Gå til innhold

Trond Ali Linstad - kongens....

Anbefalte innlegg

Gjest mannen sin

Fortjener han kongens fortjenestemedalje?. Er det rart at han er skeptisk til jøder?. Mannen er jo muslim. Er ikke stort sett alle muslimer skeptiske til jøder?.

Selv er jeg skeptisk til både sionister og islamister. Sunt med skepsis. Folk som påstår de er guds utvalgte folk, det blir litt for sært for meg. Er egentlig skeptisk til nordmenn også, selv om jeg er nordmann selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385817-trond-ali-linstad-kongens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mannen sin

''Er ikke stort sett alle muslimer skeptiske til jøder?''

Joda, slik sett skiller han seg ikke særlig ut. Kanskje kunne hans meningsfelle Tore Tvedt også fått medalje for sitt arbeide blant norsk ungdom i Vigrid?

"Kanskje kunne hans meningsfelle Tore Tvedt også fått medalje for sitt arbeide blant norsk ungdom i Vigrid?"

......

Tore W. er en fyr som hyller en massemorder som Hitler. Linstad er bare skeptisk til jøder. Er forskjell på å være skeptisk til noen vs å ønske å gasse dem ihjel.

Blir jo litt rart med "meningsfeller" også. Ingen av de er glad i jøder riktignok, men tror vel ikke akkurat at muslimene stod så høyt i kurs hos nazistene. Er vel ikke så veldig mange muslimer som er av arisk rase, selv om Linstad kanskje er blant de få.

Det er egnetlig en meget interessant diskusjon:

Skal folk som uttaler seg negativt om muslimer og jøder være diskvalifisert for offentlige priser?

Hva så med de som vil diskriminere homofile? Da ryker jo alle i Frp og Krf...

Og Den norske Kirke diskriminerte kvinner inntil ganske nylig, så alle derfra er diskvalifisert.

Jeg er selvsagt uenig sikkert med alt Trond Ali Linstad sier og gjør (jeg kjenner ikke fyren), men skal det være slik at kun folk som ikke uttaler seg negativt om samer, likestilling, muslimer, jøder, kristne, homofile,funksjonshemmede, osv osv - skal være mulige kandidater?

Det blir ikke mange igjen! ;-)

Med vennlig hilsen

Skal folk som uttaler seg negativt om muslimer og jøder være diskvalifisert for offentlige priser?

Og Den norske Kirke diskriminerte kvinner inntil ganske nylig, så alle derfra er diskvalifisert.

Jeg er selvsagt uenig sikkert med alt Trond Ali Linstad sier og gjør (jeg kjenner ikke fyren), men skal det være slik at kun folk som ikke uttaler seg negativt om samer, likestilling, muslimer, jøder, kristne, homofile,funksjonshemmede, osv osv - skal være mulige kandidater?

Med vennlig hilsen

Har tenkt litt det samme i det siste....

Hva hvis en av de båteierne fra Utøya hadde hatt noen litt sære og ufyselige meninger i samme gate som Linstad (eller ang noe annet) - skulle de da utelates fra å hedres for innsatsen for å redde liv 22. juli? Hadde jo vært litt rart det også?

Annonse

Med vennlig hilsen

At du var i tvil om denne nazisten og jødehateren burde ha en av landets høysete utmerkelser kommer vel neppe særlig overraskende.

I et års tid på VGD for rundt 10 år siden spredte du jo omtrendt samme type propaganda selv i mer enn 7000 innlegg.

"Kanskje kunne hans meningsfelle Tore Tvedt også fått medalje for sitt arbeide blant norsk ungdom i Vigrid?"

......

Tore W. er en fyr som hyller en massemorder som Hitler. Linstad er bare skeptisk til jøder. Er forskjell på å være skeptisk til noen vs å ønske å gasse dem ihjel.

Blir jo litt rart med "meningsfeller" også. Ingen av de er glad i jøder riktignok, men tror vel ikke akkurat at muslimene stod så høyt i kurs hos nazistene. Er vel ikke så veldig mange muslimer som er av arisk rase, selv om Linstad kanskje er blant de få.

''Blir jo litt rart med "meningsfeller" også.''

