Gå til innhold

Forandring blir ikke trodd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var gift var jeg ofte grinete og irritert. Dette skyldes først og fremst søvnmangel i 18 år da jeg på det verste sov 0-4 timer før jeg dro på jobb. Det var ingen garanti for å få 4 timer når jeg kom hjem, for da skulle jo kona på jobb. Jeg jobbet på t-banen i Oslo og Startet på Ryen i 4 tida på det tidligste og sluttet også der i 2 tida seneste.

Det er mange som jobber skift, men ikke alle som blir skilt pga dette. Jeg tror selv at jeg har blitt roligere med mitt temperament, men har store huller i min hukommelse, og kan ikke huske alle påståtte synder jeg skulle ha gjort mot min kone og mine barn.

Jeg har ikke brukt narkotika eller alkohol og har ikke misbrukt eller slått noen.

Jeg har nå helt mistet kontakten med mine barn, og jeg gruer meg til julaften.

Livet er ett slit og så dør man.

Har det noen hensikt å prøve å ta opp igjen kontakten med barna,eller bør jeg vente til de tar kontakt med meg?

Ensomhet er no dritt. Har bare en "Normal" venn, han er min hjelpeverge. Har også en telefonvenn i Troms.

Skal jeg bare trekke meg inn i mitt skilpaddehus og skru av all menneskelig kontakt?

Det eneste jeg liker nå er katta mi og å sove. Depresjon er no dritt.

Skrevet

Jeg har også en katt og den er et elsket medlem av familien. Hver dag serverer den oss et dyrs intelligens og hengivenhet . Herlig!

Jeg er også skilt. Det er mange. Tilgi deg selv og tilgi exkona di. Når det gjelder barna dine hadde jeg strukket frem en hånd. Du er tross alt faren deres og har hatt en betydelig innvirkning på deres oppvekst. Innrøm dine feil og tilby dem din styrke og visdom. For det har du!

Skrevet

Hei,

Med tanke på hva du har skrevet om at ungene ikke ønsker kontakt, så tenker jeg at du bør vente med det til du er langt friskere og mindre negativt innstilt til tilværelsen.

Du skriver identiske innlegg med det du har gjort i årevis. Du har både makt og mulighet til å komme deg videre, enten vha. behandler, medisiner, eller annet. Men det er noe du må bestemme deg for - du må endre holdning.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg synes du skulle kjøpe julegaver og bursdagsgaver til barna dine hver gang det er jul og bursdag, så vet de iallefall at du ønsker kontakt med dem - men så kan de selv få avgjøre om de føler seg klare for å ha kontakt med deg.

Skrevet

Samboer jobber skift og han er aldri grinete eller irritert selv om han kan være både sliten og trøtt. Hvorfor byttet du ikke jobb. Dette må jo ha gått ut over omgivelsene/familien din? Forandring tros på når den oppleves/blir synlig. Hva har du endret på som er synlig/kan oppleves av andre?

Skrevet

''Det eneste jeg liker nå er katta mi og å sove.''

Det er nå ikke så verst bare det :-) Hvis man har en katt i huset (og liker katter) - så er det da en del lykke der!

Skrevet

Har du prøvd å kontakte dine barn?

Bare han eldste, og han har byttet mobilnummer og tar ikke telefonen.

Skrevet

Samboer jobber skift og han er aldri grinete eller irritert selv om han kan være både sliten og trøtt. Hvorfor byttet du ikke jobb. Dette må jo ha gått ut over omgivelsene/familien din? Forandring tros på når den oppleves/blir synlig. Hva har du endret på som er synlig/kan oppleves av andre?

Måtte slutte i 1999,da helsa ikke holdt lenger. Ble skilt allerede i 1992.

Skrevet

Jeg synes du skulle kjøpe julegaver og bursdagsgaver til barna dine hver gang det er jul og bursdag, så vet de iallefall at du ønsker kontakt med dem - men så kan de selv få avgjøre om de føler seg klare for å ha kontakt med deg.

Har hatt en løpende avtale om å sette inn 500 kr på deres konto, å da satser jeg på at 1000 kr gjør at dei iallfall sender en sms med takk og God Jul? de er 27 og 29 nå.

