Gå til innhold

Er hun ikke en god venninne?

Anbefalte innlegg

Gjest måneder og år

Har ei venninne og nabo gjennom de siste 15 åra.. Jeg har sett på henne som ei nær venninne.. Omgåes litt i rykk og napp..

Nå har det seg slik at når jeg fylte 40 år så fikk jeg ingen gratulasjoner fra henne, ikke engang en tekstmelding.. Jeg vet at hun visste at jeg hadde bursdag den dagen.. ( Flagget vårt hang ute, og når jeg traff henne et par dager etterpå ymtet hun frampå at hun visste at jeg hadde bursdag, men selv ikke da en gratulasjon på etterskudd..) Hun har sendt en gratulasjon på de andre bursdager da jeg ikke fylte rundt år. Så hun vet veldig godt at jeg har bursdag den datoen.

Akkurat det samme skjedde nå når jeg fylte femti år.. Hørte absolutt ingenting fra henne. ( Jeg feiret sammen med familien i utlandet noen mnd, tidligere..)

Jeg blir litt skuffet.. Forventer egentlig ingen stor oppmerksonhet fra henne ( ikke setter jeg pris på så mye heller) men det hadde absolutt vært koselig med en liten hilsen på sms ihverfall.. Jeg husker ALLTID på hennes bursdager, og særlig runde dager. ( Hun feirer ikke med selskap hun heller..) Og hun virker som hun setter veldig stor pris på det..

Er jeg hårsår?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386000-er-hun-ikke-en-god-venninne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest germimate

''Forventer egentlig ingen stor oppmerksonhet fra henne ( ikke setter jeg pris på så mye heller)''

Kanskje det er dette hun har oppdaget?

Jeg har en bror som vi har sluttet å både gratulere og gi gaver til, pga nettopp dette (men han sa det selv han da).

Gjest Charlizz

''Forventer egentlig ingen stor oppmerksonhet fra henne ( ikke setter jeg pris på så mye heller)''

Kanskje det er dette hun har oppdaget?

Jeg har en bror som vi har sluttet å både gratulere og gi gaver til, pga nettopp dette (men han sa det selv han da).

Det er vel ikke en "stor" oppmerksomhet å sende en sms gratulasjon? Såpass burde være opplagt. Mine venninner møter opp både med sang, blomster og gaver når jeg fyller år, det samme gjør jeg..

Gjest germimate

Det er vel ikke en "stor" oppmerksomhet å sende en sms gratulasjon? Såpass burde være opplagt. Mine venninner møter opp både med sang, blomster og gaver når jeg fyller år, det samme gjør jeg..

Nei, det er det ikke. Men andre kan jo bli usikker om de skal sende gratulasjon eller ikke (i "frykt" for at det er galt) dersom en person over lang tid gir uttrykk for at hun ikke vil ha noen oppmerksomhet...

Gjest måneder og år

Nei, det er det ikke. Men andre kan jo bli usikker om de skal sende gratulasjon eller ikke (i "frykt" for at det er galt) dersom en person over lang tid gir uttrykk for at hun ikke vil ha noen oppmerksomhet...

Jeg har ikke gitt uttrykk i det hele tatt at jeg ikke vil ha noen form for oppmerksomhet! ( Selv om jeg ikke har selskap.) Hvorfor sender hun melding da på de andre bursdagene mine og ikke når jeg fyller rundt?

Annonse

Gjest germimate

Jeg har ikke gitt uttrykk i det hele tatt at jeg ikke vil ha noen form for oppmerksomhet! ( Selv om jeg ikke har selskap.) Hvorfor sender hun melding da på de andre bursdagene mine og ikke når jeg fyller rundt?

Ok, det var bare et innspill :)

Merkelig at hun ikke sender noen gratulasjon på runde år, når hun gjør det ellers.

Det er vel ikke så lett for utenforstående å svare på det?

Kanskje hun tenker at hun "burde" gjøre noe mer enn å sende SMS når det er rundt tall, og så koker det bort. Jeg ville nok ikke tenkt sånn, men folk er forskjellige.

Jeg ville ikke dømt hennes egenskaper som venninne ut fra noe som skjer hvert tiende år, hvis dere ellers går godt sammen.

Gjest germimate

Kanskje hun tenker at hun "burde" gjøre noe mer enn å sende SMS når det er rundt tall, og så koker det bort. Jeg ville nok ikke tenkt sånn, men folk er forskjellige.

Jeg ville ikke dømt hennes egenskaper som venninne ut fra noe som skjer hvert tiende år, hvis dere ellers går godt sammen.

Jeg ville heller ikke tenkt hun er en dårlig venninne.

''Jeg ville ikke dømt hennes egenskaper som venninne ut fra noe som skjer hvert tiende år, hvis dere ellers går godt sammen.

''

Veldig enig i dette.

Sannsynligvis en glipp. Synes som sagt ikke dette er noe å gjøre sak av.

Hold heller regnskap med hyggelige hilsner du får enn de du ikke får.

mvh

Annonse

Gjest Hulderen

Går du rundt og husker hvem du fikk og ikke fikk gratulasjoner fra for 10 år siden?!

Du legger alt for stor vekt på dette! Er det så viktig for deg å bli gratulert får du sørge for å bli venner med henne på FB og legge inn fødselsdatoen din, så hun blir varslet. Legg også inn på statusen din at du har bursdag, så du er sikker på at lle får det med seg.

Gjest markering

Da høres det mest ut som om hun ønsker å vise hensyn...ikke alle liker å markere runddager. Har du noen gang vist at du ikke liker å ta i mot gratulasjoner på en runddag eller liker hun ikke å markere sine egne runddager? Det kan være at hun merker at du ikke feirer disse dagene. Hun kunne jo ha sendt deg en sms på dagen, men jeg syns ikke du skal konkludere for tidlig med hvorfor hun ikke gjør det..

Går du rundt og husker hvem du fikk og ikke fikk gratulasjoner fra for 10 år siden?!

Du legger alt for stor vekt på dette! Er det så viktig for deg å bli gratulert får du sørge for å bli venner med henne på FB og legge inn fødselsdatoen din, så hun blir varslet. Legg også inn på statusen din at du har bursdag, så du er sikker på at lle får det med seg.

I grunnen enig ;p

Gjest hurlumhei hvor

Har du lett for å bli bitter siden du fortsatt husker at hun ikke gratulerte deg for ti år siden? Legg bak deg ting i et venninneforhold som skjedde for så lang tid siden og for all del ikke ta det opp med henne. Det kan i alle fall bety pause/slutt med et venninneforhold hvis du tar opp gammel grums.

Gjest Zignatur

Har du feiret dagene dine? Hvis ja kan det være at hun tenker at hun burde vært invitert;-)? Hvis nei kan det være at hun tenker at bursdager ikke markeres hos dere? Ville uansett ikke brukt mye energi på dette om vennskapet ellers er godt :)

Der har du det, kanskje hun er snurt for at hun ikke blir invitert på en sånn stor dag....

kan jo gå begge veier dette.

Gjest s¨ånt kan skje

Glemte å nevne at når mannen min hadde runde år-jubileum fikk han oppmerksomhet fra venninna mi og mannen.. Det samme fikk de tre barna mine. Aldri glemt..

Du høres veldig bitter ut.

Ta det opp med henne da om det plager deg. Mest sannsynlig er dette bare en forglemmelse!

Vi glemte jo av onkelen min sin 80 års dag....

og vi kjøpte ikke gave på etterskudd eller gratulerte han heller, rett og slett fordi vi var så flaue.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...