Gå til innhold

Nytt og gammelt simkort - begge i bruk

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet dette?

Har kjøpt ny mobiltelefon. I den forbindelse fikk jeg nytt simkort, da det gamle ikke fysisk passet i den nye telefonen. Så nå sitter jeg med to mobiltelefoner og to simkort, slik at jeg egentlig kan bruke begge to parallellt.

Blir det gamle simkortet inaktivt etter en stund, tro? I går virket det hvertfall, for jeg satt med den gamle telefonen og overførte kontaktene mine via bluetooth til den nye, og jeg kunne også ringe og sende meldinger med den gamle. Lurer på hva som skjer med telefonregninga hvis begge telefonene brukes samtidig over tid?

Nei, regner med at teleselskapet gjør det gamle inaktivt etter en stund, eller..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385824-nytt-og-gammelt-simkort-begge-i-bruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at du kan ringe med begge telefonene?

Vet ikke hva slags mobiloperatør du har, men det vanlige er nok at når det nye blir aktivert, så slutter det gamle å virke.

Jeg har OneCall. Da jeg hadde fått ny mobil og satt opp den, så gikk jeg inn på chatten deres og ba dem aktivere det nye SIM-kortet mitt. Med en gang dette var gjort, så sluttet det gamle å virke.

Jeg måtte ha nytt kort fordi jeg gikk fra micro-SIM til nano-SIM og derfor ikke kunne bruke det gamle i min nye telefon.

Gjest Noen som vet dette?

Er du sikker på at du kan ringe med begge telefonene?

Vet ikke hva slags mobiloperatør du har, men det vanlige er nok at når det nye blir aktivert, så slutter det gamle å virke.

Jeg har OneCall. Da jeg hadde fått ny mobil og satt opp den, så gikk jeg inn på chatten deres og ba dem aktivere det nye SIM-kortet mitt. Med en gang dette var gjort, så sluttet det gamle å virke.

Jeg måtte ha nytt kort fordi jeg gikk fra micro-SIM til nano-SIM og derfor ikke kunne bruke det gamle i min nye telefon.

Jeg har Telenor. Jeg har ikke sjekket om jeg får ringt med begge i dag, det kan jo hende den er stengt nå. Skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb.

Takk for svar.

Det er da mange som har flere mobiler registrert på seg (f.eks. barna sine), så selskapet kan ikke uten videre vite at den ene ikke skal brukes lenge. Antar du må gi beskjed.

Du kan ikke ha to telefoner på samme telefonnummer hvis du ikke har bestilt tvilling-SIM. Bare ett skal være aktivt om gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...