Gå til innhold

Musikk til julebordsfesten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At mange liker ting betyr ikke at musikken er bra. Det sier litt om det norske folk at Bjøro Håland og Sputnik solgte i bøtter og spann i sin tid, og at dette er landet der Smokie har solgt lassevis av sine tusen best of-plater.

For å sitere Asbjørn Brekke fritt (husker ikke ordlyden, men essensen av uttalelsen): Hvor full må man være for å gå på en DDE-konsert? Jeg måtte nok vært avsindig full både for de og Vassendgutane. :P Tekstene gjør meg flau og gir meg elveblest, og jeg hører minst mulig på dem.

Av norsk musikk er det i grunnen lite jeg liker. Bjørn Eidsvåg, kanskje. Tellusalie, Sivert Høyem/Madrugada, . A-Ha i sin storhetstid, i alle fall litt. Noe av Sigrid Moldestad sitt er også bra. Samme gjelder Christel Alsos.

Favoritter sånn generelt er U2, R.E.M., Pearl Jam/Eddie Vedder, Elbow, Snow Patrol, The Low Anthem, Melissa Horn, Bruce Sprinsgteen, David Gray, OneRepublic, Coldplay, Anouk og Van Morrison. Er nok enklere å si hva jeg IKKE liker enn å si hva jeg liker - siden det er mye forskjellig.

Ok, så fordi du ikke liker det så er det ræva? Jeg kan gaule og kose meg med både DDE og Vassendgutane jeg - passer ypperlig i bilen, på joggetur eller når jeg driver med husarbeide f.eks. :o)

Du vet, smak er høyst subjektivt.

Ok, så fordi du ikke liker det så er det ræva? Jeg kan gaule og kose meg med både DDE og Vassendgutane jeg - passer ypperlig i bilen, på joggetur eller når jeg driver med husarbeide f.eks. :o)

''Ok, så fordi du ikke liker det så er det ræva?''

Jepp. Sånn er det! All musikk jeg ikke liker er rævva. Og det er selvsagt en helt personlig mening, rent subjektivt sett.

''Jeg kan gaule og kose meg med både DDE og Vassendgutane jeg - passer ypperlig i bilen, på joggetur eller når jeg driver med husarbeide f.eks. :o)''

Javel. Vel bekomme. Det er musikk som plager meg, rett og slett. Kunne ikke ramle meg inn å høre på det.

Finnes sikkert lister du kan kopiere på nettet. Her er noen "evergreens" i vill rekkefølge som jeg umiddelbart tenker bør med (litt preget av min alder antakelig, antar jeg, andre kan ha andre tips):

Prince: Purple Rain + Thunder

Michael Jackson: Beat it + Thriller

James Brown; Sex Machine

Commitments: Mustang Sally

Madonna: Like a virgin + Hung Up

Rihanna: Don't stop the music

DumDumBoys: Splitter Pine

ABBA: Dancing Queen

Bill Haley: Rock Around the Clock

Dolly Parton: Nine to five

Lady GaGa: Bad Romance + Just Dance

Waterboys: Don't bang the drum

Queen: We will rock you (+ en til)

Amy Winehouse: Rehab

Gloria Gaynor: I will survive

The Cure: The Lovecats

Doors: Riders on the storm

Pink: Get the party started

Shakira: Waka waka

The Sugarhill Gang: Wrappers delight

.... Nå kunne jeg bare fortsatt :).

Dette var bare hva jeg kom på i farten - en annen dag ville listen kanskje se helt annerledes ut :). I tillegg ville jeg søkt litt på Billboard og VG-lista for å finne noen nye hits (ettersom jeg ikke følger med særlig selv) - det ar alltid populært.

''Du vet, smak er høyst subjektivt.''

Smak er kanskje subjektivt, men kvalitet er det ikke :P.

Annonse

''Du vet, smak er høyst subjektivt.''

Smak er kanskje subjektivt, men kvalitet er det ikke :P.

''Smak er kanskje subjektivt, men kvalitet er det ikke :P.''

Men hvem bestemmer hvilken musikk som er kvalitet?

Ikke for det - jeg bånnslakter boktrilogien "Fifty shades of Grey" etter noter sjøl - herregud for noe elendig! *hehe*

''Smak er kanskje subjektivt, men kvalitet er det ikke :P.''

Men hvem bestemmer hvilken musikk som er kvalitet?

Ikke for det - jeg bånnslakter boktrilogien "Fifty shades of Grey" etter noter sjøl - herregud for noe elendig! *hehe*

''Men hvem bestemmer hvilken musikk som er kvalitet?''

Dette kan jo diskuteres i det uendelige, men jeg vektlegger i hvertfall høyere hva fag- og bransjepersoner mener om musikken. Mener ikke dermed at jeg bare liker musikk som anses å være av "høy kvalitet".

''Ikke for det - jeg bånnslakter boktrilogien "Fifty shades of Grey" etter noter sjøl - herregud for noe elendig! *hehe*''

De færreste kjoskveltere er av høy litterær kvalitet, ei heller denne. Men besnærende var den, selv om jeg gikk litt lei etterhvert som den ble stadig mer søtsuppe.

''Nåja... Derom strides de lærde! :-)

''

Mange strides kanskje om dette, men neppe først og fremst de lærde :P.

Hehehe, dette er jo egentlig bare festlig, det er jo nettopp "de lærde" som hevder påstår å ha svaret på hva kvalitet er og ikke er.

Men det er helt greit for meg at dere kaller f.eks. Vassendgutane for alt mulig dritt, altså, det er dere jo i deres fulle rett til. :-)

Annonse

Hehehe, dette er jo egentlig bare festlig, det er jo nettopp "de lærde" som hevder påstår å ha svaret på hva kvalitet er og ikke er.

Men det er helt greit for meg at dere kaller f.eks. Vassendgutane for alt mulig dritt, altså, det er dere jo i deres fulle rett til. :-)

''Men det er helt greit for meg at dere kaller f.eks. Vassendgutane for alt mulig dritt,''

Jeg liker ikke slik musikk, synes rett og slett det er pinlig å høre på, men jeg ville aldri kalt det dritt.

Det kan jeg også =) Vi setter alltid på vassendgutane når vi har fest og folk gauler og står i :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...