Gå til innhold

Forandring blir ikke trodd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdning er lett å forandre, men det er tungt når livslysten forsvinner. Håpet forsvinner .Det er ikke lenger snakk om å leve ett liv, men å forsøke å overleve en uke til.

Føler at livet er snakk om å "krabbe" bort til postkassa og Rimi.

Det er det ingen som benekter, men det endrer jo ikke den grunnleggende situasjonen - at det er du som må gjøre noe med det, i samarbeid med behandler og trolig medisiner.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Har hatt en løpende avtale om å sette inn 500 kr på deres konto, å da satser jeg på at 1000 kr gjør at dei iallfall sender en sms med takk og God Jul? de er 27 og 29 nå.

''å da satser jeg på at 1000 kr gjør at dei iallfall sender en sms med takk og God Jul?''

Du kan nok ikke "kjøpe" deg hilsner ved fine gaver. Jeg synes du skal gi en gave du har råd til og ikke forvente noe tilbake. Ethvert livstegn fra dem nå er bare en bonus.

Skrevet

Har hatt en løpende avtale om å sette inn 500 kr på deres konto, å da satser jeg på at 1000 kr gjør at dei iallfall sender en sms med takk og God Jul? de er 27 og 29 nå.

Umulig å si... men flott du sender dem penger iallefall - da vet de at du bryr deg om dem :)

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg har for lengst innrømmet mine feil. Men kan ikke innrømme feil jeg ikke husker. Kvinner kan være meget hevngjerrige og slemme. Hun har nok løyet for dem i årevis.

Med den holdningen til dine barns mor, er det ikke rart de holder avstand.

Skrevet

Enig med resten som har svart deg, sett inn 500 også i år, så vet de at du tenker på dem. Jeg er redd du blir skuffet om du dobler beløpet og forventer at det skal medføre noe fra deres side (jf. tidligere innlegg om at du har gitt dem bile uten å få noe tilbake).

Ellers: Feir jul med katta, gjør ekstra stas på mat både til deg og katta julaften framfor å tenk at det bare blir dritt :)

Skrevet

Dette har jeg sagt til deg før: jeg skjønner ikke overskriften din? Hvilken forandring er det som ikke blir trodd? Føler du at du er forandret, og da evt siden når? Jeg syns du sitter fast i den samme suppa, og ikke har tatt tak i ting ungene dine har gitt deg innspill på tidligre som feks hygiene og renhold. Du kan nok ikke forvente endring fra dem før du selv tar tak i dine problemer. Husk også at de aldri har etterspurt 500 ekstra til jul, så det er urimelig å forvente forandring fra dem på bakrunn av dette.

Skrevet

Hva har forandret seg siden barna kuttet kontakten med deg/hvordan har du forandret deg?

Er dette en forandring som barna kan observere og vil oppleve positivt?

Hva kunne du ha bidratt med hvis barna tok opp kontakten igjen? Hvorfor ville barna synes det var godt å ha kontakt med deg?

Hva er du villig til å gjøre hvis de tar kontakt, for å opprettholde kontakte og bygge opp igjen forholdet dere imellom?

Å øke pengegavene ser jeg ingen poeng med. Send 500 kroner som du pleier, da vet de at du ikke har glemt dem. Du kan også skrive og sende et hyggelig julekort, der du ønsker dem alt godt. Ikke anklag dem, ikke bebreid dem for noe, ikke bebreid ekskona, jobben, psykiske problemer, menigheten eller noen for noe som helst, ikke forklar deg, ikke undskyld deg, ikke krev noe som helst. Ønsk dem god jul og skriv at du tenker på dem. Hvis du gjør det da. Kanskje du får et svar tilbake.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bare han eldste, og han har byttet mobilnummer og tar ikke telefonen.

Avslutter nå denne tråden da den snart er 2 uker gammel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...