Gå til innhold

Kan jeg gå med en slik jakke?

Anbefalte innlegg

Hei Gullfisk!

Jeg har gullfisk jeg :-)

Jeg tenkte jeg kunne kjøpe den så få sydd en annen i bedre kvalitet, men med ganske samme snitt.

Ikke kjøp den. Dere skal jo spare penger. Å først kjøpe denne, og få en annen spesialsydd er kjempedyrt! Hvis du allikevel skal få en sydd, trenger du ikke dette kostymet.

Fortsetter under...

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

38

• Bella Dotte

4

• tonie

3

• gullfisk

3

Hei!

Ja okey.

Jeg tror jeg bestiller den, jeg går ganske nøytralt kledd ellers, jeg bruker ikke masse smukker og sminke og skjerf og frynser slik som mange kvinner, jeg er ganske stramt kledd. (om du skjønner) så jeg tenkte til det øvrige enkle tøyet mitt kanskje det ikke ser påfallende ut i det hele tatt.

Dessuten trenger jeg ikke å forsvinne, det er ikke det jeg har behov for, jeg syns bare man skal være passe velkledd til daglig.

Jeg bruker ikke kappe og sverd nettopp fordi jeg ikke orker få så mye oppmerksomhet, men jeg tror denne jakken er en mellomting, kanskje ser noen på den, men det får ikke andre til å le og tenke her har man litt av en galing. (håper du skjønner)

Jeg ville ihvertfall droppet det kjedet som går over. Kun hatt jakken bar. Jeg syns jakken uansett minner om et karnevalskostyme, men det er jo ditt valg.

Hei!

Er det en ting jeg ikke liker så er det sjørøvere og filmen jeg tror dette bildet er fra "Pirats of caribien" misliker jeg veldig.

Helter må være ordentlige helter, og den der piraten var skitten og ikke slik jeg liker , dessuten må helter ha et motiv som går over egen grådighet og vinning, et motiv som mer går på, "det beste for flertallet, menneskeheten".

Hvis jeg bestiller jakken og ser pen ut skal jeg legge ut et bilde på instagram så får du se :-) hvis jeg ser ut som en pirat skal jeg ikke vie meg for noen. .-)

Hei!

Er det en ting jeg ikke liker så er det sjørøvere og filmen jeg tror dette bildet er fra "Pirats of caribien" misliker jeg veldig.

Helter må være ordentlige helter, og den der piraten var skitten og ikke slik jeg liker , dessuten må helter ha et motiv som går over egen grådighet og vinning, et motiv som mer går på, "det beste for flertallet, menneskeheten".

Hvis jeg bestiller jakken og ser pen ut skal jeg legge ut et bilde på instagram så får du se :-) hvis jeg ser ut som en pirat skal jeg ikke vie meg for noen. .-)

Har du sett denne?

http://guerradepipoca.files.wordpress.com/2011/03/van-helsing-3.jpg

De jakter på vampyrer, og er derfor på den "riktige" siden.

Med vennlig hilsen

Har du sett denne?

http://guerradepipoca.files.wordpress.com/2011/03/van-helsing-3.jpg

De jakter på vampyrer, og er derfor på den "riktige" siden.

Med vennlig hilsen

Hei!

Nei jeg har ikke sett den :-)

Jeg forstår ikke vampyrentusiasmen. :-) Min mann var med noen venner nå for en stund siden og så en vampyrfilm, tror den het noe med Twilight.

Men jeg forstår meg bedre på drager og ekte helter og kapper og sverd :-) bål i skogen og røyksignaler, stille vann og en kamp som like skal komme. Da er jeg på det godes side :-) da skal jeg knuse med sverd som gløder, det ondes grådige sinn, ...

Ja jeg liker mer filmer som Ringenes Herre og venter på hobitten , ellers liker jeg " game of thrones" håper du kan se den, skriv så å fortell meg. Jeg er piken som er god med sverd, jeg liker nok bedre tradisjonelle gutteting tror jeg.

Annonse

Dette er en frakk eller en kåpe, ikke en jakke.

Det er et lekeplagg, både stilen, navnet på avdelingen og prisen tilsier det. Den vil ikke være varm, og antageligvis veldig lite slitesterk.

Du kan bruke den uten vesten, halskledet og gulllenken, men da mister den mye av poenget også, og da vil den være helt åpen i brystet, vil ikke kunne lukkes og det vil i det hele tatt se litt rart ut.