Langt i fra. For det føreste hatet ikke Hitler muslimer. Han var faktisk alliert med det muslimske brorskap i Egypt i deres felles kamp mot jøder. Dette finner du masse om ved å google.

For øvrig er jødehatet. homohatet og forakten for demokratiske verdier identiske, prikk likt, i islamismen og nazismen. Eller mellom Tvedt og Lindstad om du vil.

--------------------------------------------------------------------------------------

Her er vi ved kjernen i de fleste oppegående folk sin forrakt for denne stinkende ideologien, som er i ferd med å gjøre sin innvasjon i Norge.

Hva hvis en av de båteierne fra Utøya hadde hatt noen litt sære og ufyselige meninger i samme gate som Linstad (eller ang noe annet) - skulle de da utelates fra å hedres for innsatsen for å redde liv 22. juli? Hadde jo vært litt rart det også?

''Har tenkt litt det samme i det siste....

Hva hvis en av de båteierne fra Utøya hadde hatt noen litt sære og ufyselige meninger i samme gate som Linstad (eller ang noe annet) - skulle de da utelates fra å hedres for innsatsen for å redde liv 22. juli? Hadde jo vært litt rart det også? – Katt-ja''

Ja, det er et vanskelig spørsmål, på mange måter.

På den ene siden er det viktig at samfunnet ikke aksepterer holdningene, men på den andre er det også viktig at samfunnet ikke setter ned et sett med regler/holdninger som man må inneha for å bli vurdert for priser.

Hva med folk som ikke liker likestilling? Er de diskvalifisert fra priser?

Med vennlig hilsen

''Hva hvis en av de båteierne fra Utøya hadde hatt noen litt sære og ufyselige meninger i samme gate som Linstad''

Det kan det vel godt hende at noen hadde det, men selvsagt var og er det saken uvedkommende. Både Lindstad og Tvedt ville blitt hedret som de øvrige hvis de hadde reddet andres liv med eget som innsats.

Forbindelsen til den aktuellel saken er hvilken?

''Har tenkt litt det samme i det siste....

Hva hvis en av de båteierne fra Utøya hadde hatt noen litt sære og ufyselige meninger i samme gate som Linstad (eller ang noe annet) - skulle de da utelates fra å hedres for innsatsen for å redde liv 22. juli? Hadde jo vært litt rart det også? – Katt-ja''

Ja, det er et vanskelig spørsmål, på mange måter.

På den ene siden er det viktig at samfunnet ikke aksepterer holdningene, men på den andre er det også viktig at samfunnet ikke setter ned et sett med regler/holdninger som man må inneha for å bli vurdert for priser.

Hva med folk som ikke liker likestilling? Er de diskvalifisert fra priser?

Med vennlig hilsen

''men på den andre er det også viktig at samfunnet ikke setter ned et sett med regler/holdninger som man må inneha for å bli vurdert for priser''

Samfunnet HAR ett sett regler/holdninger for hvem som skal få kongens fortjenestemedlaje uansett om du ønsker reglene/holdningene vekk.

......

''Blir jo litt rart med "meningsfeller" også. Ingen av de er glad i jøder riktignok, men tror vel ikke akkurat at muslimene stod så høyt i kurs hos nazistene. Er vel ikke så veldig mange muslimer som er av arisk rase, selv om Linstad kanskje er blant de få. – mannen sin''

Helt korrekt. Hitler hatet både ateister og muslimer (og selvsagt jøder) - for han var det kun kristendommen som var akseptert, og han forsøkte lenge å "forene" protestanter og katolisismen.

Legg også merke til at selv om hele nazi-kuppelen (jeg tror med ett unntak) var meget kristne, så er det ingen som mener at alle kristne er nazister. Likeledes, det var noen muslimer som sloss for nazistene (slik som Italia, Spania, Japan, osv.) uten at det sier noe om andre muslimer.

(Og for å avkle løgnene til N&N: Jeg har selvsagt aldri skrevet et antisemittisk innlegg i mitt liv. Verken her eller noe annet sted.)

