Gå til innhold

De feige brønnpisserne - om Mads Gilbert

Anbefalte innlegg

''Nå kom jeg på hvorfor jeg ikke var her på Dol så ofte lenger.''

Helt i orden.

''Jeg støtter Leger uten grenser - og jeg støtter på alle måter det enestående arbeidet Mads Gilbert gjør.''

Her surrer du fælt gitt. Fatisk totalt skivebom. Jeg støtter selvsagt også Leger uten grenser, herunder deres krasse kritik av Gilbert for de umenneskelige og groteske holdningene hans. Sitat fra lederen der: – Mads Gilbert er en politisk aktivist og har en helt annen tankegang enn Leger Uten Grenser. ref. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1503616.ece

Igjen: Hvis Gilbert hadde ment noe med sin kjærlighet til arabere ville han befunnet seg i Syria for lenge siden, men den mannen drives av det stikt motsatte, nemlig hat. Først og fremst til jøder, dernest til sin egen vestlige kultur men blant annet støtte til terroren 11.september ref. http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/gilbert-stoettet-terrorangrepene-2495304.html

Sist han var i Gaza, i 2009 trøkte han av seg så mange løgner i løpet av etpar uker at det er nok til å fylle ei bok. Denne gangen er det journalister på plass, så vi slipper det verste tøvet.

*liker*

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Colette

14

• Nord og ned

9

• Goliath

7

Mest aktive i denne tråden

Hadde han vært der bare som den dyktige og uredde legen han er så skulle jeg ikke ment noe som helst. Men han bruker jo disse stakkars barna rent politisk.

''Hadde han vært der bare som den dyktige og uredde legen han er så skulle jeg ikke ment noe som helst. Men han bruker jo disse stakkars barna rent politisk. – flisa''

Det blir jo å snu situasjonen på hodet - det er Israel som bomber dem, og han som lapper dem sammen og som viser for omverdenen sannheten av hva bombing med F16 fører til.

Det er kjempeviktig at ungenes historie blir fortalt.

Med vennlig hilsen

''Men hovedgreia er nok det at det strider i mot meg å kaste ting som kan brukes. Jeg er mot bruk. og kast.samfunnet, og vil at ting skal bli brukt helt til de er ødelagt. Og dermed er det vanskelig å kaste.''

Det er en god tanke. Kanskje du heller skal begynne å tenke at alt jeg har liggende bortstuet og som ikke er i bruk kan komme andre til nytte? Og med den tanken rydde og pakke bort med tanke på å gi til andre, til loppemarkeder osv? Evnt selge det som kan være av verdi i form av penger dere kan bruke på noe dere faktisk er i behov av?

Jeg gir klær og sko til enten noen vi kjenner som kan arve det eller i UFF-containerene.

Leker ungene ikke lenger vil ha, har vi gitt til loppemarkeder og bruktmarkeder.

Jentene arver tøy fra våre venners barn, så vi er vant til gjenbruk.

Men alt sånt smårask, som halve blyanter, gamle viskelær, duker en aldri bruker, sokker uten partner, brosjyrer en tror en skal ta vare på, pynteting en har fått i gave men egentlig ikke bruker/liker osv - det kan en ikke selge, og så lenge det ikke er i stykker synes jeg det er fælt å kaste.

Hver PERSON i Norge kaster rundt 500 kilo med søppel hvert år - det er helt vilt!!!!

''

Her ligger det mye erfart smerte, Colette....! – prust

''

Joda, men det bør ikke Mads Gilbert bli svertet for.

Med vennlig hilsen

Colette har da ikke svertet Gilbert, Sør, hun sier bare at hun ikke liker personlighetstypen. Du må lære deg å la folk ha egne meninger, også når de avviker fra dine :)

Gjest old lady

''Hadde han vært der bare som den dyktige og uredde legen han er så skulle jeg ikke ment noe som helst. Men han bruker jo disse stakkars barna rent politisk. – flisa''

Det blir jo å snu situasjonen på hodet - det er Israel som bomber dem, og han som lapper dem sammen og som viser for omverdenen sannheten av hva bombing med F16 fører til.

Det er kjempeviktig at ungenes historie blir fortalt.

Med vennlig hilsen

''det er Israel som bomber dem''

Og det er det jo en grunn til.