Skrevet

Hei,

Med tanke på hva du har skrevet om at ungene ikke ønsker kontakt, så tenker jeg at du bør vente med det til du er langt friskere og mindre negativt innstilt til tilværelsen.

Du skriver identiske innlegg med det du har gjort i årevis. Du har både makt og mulighet til å komme deg videre, enten vha. behandler, medisiner, eller annet. Men det er noe du må bestemme deg for - du må endre holdning.

Med vennlig hilsen

Holdning er lett å forandre, men det er tungt når livslysten forsvinner. Håpet forsvinner .Det er ikke lenger snakk om å leve ett liv, men å forsøke å overleve en uke til.

Føler at livet er snakk om å "krabbe" bort til postkassa og Rimi.

Skrevet

Jeg har også en katt og den er et elsket medlem av familien. Hver dag serverer den oss et dyrs intelligens og hengivenhet . Herlig!

Jeg er også skilt. Det er mange. Tilgi deg selv og tilgi exkona di. Når det gjelder barna dine hadde jeg strukket frem en hånd. Du er tross alt faren deres og har hatt en betydelig innvirkning på deres oppvekst. Innrøm dine feil og tilby dem din styrke og visdom. For det har du!

Jeg har for lengst innrømmet mine feil. Men kan ikke innrømme feil jeg ikke husker. Kvinner kan være meget hevngjerrige og slemme. Hun har nok løyet for dem i årevis.

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

Kanskje de hadde villet hatt kontakt med deg hvis du fikk orden på deg selv (hygienisk) og i huset?

Et tips - ta kontakt med "Helstrøm rydder opp"

Skrevet

Har hatt en løpende avtale om å sette inn 500 kr på deres konto, å da satser jeg på at 1000 kr gjør at dei iallfall sender en sms med takk og God Jul? de er 27 og 29 nå.

''Har hatt en løpende avtale om å sette inn 500 kr på deres konto, å da satser jeg på at 1000 kr gjør at dei iallfall sender en sms med takk og God Jul? de er 27 og 29 nå.''

Du har jo ikke mye penger og så gir du 500,- til hver av ungene dine hver mnd?! Hvordan har de samvittighet til å motta det? Og hvorfor gjør du det? At du gir dem noe til jul og bursdag er kjempefint, men jeg skjønner ikke hvorfor du gir voksne barn penger hver mnd.

Skrevet

''Har hatt en løpende avtale om å sette inn 500 kr på deres konto, å da satser jeg på at 1000 kr gjør at dei iallfall sender en sms med takk og God Jul? de er 27 og 29 nå.''

Du har jo ikke mye penger og så gir du 500,- til hver av ungene dine hver mnd?! Hvordan har de samvittighet til å motta det? Og hvorfor gjør du det? At du gir dem noe til jul og bursdag er kjempefint, men jeg skjønner ikke hvorfor du gir voksne barn penger hver mnd.

Hvor har han skrevet at han gjør dette hver måned? Jeg tolker ham slik at han setter inn 500 kr. til dem hver til jul og bursdag.

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

''Du skriver identiske innlegg med det du har gjort i årevis.''

Det var rette ræva som feis, Sør!

Skrevet

Måtte slutte i 1999,da helsa ikke holdt lenger. Ble skilt allerede i 1992.

''Måtte slutte i 1999,da helsa ikke holdt lenger. ''

Prøvde du å finne en annen jobb før dette?

Gjest old lady
Skrevet

''Du skriver identiske innlegg med det du har gjort i årevis.''

Det var rette ræva som feis, Sør!

''Det var rette ræva som feis, Sør!''

Haha, det har begynt å lukte ganske stramt nå ja.

Skrevet

Drit i ungene, de er ikke verdt det. Mange voksne unger er utakknemlige og ser ikke alt foreldrene har gjort for dem. De gir deg bare skyldfølelse for alt de mener du skulle ha gjort og alt kjipt som skjer dem i livet mener de er din feil.

Skap ditt eget liv uten ungene, det kommer ikke noe godt ut av å prøve år etter år og be om unnskyldning for noe du ikke har gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...