Gå til innhold

Assistent/hjelp søkes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat slike ting kan du få hjelp med gjennom kommunen. Du må søke om det, enten muntlig (telefon) eler skriftlig. Du kan få hjemmetjenesten til å gjøre ting for deg, eller sammen med deg, eller minne deg på hva som skal gjøres når. Hvis du er riktig heldig, kan du få innvilget brukerstyrt personlig assistent. Dette ville være gratis for deg så lenge du gjør ihvertfall noen av oppgavene selv. Jeg vet om ihvertfall to personer med AS som har BPA.

Du bruker vel ikke eddik og salmiakk samtidig? Blir ikke det bare saltvann? Om jeg husker noe fra kjemitimene...

Du tenker på salmiakk og klor. Det blir livsfarlig gass... Jeg ødela et kjøkkenbord på det og fikk mannen min til å tippe totalt rundt her en gang med det der.. hehehe... alle måtte ut gitt.

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

23

• Bella Dotte

5

• frosken

4

• stjernestøv

4

Skrevet

''Men hvis vi skal snakke om behov ut i fra økonomi så skrev hun for få dager siden at hun brukte 20 000 kr bare på mat innkjøp i mnd'' Jeg tenker motsatt av deg. Om man ikke skal legge et økonomisk perspektiv til grunne for å forstå utfordringen er kanskje nettopp de 20 000,- pr måned et uttrykk for at det er greit med hjelp og veiledning. Ts har flere ganger fortalt at mannen absolutt ikke er grådig, men likevel fortvilet over noen av innkjøpene og prioriteringene. Ts har tre barn, stort hus og en hardt arbeidende mann, og det er slettes ikke vanskelig å forstå at ts og familie kan ha behov for assistanse. Jeg tror bare ikke at den skal komme fra noen av oss på dol.

Jeg ser poenget ditt, og det er noen ganger greit å kunne få et litt annet perspektiv på saker og ting.

Jeg kan godt forstå mannens frustrasjon, for selv om de er mange så er forbruket alt for høyt.

Skrevet

Du tenker på salmiakk og klor. Det blir livsfarlig gass... Jeg ødela et kjøkkenbord på det og fikk mannen min til å tippe totalt rundt her en gang med det der.. hehehe... alle måtte ut gitt.

Uff, ja, det var det nok... Jeg har brukt Plumbo en gang, og det gjør jeg aldri igjen. Nå finnes heldigvis avløpsåpner som er mye mer effektiv og som bare lukter frisk luft.

Skrevet

Jeg ser poenget ditt, og det er noen ganger greit å kunne få et litt annet perspektiv på saker og ting.

Jeg kan godt forstå mannens frustrasjon, for selv om de er mange så er forbruket alt for høyt.

Det er jeg enig med deg i :)

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

''Hele opplegget høres veldig merkelig ut. Nå skrev hun jo nettopp at hun klarte å pusse vinduer selv, så hvorfor skal man få 5000 av det offentlige for å betale noen for å gjøre dette da?

Og nå skal man få offentlig støtte til hjelp for å avslutte lesningen????''

Det er ikke lett å forstå hvilke vansker det innebærer å leve med autisme - og særlig ikke hvilke utfordringer en mor med asperger som også har flere barn med tilsvarende problematikk har i hverdagen. Jeg synes du kanskje skal vise noe mer respekt i forhold til en problematikk du åpenbart ikke har noen innsikt i forhold til.

Hvorfor velger man å få fem (?) barn når man har så store problemer i hverdagen?

Anonymous poster hash: 04912...9b4

Skrevet

Hvorfor velger man å få fem (?) barn når man har så store problemer i hverdagen?

Anonymous poster hash: 04912...9b4

Tråden er to og et halvt år gammel. Ikke mas mer om dette. Situasjonen har sikkert endret seg MYE (både fram og tilbake) siden 2012. Hvis du vil sette spørsmålstegn ved andres valg, finn en nyere tråd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...