok ikke, men vanskelig ja.

Ble som sagt nr 2 jeg, men om det var graviditeten som felte meg vet jeg ikke. Takker nr. 1 nei får jeg jobben

Skrevet

Jeg aner ikke hvilken bransje du er i, men de fire månedene hadde jeg ikke bekymret meg for i det hele tatt!

Skrevet

Jeg aner ikke hvilken bransje du er i, men de fire månedene hadde jeg ikke bekymret meg for i det hele tatt!

IT

Gjest Hulderen
Skrevet

Du skal ikke være så redd for hull i CV-en. Arbeidsgivere er ikke så opptatt av det lenger. Når du på et jobbintervju forteller at du ikke fikk ny jobb fordi du var ærlig og fortalte at du var gravid, så vil det bli respektert.

Så lenge du viser at du er motivert for å jobbe og kvalifisert, så er det det som teller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...