Gå til innhold

Bare en drittsekk?

Gjest møkklei fyren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker en gang eldstejenta mi var i treårsalderen... Hun oppførte seg trassig på et kjøpesenter og faren og jeg ble enige om å fortelle henne at hvis hun ikke kunne oppføre seg skikkelig, så fikk hun bli med faren ned i bilen som sto i parkeringshuset - og vente der sammen med ham til jeg var ferdig å handle.

Jentungen greide ikke å oppføre seg og faren tok henne bestemt med seg ved at han løfta henne opp, hun sprella med beina og satte i å vræle mens hun slo og lugget ham i ren frustrasjon... Deretter hylte og ropte hun mens pappaen bar henne ned til bilen: "Hjelp, hjelp!! Pappa slår meg, pappa slår meg!!"

Faren har aldri slått henne, bare så det er sagt ;)

En kollega av mannen min måtte også en gang bære et meget uvillig barn ut av et kjøpesenter.

"Hjelp, hjelp - politiet må hjelpe Øivind!" ropte hans lille, trassige sønn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det ingen barnevernsak å dunke borti en unge. Heldigvis vet de som jobber i barnehage at barn kan si mye rart som det ikke er hold i. Så de tar ting med en klype salt og vurderer før de går til anmeldelse.

Ja heldigvis! :-)

Skrevet

Hei!

Men hvis et barn sier at foreldrene slår må jo barnevernet kobles inn, samt helsestasjon og fastlege varsles.

''I dag kom det noe interessant ut av munnen på 3-åringen. Helt uten forvarsel sa han "mamma er ikke snill". Jeg sa "er ikke mamma snill?" Han sa " hun er litt slem og litt snill". jeg spurte "hva gjør mamma når hun er slem?". Han sa "hun slår".''

Man kan bli slått selv om man ikke får merker, noe ganger dytter foreldrene barna og slår de i hodet, i hodet syns ikke slag. Dette er vanlig for voldelige foreldre de vet hvordan slå for at det ikke skal syns. De slenger også barna mot gjenstander slik at skadene blir vanskeligere å oppdage. På den måten ser skadene ut som vanlige fall. Og de bortforklares hvis de oppdages.

Jeg tror ikke barn sier at deres foreldre slår hvis dette ikke stemmer, barna er ikke slue og utspekulerte. Hvor grov mishandlingen er vet man jo ikke før helsestasjon, fastlege og barnevern er koblet inn. Jeg håper du gjør dette for barnet sin skyld, terskelen bør være lav for å koble inn barnevern.

''Jeg tror ikke barn sier at deres foreldre slår hvis dette ikke stemmer, barna er ikke slue og utspekulerte.''

Åjoda, barn kan absolutt si at de blir slått uten at det er tilfelle. Ikke fordi de er slue og utspekulerte, men fordi de omgås virkelighet og logikk på en litt annen måte. Datteren min fortalte i barnehagen at mamma (altså jeg) pleide å binde henne fast og klype henne. Det hun siktet til var at hun måtte sitte fastspent i bilsetet sitt når vi kjørte bil, noe hun mislikte sterkt. Og hun syntes at bilbeltespenna kløp.

Jeg kan garantere at jeg aldri har verken bundet eller kløpet barna mine. :)

Skrevet

En kollega av mannen min måtte også en gang bære et meget uvillig barn ut av et kjøpesenter.

Uff, lol!

Skrevet

Hehe :)

Der og da kan man iallefall trøste seg med at man har en meget smart og oppegående unge :P

Skrevet

''Jeg tror ikke barn sier at deres foreldre slår hvis dette ikke stemmer, barna er ikke slue og utspekulerte.''

Åjoda, barn kan absolutt si at de blir slått uten at det er tilfelle. Ikke fordi de er slue og utspekulerte, men fordi de omgås virkelighet og logikk på en litt annen måte. Datteren min fortalte i barnehagen at mamma (altså jeg) pleide å binde henne fast og klype henne. Det hun siktet til var at hun måtte sitte fastspent i bilsetet sitt når vi kjørte bil, noe hun mislikte sterkt. Og hun syntes at bilbeltespenna kløp.

Jeg kan garantere at jeg aldri har verken bundet eller kløpet barna mine. :)

Hei!

Huff av meg...

Det var nytt for meg...

Merkelig at barn kan si sånt som ikke er sant?

Skrevet

Hei!

Huff av meg...

Det var nytt for meg...

Merkelig at barn kan si sånt som ikke er sant?

''Merkelig at barn kan si sånt som ikke er sant?''

Å fantasere, lyve, vri på sannheten, leke med ord og påstander og utprøve skillelinjene mellom virkelighet og liksomverden er en veldig sunn og viktig del av utviklingen til barna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...