Gå til innhold

Fritidsaktivitet eller nettverksgruppe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

7

• Angustia

3

• ....AV

2

• candyqueen_83

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes det er viktig å prioritere vennegruppe/nettverksgruppe.

Om sønnen min av en eller annen grunn svært nødig ville gå i vennegruppe, ville jeg forsøkt å finne ut hvorfor. Om han bare ikke "gad" hadde jeg sagt han måtte gå i vennegruppen.

Hvis dette er et sosialt tiltak som skolen har satt i gang, hadde jeg nok sagt at det må gå foran fritidsaktivitet, hvis ikke det var noe spesielt ved fritidsaktiviteten denne gangen, som f.eks. en generalprøve el. Når hun dropper en tennistime, er det noen andre som får problemer da?

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jeg synes det er viktig å prioritere vennegruppe/nettverksgruppe.

Om sønnen min av en eller annen grunn svært nødig ville gå i vennegruppe, ville jeg forsøkt å finne ut hvorfor. Om han bare ikke "gad" hadde jeg sagt han måtte gå i vennegruppen.

''Om sønnen min av en eller annen grunn svært nødig ville gå i vennegruppe, ville jeg forsøkt å finne ut hvorfor. Om han bare ikke "gad" hadde jeg sagt han måtte gå i vennegruppen''

Det er bare så enkelt som at hun elsker disse tennistimene og hun går der sammen med en venninner. Derfor ville hun på tennis. Det andre er ikke en vennegruppe, men en nettverksgruppe som er satt sammen av foreldrene. Vennegruppa kan du si er på tennisen. Jeg synes hun er gammel nok til å velge selv.

Gjest Nickløsheletida

Presisering: Jeg syns det er veldig viktig å prioritere vennegrupper. Men noen fritidsaktiviteter kan man ikke ta fri fra, om det så er bursdag. Som teateret.

Det er ikke en vennegruppe. Vennegruppa går på tennisen. Det er andre er en nettverksgruppe.

Gjest Nickløsheletida

Aner ikke hva nettverksgruppe er. Er det vennegruppe? Mitt barn måtte ha gått på vennegruppen, fritidsaktiviteten kan en gjøre hver uke ellers.

Nei, det er ikke vennegruppe. Men en gruppe med barn som ikke har noe forhold til hverandre, satt sammen av voksne.

Gjest Nickløsheletida

Hvis dette er et sosialt tiltak som skolen har satt i gang, hadde jeg nok sagt at det må gå foran fritidsaktivitet, hvis ikke det var noe spesielt ved fritidsaktiviteten denne gangen, som f.eks. en generalprøve el. Når hun dropper en tennistime, er det noen andre som får problemer da?

Jeg vet ikke om det en noe andre som får problemer. Hun spiller jo mot noen. Det er vel helst bare det at hun gleder seg så veldig til disse timene og det er sammen med venninner. Venninner som ikke er påtvugne.

Nei, det er ikke vennegruppe. Men en gruppe med barn som ikke har noe forhold til hverandre, satt sammen av voksne.

''Men en gruppe med barn som ikke har noe forhold til hverandre, satt sammen av voksne.''

Hva er poenget med en sånn gruppe? Tror ikke jeg har vært borti noe sånt...? Skolesaker?

Gjest Nickløsheletida

''Men en gruppe med barn som ikke har noe forhold til hverandre, satt sammen av voksne.''

Hva er poenget med en sånn gruppe? Tror ikke jeg har vært borti noe sånt...? Skolesaker?

Ja, det blir bestemt på foreldremøtene og som flere synes er tullete, men som ingen tør å protestere mot.

Det er 6 barn i gruppa og dette er andre gangen det skal holdes. Hun var på den første sammenkomsten. Kanskje har det noe for seg i 1 og 2 klasse, men når ungene går i 6 klasse, blir det ganske meningsløst. Jeg har ikke sagt det til henne altså, men latt det være opp til henne selv å bestemme.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Nettverksgruppe? Er det noe som bare arrangeres i ny og ne? Da ville jeg sagt at det var viktigst, men om det ofte er nettverksgruppe kunne hun gått på tennis.

Det er 6 ganger i året, hvor en gruppe barn blir satt sammen av lærere eller foreldre, tror jeg. De er hjemme hos hverandre, leker, baker, gjør lekser sammen osv. Det er frivillig.

Det er 6 ganger i året, hvor en gruppe barn blir satt sammen av lærere eller foreldre, tror jeg. De er hjemme hos hverandre, leker, baker, gjør lekser sammen osv. Det er frivillig.

Det er jo ikke så ofte, men samtidig skjønner jeg at man nok heller har lyst til å gå på fritidsaktiviteter med venner enn å bake med vilkårlige.

''Om sønnen min av en eller annen grunn svært nødig ville gå i vennegruppe, ville jeg forsøkt å finne ut hvorfor. Om han bare ikke "gad" hadde jeg sagt han måtte gå i vennegruppen''

Det er bare så enkelt som at hun elsker disse tennistimene og hun går der sammen med en venninner. Derfor ville hun på tennis. Det andre er ikke en vennegruppe, men en nettverksgruppe som er satt sammen av foreldrene. Vennegruppa kan du si er på tennisen. Jeg synes hun er gammel nok til å velge selv.

''Derfor ville hun på tennis. Det andre er ikke en vennegruppe, men en nettverksgruppe som er satt sammen av foreldrene. Vennegruppa kan du si er på tennisen.''

Kjært barn har mange navn. På skolen vår heter nettverksgrupper vennegrupper. De er satt sammen av foreldrene for hele klassen, og jeg synes man skal støtte opp om slike sosiale tiltak.

Gjest Nickløsheletida

''Derfor ville hun på tennis. Det andre er ikke en vennegruppe, men en nettverksgruppe som er satt sammen av foreldrene. Vennegruppa kan du si er på tennisen.''

Kjært barn har mange navn. På skolen vår heter nettverksgrupper vennegrupper. De er satt sammen av foreldrene for hele klassen, og jeg synes man skal støtte opp om slike sosiale tiltak.

''De er satt sammen av foreldrene for hele klassen, og jeg synes man skal støtte opp om slike sosiale tiltak''

Jeg er for sosiale tiltak, men jeg tror 11-åringen ser på tennisen som sosialt.

''De er satt sammen av foreldrene for hele klassen, og jeg synes man skal støtte opp om slike sosiale tiltak''

''Jeg er for sosiale tiltak, men jeg tror 11-åringen ser på tennisen som sosialt''

Med sosialt tiltak menes det med hensyn på klassemiljølet, ikke mhp 11-åringen din.

Nettverksgrupper er vel for å sikre et best mulig klassemiljø. Da tenker jeg at man bør forsøke å prioritere det.

Synes du ikke det blir litt "egoistisk" å si at datteren din kan gjøre hva hun vil bare fordi hun ikke trenger nettverksgruppene?

*appelerer til din samvittighet*

Jeg vet ikke om det en noe andre som får problemer. Hun spiller jo mot noen. Det er vel helst bare det at hun gleder seg så veldig til disse timene og det er sammen med venninner. Venninner som ikke er påtvugne.

Det er da ikke snakk om å påtvinge venner. Men å forsøke å lage et bra miljø. Hvor det at man har vært hjemme hos hverandre og vært sammen skal hindre dårlig miljø og foreksempel mobbing. Synes det er viktig at man prioriterer det.

Da et av mine barn skulle gå en gang ble det sykt. Ingen hadde møtt opp hos den gutten som hadde det. Jeg syntes så synd på han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...