Gjest Hulderen Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hei! ja jeg har vært fascinert av dem .-) Men jeg innordner meg ikke så lett andres systemer hvis de er ufornuftige. Jeg følge alltid fornuften på noe vis, og følger ingen blindt, men jeg lytter til råd når det kjennes fornuftig og verdt å følge etter at jeg selv har tenkt igjennom det. Jeg ble forsøkt overtalt, til å inntre i et kloster, jeg fikk fortalt om søstres følelser med mer, men da følte jeg enda mer sikkerhet på at jeg burde reise, så jeg reiste. Jeg savnet dem, men jeg savnet dem mindre etter at jeg forstod at de prøvde å tvinge meg inn ved å gi meg en type skyldfølelse ved å ikke inntre. Alle mennesker må selv kjenne en overbevisning, kjenne en tro i sitt hjerte og ærlig følge sin samvittighet, man skal ikke blindt følge andre sånn. Jeg liker kun misjon hvis den er slik at den rommer den frie vilje. Men faktisk har amish flere gode ting ved seg, de sender feks barna sine ut i verden når de er ca 18 år, der skal de ta et eget valg om hva de vil, det syns jeg er en god tanke og noe flere kristne og andre religiøse burde ta til deg. ''Men faktisk har amish flere gode ting ved seg, de sender feks barna sine ut i verden når de er ca 18 år, der skal de ta et eget valg om hva de vil, det syns jeg er en god tanke og noe flere kristne og andre religiøse burde ta til deg.'' Jeg syns den skikken er brutal. De sender barna ut i en verden de ikke kjenner og ikke er forberedt på. Så må de ta et livsvarig valg. Hvem vet vel hva en vil som 18-åring? Velger de å ikke forbli amish, så mister de kontakten med den eneste verden de kjenner og alle sine venner, familie og slektninger. Velger de å komme tilbake, så må de innordne seg alle regler uten å kunne protestere for resten av livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386041-kan-jeg-g%C3%A5-med-en-slik-jakke/page/6/#findComment-3417040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Denne jakken passer til karneval eller halloween - ellers ikke. Ikke bare vil du vekke oppsikt, og folk vil lure på hvorfor du har kledd deg ut. I tillegg tror jeg jakken er av dårlig kvalitet (ikke ment for hverdagsbruk) og dessuten ikke det minste varm. Hei! :-) Ja det har vel stort sett alle skrevet så langt :-) Jeg er ikke uenig i det, men jeg ser på noen av de som Enola ...linket til, men ellers skal jeg kanskje få laget den, i ullstoff, jeg liker ovehodet ikke blonder, jeg liker enkle bruksvennlige klær, men jeg liker nok litt for godt eventyrstilen. Likevel handler jeg mine klær på H/M så det er ganske trygt. Men nå har jeg sluttet med det etter måten konsernet misbruker og mishandler mennesker, jeg velger derfor Zara, for de har en mer menneskevennlig profil og konsept, alle skal ha minstelønn som skal dekke mat, bolig, skole til barna m.m. Men ellers skal jeg kjøpe mer på Fretex, kanskje skal jeg lære meg å sy, også skal jeg handle litt på loppemarked, eller få den naboen til å handle for meg, for hun er snill mot meg, og spør meg om jeg trenger ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386041-kan-jeg-g%C3%A5-med-en-slik-jakke/page/6/#findComment-3417041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 ''Men faktisk har amish flere gode ting ved seg, de sender feks barna sine ut i verden når de er ca 18 år, der skal de ta et eget valg om hva de vil, det syns jeg er en god tanke og noe flere kristne og andre religiøse burde ta til deg.'' Jeg syns den skikken er brutal. De sender barna ut i en verden de ikke kjenner og ikke er forberedt på. Så må de ta et livsvarig valg. Hvem vet vel hva en vil som 18-åring? Velger de å ikke forbli amish, så mister de kontakten med den eneste verden de kjenner og alle sine venner, familie og slektninger. Velger de å komme tilbake, så må de innordne seg alle regler uten å kunne protestere for resten av livet. Hei! Nei der tar du feil, de får beholde kontakten med sin familie. De har ikke tankene om utestegning som Jehovas vitne har. Jeg så en dokumentar om dette, og den viste også ungdommer som valgte livet utenfor, og når de av og til besøkte sin familie. Det fremstod mer raust enn jeg selv hadde tenkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386041-kan-jeg-g%C3%A5-med-en-slik-jakke/page/6/#findComment-3417045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hei! Nei der tar du feil, de får beholde kontakten med sin familie. De har ikke tankene om utestegning som Jehovas vitne har. Jeg så en dokumentar om dette, og den viste også ungdommer som valgte livet utenfor, og når de av og til besøkte sin familie. Det fremstod mer raust enn jeg selv hadde tenkt. Jeg har også sett en dokumentar om Amish-folket, det er der jeg hentet min info. Der ble det fremstilt slik jeg beskriver. Men om det er slik i alle Amish-samfunn aner jeg selvsagt ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386041-kan-jeg-g%C3%A5-med-en-slik-jakke/page/6/#findComment-3417057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hei! :-) Ja det har vel stort sett alle skrevet så langt :-) Jeg er ikke uenig i det, men jeg ser på noen av de som Enola ...linket til, men ellers skal jeg kanskje få laget den, i ullstoff, jeg liker ovehodet ikke blonder, jeg liker enkle bruksvennlige klær, men jeg liker nok litt for godt eventyrstilen. Likevel handler jeg mine klær på H/M så det er ganske trygt. Men nå har jeg sluttet med det etter måten konsernet misbruker og mishandler mennesker, jeg velger derfor Zara, for de har en mer menneskevennlig profil og konsept, alle skal ha minstelønn som skal dekke mat, bolig, skole til barna m.m. Men ellers skal jeg kjøpe mer på Fretex, kanskje skal jeg lære meg å sy, også skal jeg handle litt på loppemarked, eller få den naboen til å handle for meg, for hun er snill mot meg, og spør meg om jeg trenger ting. ''Men nå har jeg sluttet med det etter måten konsernet misbruker og mishandler mennesker, jeg velger derfor Zara, for de har en mer menneskevennlig profil og konsept, alle skal ha minstelønn som skal dekke mat, bolig, skole til barna m.m.'' Ja, jeg har også handlet mindre på H&M etter at det stod om dette i mediene, dog har jeg ikke sikker informasjon om at de andre kjedene er bedre. Har jo råd til å betale noe mer enn ting koster på H&M, men synes ikke man finner like fine og praktiske barneklær annet sted, til en ikke altfor høy pris. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386041-kan-jeg-g%C3%A5-med-en-slik-jakke/page/6/#findComment-3417058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franzeska Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Det var en stilig jakke! Sammen med det rette antrekket, vil du skille deg ut på en kul og vakker måte. Det er ihvertfall min mening. Hvem har sagt at man ikke kan få kle seg litt ut på fest? (og til hverdags også for den saks skyld. Go for it! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386041-kan-jeg-g%C3%A5-med-en-slik-jakke/page/6/#findComment-3417619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Det var en stilig jakke! Sammen med det rette antrekket, vil du skille deg ut på en kul og vakker måte. Det er ihvertfall min mening. Hvem har sagt at man ikke kan få kle seg litt ut på fest? (og til hverdags også for den saks skyld. Go for it! Hei! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386041-kan-jeg-g%C3%A5-med-en-slik-jakke/page/6/#findComment-3417766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.