Gå til innhold

Her melder Ingunn seg ut av Norge.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er mest spent på om hun har tenkt å ta seg frem på offentlige veier. Kommer hun til å benytte seg av kollektivtilbudet nå som hun har levert inn førerkortet?

Slipper man skatt, kan det jo være greit å melde seg ut. Men et eller annet sier meg at Skatteetaten ikke er helt enig med henne.

mvh

Faktisk er dette ikke så enkelt, Ingunn Røiseland kan ikke bare melde seg ut. Ordføreren burde undersøkt dette litt bedre med innenriksministeriet før hun går med på en slik farse.

Det vil ikke gå nei, og fylkesmannen sier: "Poenget er at den handlingen vedkommende har utført kun er en praktisk markering uten rettslig virkning i forhold til statsborgerskapet. Vedkommende er fortsatt norsk statsborger."

Jeg er mest spent på om hun har tenkt å ta seg frem på offentlige veier. Kommer hun til å benytte seg av kollektivtilbudet nå som hun har levert inn førerkortet?

Slipper man skatt, kan det jo være greit å melde seg ut. Men et eller annet sier meg at Skatteetaten ikke er helt enig med henne.

mvh

Ingunn Røiseland slipper ikke å betale skatt, faktisk er en skattepliktig til Norge i 4 -5 år etter at en reelt har flyttet til et annet land.

Dama kan ikke ha undersøkt konsekvensene av et slikt mediestunt.

Annonse

mvh

Hun vil ikke slippe skatt nei.

Ingunn Røiseland slipper ikke å betale skatt, faktisk er en skattepliktig til Norge i 4 -5 år etter at en reelt har flyttet til et annet land.

Dama kan ikke ha undersøkt konsekvensene av et slikt mediestunt.

Det blir litt som at pensjonistene demonstrerer ved å nekte å motta pensjon...

mvh

Faktisk er dette ikke så enkelt, Ingunn Røiseland kan ikke bare melde seg ut. Ordføreren burde undersøkt dette litt bedre med innenriksministeriet før hun går med på en slik farse.

Ordføreren kan ta imot utmeldingen og sende den videre til riktig instans. Det krever ingen videre undersøkelse.

Er litt mer i stuss på at ordføreren gidder å bruke tid på et slikt medeistunt. Kan hende troppa dama opp uanmeldt med journalisten på slep.

mvh

mvh

''Slipper man skatt, kan det jo være greit å melde seg ut. Men et eller annet sier meg at Skatteetaten ikke er helt enig med henne.

''

Hehe!

Don't desturb the delicate genius.

Ordføreren kan ta imot utmeldingen og sende den videre til riktig instans. Det krever ingen videre undersøkelse.

Er litt mer i stuss på at ordføreren gidder å bruke tid på et slikt medeistunt. Kan hende troppa dama opp uanmeldt med journalisten på slep.

mvh

Litt dårlig av media å lage en sak på det, jeg tror ikke dama kan være helt vel bevart?

Annonse

Jeg synes en som sutrer over å ha blitt "påtvunget" norsk statsborgerskap ved fødsel og over at man ikke kan "velge", virker bortskjemt.

Hun skulle bare visst hvor mange som gjerne ville lidd akkurat den skjebnen. Man trenger ikke dra lenger enn litt sørover i Europa for å treffe noen som sikkert med glede hadde overtatt det passet.

Dessuten er det ganske tomhjernet å tro at fødselsnummeret ikke har betydelig nytteverdi.

Jeg synes en som sutrer over å ha blitt "påtvunget" norsk statsborgerskap ved fødsel og over at man ikke kan "velge", virker bortskjemt.

Hun skulle bare visst hvor mange som gjerne ville lidd akkurat den skjebnen. Man trenger ikke dra lenger enn litt sørover i Europa for å treffe noen som sikkert med glede hadde overtatt det passet.

Dessuten er det ganske tomhjernet å tro at fødselsnummeret ikke har betydelig nytteverdi.

Ja, jeg ble skremt av å lese dette, tenker at dama er syk?

Ja ja, men da må hun jo bare forlate landet da? Hun har jo ingen oppholdstillatelse å vise til, eller?

Ja, det tenkte jeg også på, hun må jo søke asyl for å få lov å oppholde seg her i landet, for er hun ikke norsk statsborger er hun heller ikke medlem av EØS.

Da blir hun papirløs asylsøker som om det var en attråverdig tilstand.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...