Hvis du vil få sydd noe lignende, er dette dyrt (ihvertfall i Norge), men uansett trenger du ikke å kjøpe den først, du kan printe ut bildene og vise til skredderen. Og du vil sitte igjen med en like bisarr frakk.

Alt kler den smukke, men du kan like gjerne kjøpe en av de flotte kåpene du har fått tips om her i tråden. Det er et stort sprang fra denne til 707 kroner(?) til en Canada Goose/Parajumper-jakke til mange tusen. Ett sted imellom der er vanlig pris for vinterjakker/kåper.

Og til slutt: For Guds skyld, ikke bruk kyse! Det ser helt gyselig ut - etter min mening, selvfølgelig.

Jeg tror at du er ambivalent ift å ville være vanlig/ få lov til å skille deg ut (vil, vil ikke), og at du bare ville ha bekreftelse for ditt valg.

Det er et lekeplagg, både stilen, navnet på avdelingen og prisen tilsier det. Den vil ikke være varm, og antageligvis veldig lite slitesterk.

Du kan bruke den uten vesten, halskledet og gulllenken, men da mister den mye av poenget også, og da vil den være helt åpen i brystet, vil ikke kunne lukkes og det vil i det hele tatt se litt rart ut.

Hvis du vil få sydd noe lignende, er dette dyrt (ihvertfall i Norge), men uansett trenger du ikke å kjøpe den først, du kan printe ut bildene og vise til skredderen. Og du vil sitte igjen med en like bisarr frakk.

Alt kler den smukke, men du kan like gjerne kjøpe en av de flotte kåpene du har fått tips om her i tråden. Det er et stort sprang fra denne til 707 kroner(?) til en Canada Goose/Parajumper-jakke til mange tusen. Ett sted imellom der er vanlig pris for vinterjakker/kåper.

Og til slutt: For Guds skyld, ikke bruk kyse! Det ser helt gyselig ut - etter min mening, selvfølgelig.

Jeg tror at du er ambivalent ift å ville være vanlig/ få lov til å skille deg ut (vil, vil ikke), og at du bare ville ha bekreftelse for ditt valg.

Hei!

Nei jeg er ikke ambivalent, men jeg tror ikke jeg helt vet hva som vekker oppsikt og ikke.

Jeg gikk feks med et teppe med hull i over meg da jeg var 13 år, jeg likte dette teppe, at andre syns dette var rart hadde jeg ingen tanker om. I dag ble jeg litt flau.

Feks min eøldste sønn, han er en stille gutt, vil ikke bli sett eller lagt merke til, så går han for 2 uker siden inn i en hattebutikk og kjøper seg en flott flosshatt. Den bruker han, og jeg vet han ikke tror han blir sett, han bruker den fordi han liker den.

Nå skal han kjøpe seg frakk, og han likte denne, men vil ha en for menn, jeg lurer på om vi begge til tider lever litt i eventyret og ingen av oss klarer å forstå hva andre måtte tenke om dette.

Jeg har jo FRU, for meg låser det seg helt hvis jeg blir sett på, vurdert når jeg gjør noe, jeg tror min sønn har det samme, ingen av oss vil være i fokus, likevel velger jeg altså en jakke jeg liker som er spesiell, og han kjøper seg en flosshatt i en hattebutikk.

Han er så stille min sønn, like stille som jeg har vært, men det bra ved det er at man har det bra med det :-)

Hei!

Men ikke kjøp noe du ikke har prøvd! Det er ikke sikkert den passer, eller er en jakke du kan bruke i det hele tatt. Kjøp heller en av de fine Mary Poppins linket til, det er ordentlige jakker og ikke så sære(men i samme stil)

Hei!

Vi får se hva det blir :-)

Jeg må forstå ting selv, og akkurat det er det en lang vei til at jeg gjør nå.

Jeg syns begge deler er utmerket og jeg leser hva andre skriver, det er bra med tilbakemeldinger, men rart, tydeligvis har jeg en annen smak, jeg vet jeg hele livet har levd i islottet eller på vei dit, med bue og sverd og kappe, klart jeg blir påvirket av det, men for meg virker det helt naturlig, men tanker har jeg fått, får håper jeg finner ut av dem :-)

Men ikke kjøp noe du ikke har prøvd! Det er ikke sikkert den passer, eller er en jakke du kan bruke i det hele tatt. Kjøp heller en av de fine Mary Poppins linket til, det er ordentlige jakker og ikke så sære(men i samme stil)

Hei!

