Gå til innhold

De feige brønnpisserne - om Mads Gilbert

Anbefalte innlegg

Akkurat, ja - her var en av dem som har misforstått... ;-)

Leger uten grenser er veldig nøye på å ikke blande politikk inn i ting, de er nøytrale, det er et sentralt prinsipp. Mads Gilbert bryr seg kun om palestinernes side, såvidt jeg har observert, og er veldig politisk i sin medieopptreden.

Hvem som sponser ham, det vet jeg ikke - han reiser vel ned for egen regning? Kanskje noen likesinnede støttespillere?

I see. Jeg har ikke ofret så mye energi på skapningen annet en at jeg registrerer at han er på forsidene hver gang det brenner på Gaza. Og jeg har ikke noen mening om ham. Men det forklarer jo en hel del hva Collettes innlegg angår, og jeg skjønner hva hun mener.

Husker vi gikk med palestinaskjerf på åttitallet (eller, jeg var akkurat litt for ung) Men jeg tror ikke så mange egentlig tenkte over det. De gjorde det fordi det var "mote".

Kanskje man bør plukke skjerfet frem igjen... Det er vanskelig å ikke ta palestinsk side. Israel var kjappe med å gjøre seg til en supermakt, uinntakelig borg. Og sørge for at resten av verden fikk huske sin samvittighet for hvert steg de tok på stigen mot makta.

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Colette

14

• Nord og ned

9

• Goliath

7

Mest aktive i denne tråden

Hvis du plasserer en rakettutskytingsrampe som benyttes til å avfyre raketter mot Israel, ved siden av en barneskole eller sykehus, så ligger hovedansvaret for hva som senere skjer hos de som gjorde nettopp det.

Jeg skrev at det aldri fantes grunn til å drepe barn. Ansvaret ligger selvfølgelig hos dem som dreper barna og det er uakseptabelt uansett hvem som gjør det, hvor og når.

I see. Jeg har ikke ofret så mye energi på skapningen annet en at jeg registrerer at han er på forsidene hver gang det brenner på Gaza. Og jeg har ikke noen mening om ham. Men det forklarer jo en hel del hva Collettes innlegg angår, og jeg skjønner hva hun mener.

Husker vi gikk med palestinaskjerf på åttitallet (eller, jeg var akkurat litt for ung) Men jeg tror ikke så mange egentlig tenkte over det. De gjorde det fordi det var "mote".

Kanskje man bør plukke skjerfet frem igjen... Det er vanskelig å ikke ta palestinsk side. Israel var kjappe med å gjøre seg til en supermakt, uinntakelig borg. Og sørge for at resten av verden fikk huske sin samvittighet for hvert steg de tok på stigen mot makta.

''Israel var kjappe med å gjøre seg til en supermakt, uinntakelig borg.''

Altså,nå er dette knøttlille landet med noen få millioner innbyggere hverken en stormakt, eller er usårbare, Langt der i fra, men man får jo et snev av anelse om at tiår med venstrevridd propaganda fra våre størte mediehus har virket, når folk seriøst går rundt å tror noe som er så feil.

Et veldig bra svar NN - også jeg blir provosert når jeg ser noen som sammenlikner leger uten grenser og Mads Gilbert.

Godt å se noen som viser forskjellene så godt som du gjorde her.

Vanskelig å skjønne at denne Nordlys-synseren ikke har fått med seg at Gilbert har vært og er en særs kontroverisell figur langt ut over noen få som Siv jensen angivelig ikke ønsker støtte av.

Resten av befolkningen var aldeles ikke i ekstase over hans propagandashow i 2009.

''Hvis du plasserer en rakettutskytingsrampe som benyttes til å avfyre raketter mot Israel, ved siden av en barneskole eller sykehus, så ligger hovedansvaret for hva som senere skjer hos de som gjorde nettopp det. – Goliath''

Og formodentlig: Hvis man okkuperer andre folks land, "så ligger hovedansvaret for hva som senere skjer hos de som gjorde nettopp det"...?

Poenget er at begge har et ansvar her, men ingen av dem tar det - og begge parter er skyldige i all den volden som går ut over uskyldige.

Å forsøke å fordele brorparten av skyld her til kun en av partene er bare å sementere konflikten ytterligere.

Det har vært forsøkt gjort i titalls av år av slike som deg, og se hvor bra det har gått......

Jeg skrev at det aldri fantes grunn til å drepe barn. Ansvaret ligger selvfølgelig hos dem som dreper barna og det er uakseptabelt uansett hvem som gjør det, hvor og når.

Det er jeg enig med deg i - men i krig skjer det alltid ting som ikke burde skje.

Og det vet begge parter like godt i denne konflikten.

Annonse

Du har ikke et eneste fakta til å berettige den påstanden. Det er bare personangrepå på ham, basert på hans politiske ståsted.

