Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å sette opp nytt kjøkken?

Anbefalte innlegg

Gjest Gleder meg såååå........

Gleder meg veldig til å få nytt praktisk kjøkken. Men hvor lang tid tar det å sette det opp og må man ha fagfolk til å gjøre det eller? Har ikke kjøpt flatpakket, men ferdigmontert og er bare å skru opp på veggene. Noen med erfaring og noe man bør tenke over?

Fortsetter under...

Delen med vask og avløp må du ha fagfolk til med mindre du er rørlegger selv! Utover det klarer man det om man er litt hendig. :o) Husk å sørge for godt feste for overskapene! For det blir fort veldig tungt når man setter kopper og kar inn i skapene.

Leverandøren har ofte et godt tilbud på montering. Om dere ikke har det veldig trangt med penger, kan det være like greit å få det montert.

Det går selvsagt an å montere selv, men det er mye styr med å få tingene helt beint. Få listing pent, for ikke å snakke om å skjære ut til komfyr, vask mm i benkeplaten. Eller skjøte benkeplaten i hjørner.

Alt tar 8-10 ganger lengre enn man tror når man tror det tar 8-10 ganger lengre enn man tror. De viktige detaljene er krevende og ofte vanskelig å få pent.

mvh

Leverandøren har ofte et godt tilbud på montering. Om dere ikke har det veldig trangt med penger, kan det være like greit å få det montert.

Det går selvsagt an å montere selv, men det er mye styr med å få tingene helt beint. Få listing pent, for ikke å snakke om å skjære ut til komfyr, vask mm i benkeplaten. Eller skjøte benkeplaten i hjørner.

Alt tar 8-10 ganger lengre enn man tror når man tror det tar 8-10 ganger lengre enn man tror. De viktige detaljene er krevende og ofte vanskelig å få pent.

mvh

''Alt tar 8-10 ganger lengre enn man tror når man tror det tar 8-10 ganger lengre enn man tror.''

Hehe :-) Orker nesten ikke å tenke igjennom den setningen der...

Hos oss tok det ei helg. Rev den gamle innredningen fredag ettermiddag, satte opp de nye skapene lørdag og koblet til oppvaskmaskin osv på søndag. Vi var 4 voksne som jobbet.

''Hos oss tok det ei helg. Rev den gamle innredningen fredag ettermiddag, satte opp de nye skapene lørdag og koblet til oppvaskmaskin osv på søndag. Vi var 4 voksne som jobbet.

''

Imponerende.

Annonse

Gjest Gleder meg såååå........

Jeg kjenner flere som har montert kjøkken selv, og som sier "aldri igjen". Det er mye mer arbeid enn man tror om man skal få det ordentlig pent. Men selvfølgelig kan man spare noen tusen på det.

De jeg har hørt har montert selv har ofte vært flatpakket fra leverandøren, slik at dette har forårsaket mye ekstra styr i tillegg til montering på vegger. Det er derfor vi ikke har kjøpt flatpakket med råd fra andre, men ferdige monterte skrog til å sette opp. Men som sagt har vi ikke gjort dette heller før, så lurte bare hvilken erfaring andre hadde :-)

''Alt tar 8-10 ganger lengre enn man tror når man tror det tar 8-10 ganger lengre enn man tror.''

Hehe :-) Orker nesten ikke å tenke igjennom den setningen der...

Hehe, den setningen er ikke helt grei å lese og forstå, selv om jeg skjønner hva hun mener.

Jeg monterte kjøkkenet mitt selv, fikk ikke flatpakke, men hele skap, manglet å skru det opp og montere dørene.

Jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte fordi det er endel år siden, men det gikk ganske greit, bortsett fra at benkeplata var feil kappet fra leverandøren. Den var litt for lang så jeg fikk den kappet selv.

Det du må passe på er at det er noe å skru i, i veggen, så det sitter godt.

Det er lagt inn ekstra "hold" å skru i inne i veggen, så det er viktig å treffe dem, så du får skrudd det skikkelig fast.

Ellers må du bruke silikon inn mot veggen på benkeplata og rundt vasken når du har montert det ferdig.

Ikke minst sørg for at det blir i vater.

Men dere bør være litt "handymen" det tar ofte endel lenger tid enn dere tror.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...