Gå til innhold

Musikk til julebordsfesten

Anbefalte innlegg

Gjest ikke dj bobo

Hurra, jeg har fått ansvaret for å sette sammen en spilleliste for årets julebord, men oppdager nå at jeg kanskje ikke er rett person for oppgaven. Det er snakk om personer fra 25 til 55 år, og jeg trenger tips på musikk som egner seg til å få festfoten i gang på de fleste.

Noen tips på låter jeg bør/må ha med - gangnam style er allerede på plass ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386055-musikk-til-julebordsfesten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Sikkert fristende å gå for mye moderne musikk, men da sier jeg bare: Tenk på hvem som danser. Er det mest swing-dansere i gruppa, så la det for guds skyld bli noe for dem også. De som liker det hypermoderne danser kanskje ikke, bare hører på musikken, og da blir i grunnen dansegulvet tomt.

*Erfaring*

Gjest Zignatur

Må ha litt julete musikk og :-) Rockin around the christmastree...

Til selve julemiddagen er det fint å høre sølvguttene, men spørs hvor seriøs gjeng dette er, kanskje de vil ha noe mer lystig :D

En del kule internasjonale julesanger her :-)

Men trenger jo ikke bare være julesanger da....

Annonse

Du skal i grunnen være ganske sær for å like Vassendgutane. Musikken er bare helt for j*vlig.

''Du skal i grunnen være ganske sær for å like Vassendgutane. Musikken er bare helt for j*vlig.''

Synes du. Både Vassendgutane og DDE har _store_ tilhengerskarer så det er veldig mange som liker dem. Hva slags musikk liker du da?

''Du skal i grunnen være ganske sær for å like Vassendgutane. Musikken er bare helt for j*vlig.''

Synes du. Både Vassendgutane og DDE har _store_ tilhengerskarer så det er veldig mange som liker dem. Hva slags musikk liker du da?

At mange liker ting betyr ikke at musikken er bra. Det sier litt om det norske folk at Bjøro Håland og Sputnik solgte i bøtter og spann i sin tid, og at dette er landet der Smokie har solgt lassevis av sine tusen best of-plater.

For å sitere Asbjørn Brekke fritt (husker ikke ordlyden, men essensen av uttalelsen): Hvor full må man være for å gå på en DDE-konsert? Jeg måtte nok vært avsindig full både for de og Vassendgutane. :P Tekstene gjør meg flau og gir meg elveblest, og jeg hører minst mulig på dem.

Av norsk musikk er det i grunnen lite jeg liker. Bjørn Eidsvåg, kanskje. Tellusalie, Sivert Høyem/Madrugada, . A-Ha i sin storhetstid, i alle fall litt. Noe av Sigrid Moldestad sitt er også bra. Samme gjelder Christel Alsos.

Favoritter sånn generelt er U2, R.E.M., Pearl Jam/Eddie Vedder, Elbow, Snow Patrol, The Low Anthem, Melissa Horn, Bruce Sprinsgteen, David Gray, OneRepublic, Coldplay, Anouk og Van Morrison. Er nok enklere å si hva jeg IKKE liker enn å si hva jeg liker - siden det er mye forskjellig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...