Mads Gilbert er der for å hjelpe skadde sivile, og for å offentliggjøre for verdenssamfunnet hva bomber forårsaker.

Jeg har en haug med fakta på det. Det er bare å se og høre han uttale seg på nyhetene.

All respekt for leger uten grenser, og måten de utfører sitt arbeid på - helt uten politiske baktanker.

Om Mats Gilbert kan man dessverre ikke si det samme.

''Israel var kjappe med å gjøre seg til en supermakt, uinntakelig borg.''

Altså,nå er dette knøttlille landet med noen få millioner innbyggere hverken en stormakt, eller er usårbare, Langt der i fra, men man får jo et snev av anelse om at tiår med venstrevridd propaganda fra våre størte mediehus har virket, når folk seriøst går rundt å tror noe som er så feil.

Med tanke på at de har USA i ryggen uansett hva de foretar seg. Så ser jeg på dem som en supermakt.

''Kanskje man bør plukke skjerfet frem igjen... Det er vanskelig å ikke ta palestinsk side. Israel var kjappe med å gjøre seg til en supermakt, uinntakelig borg. Og sørge for at resten av verden fikk huske sin samvittighet for hvert steg de tok på stigen mot makta.''

Det er kanskje vanskelig å ikke ta palestinsk side når man kun leser om det som står i VG, Dagbladet osv som helt tydelig også har valgt side.

Dette er en veldig forenklet kort flimklipp men likevel foreller går den gjennom mange av hovedgrunnene til konflikten, og den viser at det ikke har vært enkelt for jødene heller:

''Kanskje man bør plukke skjerfet frem igjen... Det er vanskelig å ikke ta palestinsk side. Israel var kjappe med å gjøre seg til en supermakt, uinntakelig borg. Og sørge for at resten av verden fikk huske sin samvittighet for hvert steg de tok på stigen mot makta.''

Det er kanskje vanskelig å ikke ta palestinsk side når man kun leser om det som står i VG, Dagbladet osv som helt tydelig også har valgt side.

Dette er en veldig forenklet kort flimklipp men likevel foreller går den gjennom mange av hovedgrunnene til konflikten, og den viser at det ikke har vært enkelt for jødene heller:

Et stort flertall av arbaerne ønsker å leve i fred med israel. Et stort flertall av jødene ønsker å leve i fred med araberne. Et mindretall på begge sider er fanatiske og voldelige.

Av en eller annen grunn tar norsk mainstreammedia parti med de sistnevnte på arabiske side, og bidrar som heiagjeng til å piske opp voldsspiralen som pågår i tiår etter tiår. Man skal dog ikke glemme at vi snakker om en mikrokonflikt i global sammenheng hva kommer til antall drepte.

Det er noen svært få mennesker det står respekt av her til lands når det gjelder midt-østen konflikten, og det er hverken MIFF eller palestinafronten osv. som er like enøyde på hver sin side. Det er de svært få som er oppriktig lei seg på begge siders vegne, at de ikke kan holde styr på sine egne voldsfantaster.

Som nordmann, helt utenforstående og med distanse til konfliktområdet burde det ike være så veldig vanskelig å holde seg nogenlunde nøytral, men den massive venstreekstreme propaganden i NRK og de største avisene har nok desverre hatt sin effekt.

''Det er kanskje vanskelig å ikke ta palestinsk side når man kun leser om det som står i VG, Dagbladet osv som helt tydelig også har valgt side.''

Sant nok. Jeg føler at jeg har satt meg alt-alt-for lite inn i sakene til å kunne ta noen side. Ikke det at jeg skal påstå å være veldig politisk bevisst, altså - men jeg tror ikke at brorparten av dem som mener sterkt om denne konflikten (av utenforstående) har satt seg særlig mye bedre inn i det enn meg.

Det er ufattelig mange med-hylere i hylekor som hyler bare av prinsipp eller PK'het eller fordi det evt er et underholdende tidsfordriv.... Og da tenker jeg ikke nødvendigvis spesielt på Israel/Palestina-saken.

''Hvis du plasserer en rakettutskytingsrampe som benyttes til å avfyre raketter mot Israel, ved siden av en barneskole eller sykehus, så ligger hovedansvaret for hva som senere skjer hos de som gjorde nettopp det. – Goliath''

Og formodentlig: Hvis man okkuperer andre folks land, "så ligger hovedansvaret for hva som senere skjer hos de som gjorde nettopp det"...?

''Hvis man okkuperer andre folks land''

Og det har ikke skjedd uten grunn.

Annonse

''Dette er en veldig forenklet kort flimklipp men likevel foreller går den gjennom mange av hovedgrunnene til konflikten, og den viser at det ikke har vært enkelt for jødene heller''

Den filmen er ikke helt objektiv da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...