Ja det er sant, men nå skal jeg vise min psykiater dette for jeg er skikkelig overrasket over reaksjonene.

Men jeg har hele livet, unntatt som gift, gått i rare klær, men da viste jeg ikke at det var så rart.

Jeg klarte ikke sette sammen og få noen helhet.

Uansett ser jeg at for min eldste sønn er det noe av det samme, men han er den med mest autisme, så kanskje lever vi veldig i

vår egen verden, i vårt eget univers, jeg vet ikke?

Takk for råd, først skal jeg vise til min psykiater, for ble så overrasket nå... :-) Min psykiater syns alltid jeg er så smakfult og stilig kledd, og jeg tror ikke hun ville sagt det hvis hun ikke mente det, så jeg er ikke så rar, som dere kanskje tror:-)

takk for omtanken gullfisk:-)

Annonse

Hei!

Nei jeg er ikke ambivalent, men jeg tror ikke jeg helt vet hva som vekker oppsikt og ikke.

Jeg gikk feks med et teppe med hull i over meg da jeg var 13 år, jeg likte dette teppe, at andre syns dette var rart hadde jeg ingen tanker om. I dag ble jeg litt flau.

Feks min eøldste sønn, han er en stille gutt, vil ikke bli sett eller lagt merke til, så går han for 2 uker siden inn i en hattebutikk og kjøper seg en flott flosshatt. Den bruker han, og jeg vet han ikke tror han blir sett, han bruker den fordi han liker den.

Nå skal han kjøpe seg frakk, og han likte denne, men vil ha en for menn, jeg lurer på om vi begge til tider lever litt i eventyret og ingen av oss klarer å forstå hva andre måtte tenke om dette.

Jeg har jo FRU, for meg låser det seg helt hvis jeg blir sett på, vurdert når jeg gjør noe, jeg tror min sønn har det samme, ingen av oss vil være i fokus, likevel velger jeg altså en jakke jeg liker som er spesiell, og han kjøper seg en flosshatt i en hattebutikk.

Han er så stille min sønn, like stille som jeg har vært, men det bra ved det er at man har det bra med det :-)

Teppe med hull i til hodet, det er poncho... et vanlig plagg, kanskje ikke alltid like kledelig, men et standard normalt plagg. Ville du gjemme deg?

Jeg kunne forstått tanken å bruke finlandshette fordi man ikke vil bli sett... da blir man enda mer synlig uten å ville det. Men flosshatt... din sønn må da forstå at han vil vekke oppsikt med flosshatt? Kanskje vil antrekket dra oppmerksomheten bort fra bæreren, om det bare blir oppsiktsvekkende nok? Jeg tror jeg ville ha anbefalt en stilig frakk også, sammen med flosshatten. Flosshatt og dynejakke blir liksom litt... uhm.

Nå er det ikke i prinsippet noe galt med å skille seg ut og vekke oppsikt, det er en del av tidsånden å gjøre det. Jeg tror jeg selv kler meg så kjedelig at det i seg selv er oppsiktsvekkende. Du er ihvertfall pent kledd til vanlig, og du har en kropp som lar deg bruke hva som helst, alt vil sitte pent på deg. Du er heller ikke avvikende i fakter eller bevegelsesmønster, du snakker fornuftig og høflig, venter pent på tur osv. Det er kun når det "skjærer seg"; når ting blir overveldende og uforståelige, at du får problemer. Og da har vel heller ikke antrekket så mye å si.

Teppe med hull i til hodet, det er poncho... et vanlig plagg, kanskje ikke alltid like kledelig, men et standard normalt plagg. Ville du gjemme deg?

Jeg kunne forstått tanken å bruke finlandshette fordi man ikke vil bli sett... da blir man enda mer synlig uten å ville det. Men flosshatt... din sønn må da forstå at han vil vekke oppsikt med flosshatt? Kanskje vil antrekket dra oppmerksomheten bort fra bæreren, om det bare blir oppsiktsvekkende nok? Jeg tror jeg ville ha anbefalt en stilig frakk også, sammen med flosshatten. Flosshatt og dynejakke blir liksom litt... uhm.

