Gå til innhold

Teenage boss

Gjest Ikke tenåring i hus.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er mor til en 18-åring. Jeg satt og så programmet og tenkte to ting:

Jeg er glad at min tenåring ikke er, og aldri har vært, så kravstor og tankeløs som han i programmet.

Det er antagelig kreativ klipping og nøye siling av kandidater for å lage "severdig" TV.

Vi bor slik til at min tenåring måtte flytte på hybel for å gå på videregående. Jeg var veldig spent på hvordan det økonomiske skulle fungere, men dette har vist å gå helt utmerket. Tenåringen greier å forstå at husleie og mat må prioriteres før luksus, og klarer også fint å holde oversikten over kontoen sin.

Jeg kan imidlertid også godt forstå at en tenåring som aldri har hatt noe slikt ansvar kan gå litt i spinn av å få såpass mye penger mellom hendene og lov til å bestemme alt selv. For ham virket det antagelig som det var uendelig mye penger, og han virket ikke som han hadde noen erfaring med regninger for eksempel. Heller ikke hvor mye penger som faktisk går på mat eller hva som trengs av utgifter til bil. Og det virket jo som om han fikk seg en vekker i løpet av programmet. Han skaffet seg en jobb, for eksempel. Og han begynte å ta med seg matpakke på skolen. Så læringskurven var bratt, men han lærte jo noe. Er inntrykket jeg sitter igjen med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385773-teenage-boss/#findComment-3413906
Del på andre sider

For det første er det ikke gjennomsnittet av tenåringer som blir med i slike program.

For det andre redigeres slike program for å få den unge håpefulle til å stå fram verst mulig i starten. Så følger en omvendelsen som munnner ut i å vise hvor fantastisk ungdommen blir pga konseptets fortreffelighet.

Du kan få nær sagt hvem som helst til å fremstå som hva som helst med klipp og lim.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385773-teenage-boss/#findComment-3414000
Del på andre sider

For det første er det ikke gjennomsnittet av tenåringer som blir med i slike program.

For det andre redigeres slike program for å få den unge håpefulle til å stå fram verst mulig i starten. Så følger en omvendelsen som munnner ut i å vise hvor fantastisk ungdommen blir pga konseptets fortreffelighet.

Du kan få nær sagt hvem som helst til å fremstå som hva som helst med klipp og lim.

mvh

Sant nok!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385773-teenage-boss/#findComment-3414005
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...