Gå til innhold

Skjønnhetskur

Gjest beauty moiiiiiiiiiiii :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg er kanskje ikke helt objektiv, men tror at hvis jeg puttet på litt sminke (foundation etc, er det ikke det det heter? hehe...) en dag, ville jeg se minst like glatt og pen ut som mine mer ansiktspleiende medsøstre...''

Gener har nok mer å si enn noen behandling. Men under ellers like forhold er jeg ikke i tvil om at det lønner seg å passe på huden sin. Ikke minst bruke solkrem.

Solkrem var ikke i mine tanker da jeg sa jeg ikke brukte kremer ;-)

Det bruker jeg selvsagt om jeg er mye i solen (planlagt,da). Gidder ikke risikere noe ekstra ang. hudkreft.

Skrevet

Solkrem var ikke i mine tanker da jeg sa jeg ikke brukte kremer ;-)

Det bruker jeg selvsagt om jeg er mye i solen (planlagt,da). Gidder ikke risikere noe ekstra ang. hudkreft.

''Solkrem var ikke i mine tanker da jeg sa jeg ikke brukte kremer ;-) Det bruker jeg selvsagt om jeg er mye i solen (planlagt,da). Gidder ikke risikere noe ekstra ang. hudkreft.''

Jeg bruker dagkrem med solfaktor hele året. Inntil jeg var 25 brukte jeg solkrem i ansiktet kun i påskefjellet, omtrent (og da med minst mulig faktor).

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg har knapt brukt noe ansiktskremer noen gang, men jeg synes ikke jeg er mer rynkete eller slapp i huden enn alderen skulle tilsi. Har aldri brukt sminke heller, kanskje det er en sammenheng? Hvis man først kliner huden full av stuff, trenger den kanskje mer til å reparere med ;-)

Jeg er kanskje ikke helt objektiv, men tror at hvis jeg puttet på litt sminke (foundation etc, er det ikke det det heter? hehe...) en dag, ville jeg se minst like glatt og pen ut som mine mer ansiktspleiende medsøstre...

Bestemoren min på 88 skryter av at hun aldri har brukt sminke, og hun har veldig myk og god hud. Selvsagt litt rynker nå, men huden er spenstig for sin alder, og hun fikk sent rynker :-)

Men husker hun smurte seg en del med Spenol før, husker ennå lukta. Det enkleste er kanskje det beste?

Ang. rynker og sporty folk, merker de som ofte er utendørs, friluftsmennesker, som tar toppturer osv - de blir ofte fort rynkete ja.... mye sol og vind er hardt for ansiktet - viktig å smøre seg godt da tror jeg....

og gjerne sånne som har røyket eller solt seg mye, de får ofte dårlig hud og.

Så en blogg i går, en tidligere modell, 34 år nå tror jeg, altså yngre enn meg (35), men hun så jo ti år eldre ut enn meg, dype smilerynker og rynker i panna.

Selv har jeg ikke antydning til rynker, kanskje så vidt en begynnende sinnarynke, men ellers... nei...

Er nøye med rens og vask morgen og kveld (men innrømmer jeg slurver av og til....)

og ansiktsmaske og skrubb en gang i blant.

Er plaget med litt uren hud, så bruker Garnier sin 3 i 1, den funker superbra, både skrubb, maske og vask i ett :-)

Skrevet

''Jeg har et par venninner som alltid har vært veldig sporty.. De har trent jevnlig og spist sunt, men aldri brukt hudkremer osv. Idag, når de er over førti, så ser de to mer rynkete ut enn alderen skulle tilsi.... Ikke sikkert det har sammenheng, men jeg tenker iallefall mitt....''

Samme med meg og min søster. Hun har aldri vært nøye med rens og hudpleie, og er langt mer "rynkete og blass" enn jeg.

Tror det stemmer ganske bra, ja.. Huden blir jo tørrere når man blir eldre, og da trenger den fukt for å beholde elastisiteten.

Skrevet

Nok søvn, 1-1,5l vann i døgnet, et par kopper grønn te og et par kopper kaffe.

Sunn mat med mye grønnsaker, kylling og fisk.

Mosjon året rundt.

Ansiktsrens morgen og kveld, peeling og maske en gang pr. uke. God natt og dagkrem med serum under. Solfaktor året rundt (er i dagkremen). Øyekrem. Synes jeg har grei nok hud til å være i 60årene. Vært flink med rens siden 20årsalder.

Tenke positivt og koser meg masse med familie og venner.

Skrevet

Jeg har knapt brukt noe ansiktskremer noen gang, men jeg synes ikke jeg er mer rynkete eller slapp i huden enn alderen skulle tilsi. Har aldri brukt sminke heller, kanskje det er en sammenheng? Hvis man først kliner huden full av stuff, trenger den kanskje mer til å reparere med ;-)

Jeg er kanskje ikke helt objektiv, men tror at hvis jeg puttet på litt sminke (foundation etc, er det ikke det det heter? hehe...) en dag, ville jeg se minst like glatt og pen ut som mine mer ansiktspleiende medsøstre...

Noen er så heldig at de kan leve lenge på gode gener :-))

Skrevet

''Hva er dine skjønnhetshemmeligheter?''

Jeg smiler mye og ekte, og er et hyggelig menneske. Det gjør underverker med hvordan folk oppfatter meg.

Skrevet

''Hva er dine skjønnhetshemmeligheter?''

Jeg smiler mye og ekte, og er et hyggelig menneske. Det gjør underverker med hvordan folk oppfatter meg.

Godt sagt - og veldig sant!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...