Nå er det ikke i prinsippet noe galt med å skille seg ut og vekke oppsikt, det er en del av tidsånden å gjøre det. Jeg tror jeg selv kler meg så kjedelig at det i seg selv er oppsiktsvekkende. Du er ihvertfall pent kledd til vanlig, og du har en kropp som lar deg bruke hva som helst, alt vil sitte pent på deg. Du er heller ikke avvikende i fakter eller bevegelsesmønster, du snakker fornuftig og høflig, venter pent på tur osv. Det er kun når det "skjærer seg"; når ting blir overveldende og uforståelige, at du får problemer. Og da har vel heller ikke antrekket så mye å si.

Hei!

Jeg tok et ullteppe, klippet hull i det og gikk med det, hele tiden og hver dag og min mor skammet seg, men hva nyttet det, jeg var stor (155 cm) og sta og hørte kun meg selv. Da kunne hun ikke riste meg mer, hun var like redd for meg som jeg var redd for henne, dypest sett, men i dag er hun redd :-) Jeg er ikke redd

Selv om hun ikke trenger det, være redd, jeg syns hun er syk, derfor ser jeg forbi, men hun er redd, hun er liten og jeg syns hun er så liten at skylden den tilhører mange andre. Jeg har ikke laget noen liste enda, for hva hjelper vel det?

På skolen ville jeg få venner, være vanlig være normal, men jeg hadde ingen. Så fikk jeg rød Levis da skulle vel alt bli normalt, med Rød levis og ullteppe og lange skjørt og joggesko, og ingen sminke og rare ord, det fikk jeg ingen venner av :-)

da gikk jeg i skogen og glemte det med venner, for hadde det jo bra, ja i vertfall til neste dag :-)

Nei min sønn forstår ikke det, flink faglig, men ganske i sin egen verden, men litt sånn rart for veldig på rettferdighet, på å tenke på verdens fattige.

Nå er han spesiell, selv om han nok ikke vet det selv,, jeg syns det er greit, så lenge er glad og har gode venner og gjør lekser og ser frem,. da er det fint at man kan få være den man er, litt på tvers, men helt okey.

Da er man heldig hvis havnen, mammen og pappen er der, når de smiler til han og ikke er sinte og sier, jeg elsker deg, du er dyktig, du er et fint menneske, da går det fint selv om hatten hører til en annen tid og han er flink på sin teori:-)

Hvis du er emo eller gother eller noe annet sært så kanskje, men en slik jakke vekker uansett oppsikt :-)

Hei!

Okey, goother vet jeg hva er, hvis man kan være det uten å skade seg selv :-) så er jeg litt det, og japansk lolitha og alt det andre men mest normal. ja så normal som man kan bli da når man håper bilen er en drage og sier inni mellom at "tenk om vi bare hadde hatt den vindmøllen nå".

Min mann syns ikke jeg er A 4 og jeg begynner å skjønne hvorfor, jeg bare ser sånn ut, men inni hodet annerledes tanker, for tenker ensomme tanker og de er ofte så fascinerende der de i blant bølger avgårde og man ser de forsvinne, tankene, på sin egen måte, der langt borte.

det er i vertfall mitt, det er ærlig, så får andre mene hva de vil, det er fint å være meg, det er jo egentlig ganske okey å være litt på snei, så lenge man er nær, og ærlig og tilstedte og smiler og er høflig og grei :-) Det kom jeg på nå, ja kanskje det er svaret .-)

Gleder meg til timen 5 desember,. Jeg har en raus psykiater, en som uansett hva rart jeg sier og gjør sier, !"ja men sånn kan det vel også være" Tenk om jeg hadde fått en sånn mamma, en sånn som man kan krype helt inntil om natten i tanken, men ellers beundre på avstand, for elsker, så veldig og sånn, som ikke er så lett for meg.

Hei!

Okey, goother vet jeg hva er, hvis man kan være det uten å skade seg selv :-) så er jeg litt det, og japansk lolitha og alt det andre men mest normal. ja så normal som man kan bli da når man håper bilen er en drage og sier inni mellom at "tenk om vi bare hadde hatt den vindmøllen nå".