Med vennlig hilsen

''Blir jo litt rart med "meningsfeller" også. Ingen av de er glad i jøder riktignok, men tror vel ikke akkurat at muslimene stod så høyt i kurs hos nazistene. Er vel ikke så veldig mange muslimer som er av arisk rase, selv om Linstad kanskje er blant de få. – mannen sin''

Helt korrekt. Hitler hatet både ateister og muslimer (og selvsagt jøder) - for han var det kun kristendommen som var akseptert, og han forsøkte lenge å "forene" protestanter og katolisismen.

Legg også merke til at selv om hele nazi-kuppelen (jeg tror med ett unntak) var meget kristne, så er det ingen som mener at alle kristne er nazister. Likeledes, det var noen muslimer som sloss for nazistene (slik som Italia, Spania, Japan, osv.) uten at det sier noe om andre muslimer.

(Og for å avkle løgnene til N&N: Jeg har selvsagt aldri skrevet et antisemittisk innlegg i mitt liv. Verken her eller noe annet sted.)

Med vennlig hilsen

Oi!. bare to løgner på ca 12 linjer. Du kommer deg, pleier jo å væe flere.

Løgn nr 1: ''Hitler hatet både ateister og muslimer'' Nei. Hitler hadde som jeg skrev et tett samarbeide med muslimske organisasjoner i sin kamp mot jødene. ref http://www.billionbibles.org/sharia/hitler-muslim-brotherhood.html

I Egypt er hitlers Mein-Kampf en storselger den dag idag i 2012.

Løgn nr 2. ''Jeg har selvsagt aldri skrevet et antisemittisk innlegg i mitt liv.''

Et aldri så lite søk etter nicket "soerlige" på VGD avdekker følgende: Rundt 7000 antijødiske/antiisraelske/antisemittiske innlegg, av en type som i sterk grad har bidratt til at Norge i 2012 er det mest jødehatske land i Vest-europa, og hvor det overhodet ikke skilles mellom jøde og staten israel i folks bevissthet.ref. http://www.nytid.no/perspektiver/artikler/20120921/pa-europa-toppen/

Annonse

Linstad hyller diktatorer, torturister og despoter. Han støtter kvinneundertrykkelse og forfølgelse av homofile. Religionsfrihet og ytringsfrihet er han imot. Aller helst ville han gjort Norge til en totalitær muslimsk stat av type Khomeini som han gir sin varme støtte og hyllest. Khomeini bør i fløge Linstad ikke bare hylles med ord, men med handling og etterfølgelse.

Hadde fyren hatt ryggrad ville han takket nei til en utmerkelse fra et system og et 'regime' han ikke har annet enn forakt til overs for.

Lindstad går ikke bare rundt og mener noe. Han fremmer verdier og jobber for et samfunn som jeg tror flere enn meg vil betakke seg for.

Kongens fortjenestemedalje er ikke bare en hyllest av en enkelt brag, men av en person. Jeg forstår godt at Kongen ikke ønsker å hylle en som motarbeider vårt samfunn og demokrati.

mvh

''Hva hvis en av de båteierne fra Utøya hadde hatt noen litt sære og ufyselige meninger i samme gate som Linstad''

Det kan det vel godt hende at noen hadde det, men selvsagt var og er det saken uvedkommende. Både Lindstad og Tvedt ville blitt hedret som de øvrige hvis de hadde reddet andres liv med eget som innsats.

Forbindelsen til den aktuellel saken er hvilken?

Forbindelsen er jo at hvis ikke Lindstad hadde hatt de meningene han har - eller i alle fall ikke vist dem fram - så hadde han vel vært berettiget prisen? Nå har ikke jeg satt meg inn i personen Lindstad veldig, men jeg har ikke sett noen som påstår at han ikke har gjort en ekstraordinær innsats som hadde vært verdig en pris ellers? Derfor syntes jeg det var en relevant sammenligning.

Linstad hyller diktatorer, torturister og despoter. Han støtter kvinneundertrykkelse og forfølgelse av homofile. Religionsfrihet og ytringsfrihet er han imot. Aller helst ville han gjort Norge til en totalitær muslimsk stat av type Khomeini som han gir sin varme støtte og hyllest. Khomeini bør i fløge Linstad ikke bare hylles med ord, men med handling og etterfølgelse.