Colette har da ikke svertet Gilbert, Sør, hun sier bare at hun ikke liker personlighetstypen. Du må lære deg å la folk ha egne meninger, også når de avviker fra dine :)

''Colette har da ikke svertet Gilbert, Sør, hun sier bare at hun ikke liker personlighetstypen.''

Å kalle folk narsissist vil de fleste mene at er å sverte dem.

'' Du må lære deg å la folk ha egne meninger, også når de avviker fra dine :)– Kayia''

Du må lære deg at å uttrykke en mening ikke er å nekte å la andre ha andre meninger.

Annonse

''Colette har da ikke svertet Gilbert, Sør, hun sier bare at hun ikke liker personlighetstypen.''

Å kalle folk narsissist vil de fleste mene at er å sverte dem.

'' Du må lære deg å la folk ha egne meninger, også når de avviker fra dine :)– Kayia''

Du må lære deg at å uttrykke en mening ikke er å nekte å la andre ha andre meninger.

Jeg vet ikke hva de fleste mener om narsisister Sør, og det gjør heller ikke du. Du kommer ofte trekkende med "de fleste" når du trenger styrke i argumenter har jeg sett;-) Colette sa at hun får en bismak når hun ser Gilbert fordi han virker i overkant glad i oppmerksomhet, og det er en overreaksjon å kalle en slik ytruíng "sverting" på et diskusjonsfora etter min mening.

Jeg vet ikke hva de fleste mener om narsisister Sør, og det gjør heller ikke du. Du kommer ofte trekkende med "de fleste" når du trenger styrke i argumenter har jeg sett;-) Colette sa at hun får en bismak når hun ser Gilbert fordi han virker i overkant glad i oppmerksomhet, og det er en overreaksjon å kalle en slik ytruíng "sverting" på et diskusjonsfora etter min mening.

Du må lære deg at å uttrykke en mening ikke er å nekte å la andre ha andre meninger.– Sør

Du må lære deg at å uttrykke en mening ikke er å nekte å la andre ha andre meninger.– Sør

Jeg har forstått at du ønsker å fortsette å holde på at du argumenterer på en måte som ikke nekter andre ha motstridende meninger, men mitt poeng er at dette kun stemmer rent teknisk. I praksis oppfattes din kommunikasjonsteknikk med sine "du kan ikke", du bør ikke si" etc annerledes, dvs folks tolkning av dine utsagn stemmer ikke overens med teknikken. Merker du ikke det selv herinne? Jeg ser andre påpeker at det også er gjeldende på andre fora?

Det kan da aldri være en grunn til å bombe barn....

Hvis du plasserer en rakettutskytingsrampe som benyttes til å avfyre raketter mot Israel, ved siden av en barneskole eller sykehus, så ligger hovedansvaret for hva som senere skjer hos de som gjorde nettopp det.

Annonse

''Ja det er jeg enig med deg i. Jeg sliter med å ta kritikere av Gilbert eller andre som gjør en så innmari krevende og prisverdig innsats seriøst. Som regel løfter ikke slike en finger selv, men sitter på ræva og bruker tid på å finne hva andre gjør feil. – Kayia''

Helt enig.

Å lappe sammen sønderbombede barn må være en ubeskrivelig tøff og grusom jobb. Han skal ha all respekt for det han gjør, selv om jeg er for det meste er uenig med ham politisk.

Også likte jeg denne:

''Hvorfor har han ikke vært og reddet barn i Syria? I Israel? I Egypt? I Libya? Det er som å kritisere Frelsesarmeen eller Bymisjonen for at de ikke også har samlet inn penger til Amnesty og Røde Kors. Og så er det så latterlig enkelt å spørre brønnpisserne tilbake: Hvor har dere bidratt? Hvem har dere hjulpet? Men de vil ikke høre. De vil bare kritisere, hele tiden mens de mumler at vi må tørre å ta debatten. ''

Og i tillegg til Mads Gilbert bør vi huske på Leger uten Grenser og de andre som gjør et kjempearbeid i utrolig vanskelige steder.

Med vennlig hilsen

Leger uten grenser har forstått det Gilbert ikke har forstått - og det er å opptre som leger for de skaddes skyld, og ikke for å bruke dem i sin politiske agenda.....

