Gå til innhold

Ble frisk etter besøk av Åndenes makt

Anbefalte innlegg

Jan Vidar Hjell fra Hobøl bryr seg ikke om at han i morgen fyller hele TVNorges TV-rute og er hovedperson i sesongens siste "Åndenes Makt". Han er bare glad han er kvitt hodesmertene han har slitt med i flere år.

I flere år har Jan Vidar og familien vært plaget av hendelser det har vært umulig og forklare. De har blant annet to ganger tilkalt politiet etter at de har trodd det har vært innbrudd i huset uten at politiet har funnet noen innbruddstyver.

Varmtvannet og komfyrplater har også blitt skrudd av og på uten at hverken Jan Vidar Hjell eller andre i familien har rørt bryterne. En lufthammer var også borte i et helt år før den plutselig lå midt på gulvet i verkstedet.

Fortsetter under...

''Varmtvannet og komfyrplater har også blitt skrudd av og på uten at hverken Jan Vidar Hjell eller andre i familien har rørt bryterne.''

Komfyren og en panelovn det er omtrent umulig å slå på (bryterne er steinharde å få rikket) har slått seg på her også, jeg har også opplevd at ting jeg har lett etter plutselig har ligget, meget godt synlig, midt på et ellers helt tomt spisebord og det var totalt utenkelig at jeg ikke så tingen noen minutter tidligere. :o) Huset er godt isolert i ytterveggene, men det hender jeg kjenner et kaldgufs når jeg står på kjøkkenet og det er rett som det er jeg ser en skygge i øyekroken utenfor kjøkkenvinduet. Men det er ikke noe skummelt i dette huset, det er vi overbeviste om begge to. :o)

Gjest slushpuppy

''Varmtvannet og komfyrplater har også blitt skrudd av og på uten at hverken Jan Vidar Hjell eller andre i familien har rørt bryterne.''

Komfyren og en panelovn det er omtrent umulig å slå på (bryterne er steinharde å få rikket) har slått seg på her også, jeg har også opplevd at ting jeg har lett etter plutselig har ligget, meget godt synlig, midt på et ellers helt tomt spisebord og det var totalt utenkelig at jeg ikke så tingen noen minutter tidligere. :o) Huset er godt isolert i ytterveggene, men det hender jeg kjenner et kaldgufs når jeg står på kjøkkenet og det er rett som det er jeg ser en skygge i øyekroken utenfor kjøkkenvinduet. Men det er ikke noe skummelt i dette huset, det er vi overbeviste om begge to. :o)

Hva er så din teori ang. komfyren?

Hva er så din teori ang. komfyren?

Jeg har opplevd at komfyren der jeg bor har slått seg på av seg selv flere ganger - i to ulike hus, med to ulike komfyrer, med 15 års mellomrom... Så det var ikke komfyren det var noe galt med.

I det første huset var det noen som tuslet, uten tvil. Hos kjæresten tror jeg det er noen fra tidligere tider kanskje, det har stått et mye eldre hus på eiendommen tidligere. Men det er ingen skumle følelser knyttet til det og det skjer ikke ting ofte, det med komfyren har skjedd bare en gang.

Annonse

''Komfyren og en panelovn det er omtrent umulig å slå på (bryterne er steinharde å få rikket) har slått seg på her også, ''

Defekte elektriske brytere, men med en fjær som fungerer.

Faren er nok større for brann enn for spøkelser.

Med vennlig hilsen

''Komfyren og en panelovn det er omtrent umulig å slå på (bryterne er steinharde å få rikket) har slått seg på her også, ''

Defekte elektriske brytere, men med en fjær som fungerer.

Faren er nok større for brann enn for spøkelser.

Med vennlig hilsen

Det er snakk om ulike komfyrer i ulike hus. Begge har fungert helt fint, både før og etter.

Det er snakk om ulike komfyrer i ulike hus. Begge har fungert helt fint, både før og etter.

''Det er snakk om ulike komfyrer i ulike hus. Begge har fungert helt fint, både før og etter. – Lillemus''

Ja, det er jo vesentlig mer sannsynlig at en elektrisk bryter eller to skal ha problemer (være ustabile, eller låse seg fast midlertidig), enn at et spøkelse skal oppstå og skru komfyr/ovn i to helt ulike hus av eller på?

Enkle normale forklaringer er vanligvis de rette.

Med vennlig hilsen

''Det er snakk om ulike komfyrer i ulike hus. Begge har fungert helt fint, både før og etter. – Lillemus''

Ja, det er jo vesentlig mer sannsynlig at en elektrisk bryter eller to skal ha problemer (være ustabile, eller låse seg fast midlertidig), enn at et spøkelse skal oppstå og skru komfyr/ovn i to helt ulike hus av eller på?

Enkle normale forklaringer er vanligvis de rette.

Med vennlig hilsen

Du virker nesten skremt over at det skal finnes noe som du ikke har kontroll over - med din logiske sans/kunnskap. Nærmest desperat etter og motbevise.

Hvorfor er det så farlig?

Du virker nesten skremt over at det skal finnes noe som du ikke har kontroll over - med din logiske sans/kunnskap. Nærmest desperat etter og motbevise.

Hvorfor er det så farlig?

''Du virker nesten skremt over at det skal finnes noe som du ikke har kontroll over - med din logiske sans/kunnskap. Nærmest desperat etter og motbevise.