Min mann syns ikke jeg er A 4 og jeg begynner å skjønne hvorfor, jeg bare ser sånn ut, men inni hodet annerledes tanker, for tenker ensomme tanker og de er ofte så fascinerende der de i blant bølger avgårde og man ser de forsvinne, tankene, på sin egen måte, der langt borte.

det er i vertfall mitt, det er ærlig, så får andre mene hva de vil, det er fint å være meg, det er jo egentlig ganske okey å være litt på snei, så lenge man er nær, og ærlig og tilstedte og smiler og er høflig og grei :-) Det kom jeg på nå, ja kanskje det er svaret .-)

Gleder meg til timen 5 desember,. Jeg har en raus psykiater, en som uansett hva rart jeg sier og gjør sier, !"ja men sånn kan det vel også være" Tenk om jeg hadde fått en sånn mamma, en sånn som man kan krype helt inntil om natten i tanken, men ellers beundre på avstand, for elsker, så veldig og sånn, som ikke er så lett for meg.

Jeg er litt uskikker på denne jakka iom at det er et kostyme (tenker bl.a kvalitet). Tror jeg ville sjekka om jeg kunne kjøpt noe tilsvarende i en "vanlig" butikk. (Regner med at det er jakka du vurderer, ikke pakka med skjørt, halstørkle, vest og lenke). 'Mary Poppins' har gitt deg noen gode linker, og antakelig andre DOL'ere også.

''det er jo egentlig ganske okey å være litt på snei, så lenge man er nær, og ærlig og tilstedte og smiler og er høflig og grei :-)''

Kloke ord, støttes!

Jeg er litt uskikker på denne jakka iom at det er et kostyme (tenker bl.a kvalitet). Tror jeg ville sjekka om jeg kunne kjøpt noe tilsvarende i en "vanlig" butikk. (Regner med at det er jakka du vurderer, ikke pakka med skjørt, halstørkle, vest og lenke). 'Mary Poppins' har gitt deg noen gode linker, og antakelig andre DOL'ere også.

''det er jo egentlig ganske okey å være litt på snei, så lenge man er nær, og ærlig og tilstedte og smiler og er høflig og grei :-)''

Kloke ord, støttes!

Hei!

Takk .-)

Ja de hun sendte linker om var fine, og kjolen hun selv fikk lyst på morsom :-)

Gjest Zignatur

Hei!

Jeg beundrer deg, ser ting du skriver her... du er en veldig dyp person, med mange tanker, abstrakte tanker! Det liker jeg! Man trenger ikke være A4, hvorfor skal alle være like, å passe inn i et mønster, alle må være sånn og sånn!

Om du har lyst til å være et lite eventyrvesen, så kan du vel være det...

Hehehe.... men hvor gammel er du? Må innrømme at gothere kan se kule ut de så lenge de er i 15-20-åra, men når de har passert 30 så virker det mer patetisk, som om de ikke vil gi slipp på ungdommen, for det med å være gother, emo og pønker dreier seg mest om å gjøre opprør.... og det er man oftest ferdig med når man kommer i 30 åra, stifter familie osv.

Jeg beundrer deg, ser ting du skriver her... du er en veldig dyp person, med mange tanker, abstrakte tanker! Det liker jeg! Man trenger ikke være A4, hvorfor skal alle være like, å passe inn i et mønster, alle må være sånn og sånn!

Om du har lyst til å være et lite eventyrvesen, så kan du vel være det...

Hehehe.... men hvor gammel er du? Må innrømme at gothere kan se kule ut de så lenge de er i 15-20-åra, men når de har passert 30 så virker det mer patetisk, som om de ikke vil gi slipp på ungdommen, for det med å være gother, emo og pønker dreier seg mest om å gjøre opprør.... og det er man oftest ferdig med når man kommer i 30 åra, stifter familie osv.

Hei!

Jeg prøver være litt hemmelig da... her inne selv om akkurat det er litt vanskelig for meg.

Nei jeg er ikke goother, men jeg tegner ganske mye og på tegningene stiger fjell og steinete slott opp, og ørner svever over.

Det dukker stadig flere mennesker opp, de er ordentlige og ærlige hverdagshelter, de har sverd og kapper og øyne som gløder ;-)

Jeg er rundt de 40 ja nå er jeg ganske hemmelig og samtidig nokså konkret :-) Jeg kler meg som en dame og ikke en goother, jeg liker nok mer eventyret, jeg har barnestemme og oppfattes nok litt barnslig pga av den. Jeg føler meg nokså ung og liten, sånn på utsiden, inni meg er jeg en gammel sjel :-) sånn omtrent er følelsen.

Jeg liker deg også, det er fint å skrive, da blir man kjent med menneske, det fine som er det viktige, jeg tror det lettere kommer usminket og rent frem :-) Det er da man blir kjent og det er da man kan lære noe, av hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...