Gå til innhold

Ble du skremt av Pompel og Pilt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Er nok mange voksne som sliter med angst i dag, pga. Pompel og Pilt''

Ingen tvil. Gorgon vaktmester er årsaken til de lange ventelistene hos psykiatrien i dag, 40 år etter han dukket opp på TV første gang..

Antagelig var han kjøpt og betalt av legemiddelindustrien, de som utvikler psykofrmaka.

Annonse

Jeg var livredd. Husker jeg hadde mareritt om den der babyen som skrek på mere mat mere mat mere mat hele tiden. For ikke å snakke om den der ekle døra som knirket sånn.

Men klarte jeg å la være å se på det? Neida!

Bortsett fra det: Har ingen varige traumer tror jeg. :-)

Jeg elsket Pompel og Pilt - det var jo det eneste morsomme å se på for barn den gang :-)

Pernille etc - yak! Sukkersøtt kliss, hehe.

Pernille var nå så sin sak, men han der Mister Nelson, han var minst like creepy som Pompel og Pilt.

Annonse

Gjest too young?

Collergoll og Pompel og Pilt... jeg tror jeg er noen få år for ung? Jeg er 77-modell, men de jeg kjenner som er noen få år eldre snakker om de der. Tror ikke jeg så de, har bare hørt om de etter at jeg ble voksen. Men husker Pernille og Mr. Nelson. Tror jeg var litt redd han mr. Nelson. Tittentei ble sendt igjen da jeg var liten, det var kos. og Bamsen Teodor :-) De lager ikke barnehage som før....

Collergoll og Pompel og Pilt... jeg tror jeg er noen få år for ung? Jeg er 77-modell, men de jeg kjenner som er noen få år eldre snakker om de der. Tror ikke jeg så de, har bare hørt om de etter at jeg ble voksen. Men husker Pernille og Mr. Nelson. Tror jeg var litt redd han mr. Nelson. Tittentei ble sendt igjen da jeg var liten, det var kos. og Bamsen Teodor :-) De lager ikke barnehage som før....

Du er i hvert fall for ung til Pernille og Mr. Nelson. Men du har nok sneket deg til å se en reprise :-))

Pompel og Pilt ble også sendt omigjen mange ganger.

Jeg syntes også Mr Nelson var mye skumlere enn Pompel og Pilt. Han var på en måte litt slesk, og jeg stolte aldri helt på ham. Han var nok en av disse gamle grisene;)

Pompel og Pilt har jo gjort et skikkelig caomeback de siste årene. Nå får man dem på dvd hvis man føler for å gjenppleve barndomstraumene. Og så vet jeg at Arne Bust Mykle som skapte P & P rører på seg igjen, så kanskje det kommer nye ting derfra. Hadde vært litt stas:)

Gjest too young?

Rettelse: De lager ikke barne-tv som før i tia :) (skrev barnehage så jeg hehehe).

Ja, tror nok alle de der var repriser fra ti år før min tid kanskje?

Men koselig da, var noe eget med de. Skulle ønske de sendte Teodor igjen,

er så kjekt å vise ungene ting jeg så på når jeg var liten.

Har fått sett igjen Trond Viggo og Flode - og Gullars, Marianne og Indigo på youtube,

eldstejenta syntes det var stor stas. Gullars falt i god smak :)

Rettelse: De lager ikke barne-tv som før i tia :) (skrev barnehage så jeg hehehe).

Har fått sett igjen Trond Viggo og Flode - og Gullars, Marianne og Indigo på youtube,

Teodor og Titten Tei kom på en dobbel dvd tidligere i år! :o)

Gjest liker den godt

Barna mine (5 og 8) elsker Pompel og Pilt. Vi har den på dvd, kjøpt fra NRK. Selv var jeg akkurat for stor til å interessere meg for den da den kom, så jeg syntes den var kjedelig. Idag synes jeg den er artig å se.

Jeg skjønner ikke helt de som syntes den var skremmende. Det må være de aller minste barna som så den, og som ble skremt av Gorgon Vaktmester.

Her er det mye mimrestoff:

http://nrkbutikken.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...