Gå til innhold

Mailer med store gevinster

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk denne anmodningen forleden dag:

''

Jeg søker ditt samtykke til å presentere deg som pårørende / Will Betalingsmottakers til den avdøde, slik at utbyttet av denne kontoen verdsatt til £ 20,5 millioner pund kan bli utbetalt (overføring) til din konto i ditt land.

Dette vil bli utbetalt eller delt i disse prosent, 60% til meg og 40% til deg. alle nødvendige juridiske dokumenter som kan brukes til å sikkerhetskopiere dette kravet vi gjør vil bli sikret. Jeg trenger din ærlige samarbeid, taushetsplikt og tillit til at vi ser denne transaksjonen gjennom.''

Vi har et utmerket spamfilter der jeg jobber, men likevel hender det at jeg vinner i lotterier jeg ikke deltar i. Som regel er det penger, men jeg tror også jeg vant en Honda en gang.

''Vi har et utmerket spamfilter der jeg jobber''

Ja, jeg får svært sjelden slike på jobben, men ganske ofte på privatmailen min.

Annonse

Vi har et utmerket spamfilter der jeg jobber, men likevel hender det at jeg vinner i lotterier jeg ikke deltar i. Som regel er det penger, men jeg tror også jeg vant en Honda en gang.

'' jeg tror også jeg vant en Honda en gang.''

Godt vant skjønner jeg :P

Gjest Zignatur

Tror jeg vant 750 tusen euro sist, var olympiske lekers årlige trekning i sør afrika som jeg aldri har deltatt på... jhuuuuuuuhuuu lettlurte meg haha :D

Og jeg fikk melding om en pakke som skulle hentes, måtte laste ned et mistenkelig filvedlegg først, men det nekta jo maskina å godta, og merkelig at serveren holdt til i India :D jau jau... og var liksom et tysk firma og bla bla..

Svarer man på slike mails får man gjerne et tilbake der man må betale sånn og sånn for å få pengene eller pakken osv......o g da sitter man i saksa.

Tror jeg vant 750 tusen euro sist, var olympiske lekers årlige trekning i sør afrika som jeg aldri har deltatt på... jhuuuuuuuhuuu lettlurte meg haha :D

Og jeg fikk melding om en pakke som skulle hentes, måtte laste ned et mistenkelig filvedlegg først, men det nekta jo maskina å godta, og merkelig at serveren holdt til i India :D jau jau... og var liksom et tysk firma og bla bla..

Svarer man på slike mails får man gjerne et tilbake der man må betale sånn og sånn for å få pengene eller pakken osv......o g da sitter man i saksa.

Hvordan tør du å laste ned slike vedlegg? Det er den største synden du kan gjøre, du vet aldri hva det inneholder av virus, eller det er nesten garantert ett virus.

Gjest Zignatur

Hvordan tør du å laste ned slike vedlegg? Det er den største synden du kan gjøre, du vet aldri hva det inneholder av virus, eller det er nesten garantert ett virus.

Jeg lastet den ikke ned da, har sånn brannmur som kan teste vedlegget og maskina nekta å godta det :-)

Men internettsiden som vedlegget kom fra var en seriøs internettside i India...

Var litt nysgjerrig da :)

Annonse

Jeg lastet den ikke ned da, har sånn brannmur som kan teste vedlegget og maskina nekta å godta det :-)

Det er ofte nysgjerrigheten som infiserer maskinen din:-) Søplemailer bør du aldri åpne, men kun slettes.

Jeg får sånne mailer omtrent daglig hjemme.

På jobben tar spamfileret alt sånn. En sjelden gang kikker jeg i spammailene, og da er det helst penisforlengelse og andre sexrelaterte ting de handler om. Det kan ikke være at jeg har vært på suspekte sider på jobben, for vi har ingen adgang til sånne.

Bare det å gå inn på internettsiden kan gi deg virus og trojanske hester.

Ikke en gang e-posten bør åpnes.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...