''Nå kom jeg på hvorfor jeg ikke var her på Dol så ofte lenger.''

Helt i orden.

''Jeg støtter Leger uten grenser - og jeg støtter på alle måter det enestående arbeidet Mads Gilbert gjør.''

Her surrer du fælt gitt. Fatisk totalt skivebom. Jeg støtter selvsagt også Leger uten grenser, herunder deres krasse kritik av Gilbert for de umenneskelige og groteske holdningene hans. Sitat fra lederen der: – Mads Gilbert er en politisk aktivist og har en helt annen tankegang enn Leger Uten Grenser. ref. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1503616.ece

Igjen: Hvis Gilbert hadde ment noe med sin kjærlighet til arabere ville han befunnet seg i Syria for lenge siden, men den mannen drives av det stikt motsatte, nemlig hat. Først og fremst til jøder, dernest til sin egen vestlige kultur men blant annet støtte til terroren 11.september ref. http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/gilbert-stoettet-terrorangrepene-2495304.html

Sist han var i Gaza, i 2009 trøkte han av seg så mange løgner i løpet av etpar uker at det er nok til å fylle ei bok. Denne gangen er det journalister på plass, så vi slipper det verste tøvet.

Et veldig bra svar NN - også jeg blir provosert når jeg ser noen som sammenlikner leger uten grenser og Mads Gilbert.

Godt å se noen som viser forskjellene så godt som du gjorde her.

Et veldig bra svar NN - også jeg blir provosert når jeg ser noen som sammenlikner leger uten grenser og Mads Gilbert.

Godt å se noen som viser forskjellene så godt som du gjorde her.

''også jeg blir provosert når jeg ser noen som sammenlikner leger uten grenser og Mads Gilbert''

Jeg har inntrykk av at det er en god del som tror at det er via LUG han arbeider....? Altså, ikke dolk som er spesielt opptatt av saken, selvsagt, men mange halv-interesserte tror jeg blander det sammen. Beklagelig,- særlig siden Gilbert jo overhodet ikke kunne ha jobbet innen LUG.

''også jeg blir provosert når jeg ser noen som sammenlikner leger uten grenser og Mads Gilbert''

Jeg har inntrykk av at det er en god del som tror at det er via LUG han arbeider....? Altså, ikke dolk som er spesielt opptatt av saken, selvsagt, men mange halv-interesserte tror jeg blander det sammen. Beklagelig,- særlig siden Gilbert jo overhodet ikke kunne ha jobbet innen LUG.

Altså, han jobber IKKE for leger uten grenser? Hvem jobber fyren for? Hvem sponser ham?

*forvirra*

Leger uten grenser har forstått det Gilbert ikke har forstått - og det er å opptre som leger for de skaddes skyld, og ikke for å bruke dem i sin politiske agenda.....

Du har ikke et eneste fakta til å berettige den påstanden. Det er bare personangrepå på ham, basert på hans politiske ståsted.

Mads Gilbert er der for å hjelpe skadde sivile, og for å offentliggjøre for verdenssamfunnet hva bomber forårsaker.

Altså, han jobber IKKE for leger uten grenser? Hvem jobber fyren for? Hvem sponser ham?

*forvirra*

Akkurat, ja - her var en av dem som har misforstått... ;-)

Leger uten grenser er veldig nøye på å ikke blande politikk inn i ting, de er nøytrale, det er et sentralt prinsipp. Mads Gilbert bryr seg kun om palestinernes side, såvidt jeg har observert, og er veldig politisk i sin medieopptreden.

Hvem som sponser ham, det vet jeg ikke - han reiser vel ned for egen regning? Kanskje noen likesinnede støttespillere?

Hvis du plasserer en rakettutskytingsrampe som benyttes til å avfyre raketter mot Israel, ved siden av en barneskole eller sykehus, så ligger hovedansvaret for hva som senere skjer hos de som gjorde nettopp det.

''Hvis du plasserer en rakettutskytingsrampe som benyttes til å avfyre raketter mot Israel, ved siden av en barneskole eller sykehus, så ligger hovedansvaret for hva som senere skjer hos de som gjorde nettopp det. – Goliath''

Og formodentlig: Hvis man okkuperer andre folks land, "så ligger hovedansvaret for hva som senere skjer hos de som gjorde nettopp det"...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...