Hvorfor er det så farlig? – Colette''

Kontroll over??? Man kan verken ha kontroll over, eller bli kontrollert av, noe som ikke eksisterer. Og som det ikke finnes fnugg av (objektivt) bevis for at eksisterer.

For å snu på spørsmålet: hvorfor er du så redd for at det ikke skal eksistere? Hvorfor skal man forklare helt normale hendelser med "spøkelser" og demoner?

Med vennlig hilsen

''Du virker nesten skremt over at det skal finnes noe som du ikke har kontroll over - med din logiske sans/kunnskap. Nærmest desperat etter og motbevise.

Hvorfor er det så farlig? – Colette''

Kontroll over??? Man kan verken ha kontroll over, eller bli kontrollert av, noe som ikke eksisterer. Og som det ikke finnes fnugg av (objektivt) bevis for at eksisterer.

For å snu på spørsmålet: hvorfor er du så redd for at det ikke skal eksistere? Hvorfor skal man forklare helt normale hendelser med "spøkelser" og demoner?

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke noe intenst forhold til verken eksistens eller ikke eksistens. Jeg bare konstaterer at noen tror og andre ikke. På forskjellige ting. Og jeg lever godt med det. Og at vi er forskjellige, heldigvis.

Jeg har ikke noe intenst forhold til verken eksistens eller ikke eksistens. Jeg bare konstaterer at noen tror og andre ikke. På forskjellige ting. Og jeg lever godt med det. Og at vi er forskjellige, heldigvis.

Det er ingen som benekter at noen tror og andre ikke tror.

Det er likeledes heller ingen som benekter at noen stemmer Høyre og noen stemmer AP. Likevel kan man diskutere om hva som er korrekt.

Med vennlig hilsen

Annonse

Det er likeledes heller ingen som benekter at noen stemmer Høyre og noen stemmer AP. Likevel kan man diskutere om hva som er korrekt.

Med vennlig hilsen

Så aksepter det da. Dine innlegg får uansett ingen andre til og forandre mening.

Så aksepter det da. Dine innlegg får uansett ingen andre til og forandre mening.

''Så aksepter det da. Dine innlegg får uansett ingen andre til og forandre mening. – Colette''

Aksepter hva da? Det er vel ingen som ikke aksepterer at folk tror på forskjellige ting? Det er åpenbart at de gjør det. Det er også årsaken til at folk diskutere. Det er helt normalt.

Med vennlig hilsen

Jeg har opplevd at komfyren der jeg bor har slått seg på av seg selv flere ganger - i to ulike hus, med to ulike komfyrer, med 15 års mellomrom... Så det var ikke komfyren det var noe galt med.

I det første huset var det noen som tuslet, uten tvil. Hos kjæresten tror jeg det er noen fra tidligere tider kanskje, det har stått et mye eldre hus på eiendommen tidligere. Men det er ingen skumle følelser knyttet til det og det skjer ikke ting ofte, det med komfyren har skjedd bare en gang.

Jeg skjønner ikke helt dette.

Dersom det virkelig skulle være et spøkelse eller noe sånt som tuslet rundt i huset - hvorfor i all verden skulle han/hun skru på bryterne på komfyren? Du sier at det ikke er noen onde krefterr i dette her som du merker, heller det motsatte, at det er noen som vil deg godt (i alle fall har du skrevet det før). Hva i all verden skulle være poenget med å skru på komfyren da - noe som er fryktelig brannfarlig???

Hadde foretrukket spøkelser som hadde funnet frem ting jeg ikke kunne finne - som du også nevner ;-)

Jeg skjønner ikke helt dette.

Dersom det virkelig skulle være et spøkelse eller noe sånt som tuslet rundt i huset - hvorfor i all verden skulle han/hun skru på bryterne på komfyren? Du sier at det ikke er noen onde krefterr i dette her som du merker, heller det motsatte, at det er noen som vil deg godt (i alle fall har du skrevet det før). Hva i all verden skulle være poenget med å skru på komfyren da - noe som er fryktelig brannfarlig???

Hadde foretrukket spøkelser som hadde funnet frem ting jeg ikke kunne finne - som du også nevner ;-)

Det er nok litt relatert til teorien om at hyperintelligente utenomjordiske skal reise gjennom rom og tid, finne jorden, og lage sirkler i kornåkere, før de reiser igjen! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest slushpuppy

Må innrømme at jeg har opplevd noen ting selv jeg ikke har funnet ut av.

Må innrømme at jeg har opplevd noen ting selv jeg ikke har funnet ut av.

''Må innrømme at jeg har opplevd noen ting selv jeg ikke har funnet ut av. – slushpuppy''

Det finnes da ikke ett eneste menneske på jorden som aldri har opplevd noe de ikke forstår.

Det betyr overhodet ikke at forklaringen derfor er "overnaturlig". Det betyr bare at man ikke forstår noe - og at forklaringen sannsynligvis er helt naturlig og har en kjedelig forklaring, som vi bare ikke helt forstår.

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

''Det er likeledes heller ingen som benekter at noen stemmer Høyre og noen stemmer AP. Likevel kan man diskutere om hva som er korrekt.''

OK, hvem "bestemmer" hva som er korrekt? H- mann vil mene H er korrekt, AP-mann mener AP er korrekt.

Er det ikke like greit å bare godta at slik er det? uten å på død å liv skulle forsøke slå i bordet med fasiten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...