Hadde fyren hatt ryggrad ville han takket nei til en utmerkelse fra et system og et 'regime' han ikke har annet enn forakt til overs for.

Lindstad går ikke bare rundt og mener noe. Han fremmer verdier og jobber for et samfunn som jeg tror flere enn meg vil betakke seg for.

Kongens fortjenestemedalje er ikke bare en hyllest av en enkelt brag, men av en person. Jeg forstår godt at Kongen ikke ønsker å hylle en som motarbeider vårt samfunn og demokrati.

mvh

Godt skrevet.

Er jo nesten så man får hakeslipp når vår egen "han vi alle vet" i tilsynelatende fullt alvor forsøker å gjøre den spinngale fanatikeren Lindstad til en slag Hvermannsen, og presterer å mene at dersom ikke han kan få kongens fortjenestemedalje, så er det omtrent ingen som kan få den heller...

Utrolig!

Forbindelsen er jo at hvis ikke Lindstad hadde hatt de meningene han har - eller i alle fall ikke vist dem fram - så hadde han vel vært berettiget prisen? Nå har ikke jeg satt meg inn i personen Lindstad veldig, men jeg har ikke sett noen som påstår at han ikke har gjort en ekstraordinær innsats som hadde vært verdig en pris ellers? Derfor syntes jeg det var en relevant sammenligning.

''Forbindelsen er jo at hvis ikke Lindstad hadde hatt de meningene han har - eller i alle fall ikke vist dem fram - så hadde han vel vært berettiget prisen?''

Også det kan diskuteres. Prosjektet hans i Oslo er mildest talt omstridt, men ja, han ville nok fått prisen hvis han ikke var en spinngal fanatiker som forsøker å bryte ned de verdier vårt samfunn er tuftet på.

mvh

Jeg har ikke hørt om denne mannen før denne uka jeg. Hva er det egentlig han har gjort for noe positivt, siden han ble innstilt til kongens fortjenestemedalje?

For jeg regner med at han måå ha gjort noe helt spesielt og flott?

Og hvem er det som sitter og nominerer til dette? De må jo undersøke personene utenom akkurat det spesielle de har gjort?

Jeg har ikke hørt om denne mannen før denne uka jeg. Hva er det egentlig han har gjort for noe positivt, siden han ble innstilt til kongens fortjenestemedalje?

For jeg regner med at han måå ha gjort noe helt spesielt og flott?

Og hvem er det som sitter og nominerer til dette? De må jo undersøke personene utenom akkurat det spesielle de har gjort?

''Og hvem er det som sitter og nominerer til dette? De må jo undersøke personene utenom akkurat det spesielle de har gjort?''

''Søknad om tildeling skal stilast til Hans Majestet Kongen og sendast gjennom Fylkesmannen. Søknad om tildeling bør sendast i nær tilknyting til avslutninga på den verksemda som skal lønnast."

http://www.kongehuset.no/c27050/artikkel/vis.html?tid=27598

I denne saken har åpenbart forarbeidet vært for dårlig. Kan virke som fylkesmannen og staben på Slottet en stund hadde det travelt med å skylde på hverandre.

Kongen har så mange slike saker at han er helt avhengig av at forarbeidet blir gjort skikkelig.

mvh

''Og hvem er det som sitter og nominerer til dette? De må jo undersøke personene utenom akkurat det spesielle de har gjort?''

''Søknad om tildeling skal stilast til Hans Majestet Kongen og sendast gjennom Fylkesmannen. Søknad om tildeling bør sendast i nær tilknyting til avslutninga på den verksemda som skal lønnast."

http://www.kongehuset.no/c27050/artikkel/vis.html?tid=27598

I denne saken har åpenbart forarbeidet vært for dårlig. Kan virke som fylkesmannen og staben på Slottet en stund hadde det travelt med å skylde på hverandre.

Kongen har så mange slike saker at han er helt avhengig av at forarbeidet blir gjort skikkelig.

mvh

Tro om han blir hissig og skjeller ut staben på bakrommet? Kongen er så maskinaktig, jeg tror jeg hadde likt en artikkel med at han eksploderte og tok det helt ut jeg! :0D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...