Gå til innhold

Kommer ikke inn på NAVs meldekort-side

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

Har hørt rykter om at alle de som ikke kommer inn i dag skal på tiltak i neste uke. NAV samarbeider med 200 sykehjem og barnehager rundt omkring i landet. Du skal nok mate og bytte bleier på gamle damer eller andres unger! :)

He he, godt forsøk" Gjelder nok ikke meg som er langtidssykemeldt og ikke arbeidsledig.

Men lurer virkelig på når jeg kommer meg inn på siden.

Har hørt rykter om at alle de som ikke kommer inn i dag skal på tiltak i neste uke. NAV samarbeider med 200 sykehjem og barnehager rundt omkring i landet. Du skal nok mate og bytte bleier på gamle damer eller andres unger! :)

Korrekt observert, dette er i tråd med CIA, planeten Mars og De RødGrønne.

Det sagt, skjønner jeg frustrasjonen til ts. NAV bruker og har brukt milliarder på IKT som ofte feiler. For en del brukere kan utbetaling på onsdag istedenfor mandag bety inkassokrav, utkastelse av bolig, strømstans osv.

Det samme gjelder IKT-systemer som er "ikke-operative" ukentlig - en skandale for alle parter.

*Grrrrrynter ut av tråden*

Gjest Ikke denne dagen

Jeg har ikke hatt det problemet i dag. Jeg fikk logget meg inn i 9-tiden i dag tidlig. Men jeg syns det er veldig ofte meldekortsiden er nede. Jeg fatter ikke at det kan være nødvendig. Jeg stusser også over at de må ta ned systemet hver natt for å ta kald backup. Andre har brukt varm backup (backup mens systemet er i gang) i minst ti år.

Annonse

Skjer ikke det hver lørdag når folk skal levere meldekort? Nav må ha norges dårligste datasystem. Det er meningen at folk skal lære seg å jobbe for saken, det skal ikke være for lettvint

''Nav må ha norges dårligste datasystem.''

De har i alle fall norges mest fascinerende datasystem. Er vel ingen andre (som jeg kan komme på i alle fall) som har "åpningstid" på nettsidene sine. Hva slags idé det er som ligger bak at folk ikke skal få sende meldekort eller besøke "Mine sider" mellom klokka 23:00 og 07:00 har jeg lurt på mer enn en gang.

Jeg har ikke hatt det problemet i dag. Jeg fikk logget meg inn i 9-tiden i dag tidlig. Men jeg syns det er veldig ofte meldekortsiden er nede. Jeg fatter ikke at det kan være nødvendig. Jeg stusser også over at de må ta ned systemet hver natt for å ta kald backup. Andre har brukt varm backup (backup mens systemet er i gang) i minst ti år.

Det offentlige er jo ikke akkurat først i køen når det gjelder å oppdatere datasystemene sine. Vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt møte med saksbehandleren hos NAV og bare sittet og ventet på at h*n skal få i gang datamaskinen igjen.

De har i alle fall norges mest fascinerende datasystem. Er vel ingen andre (som jeg kan komme på i alle fall) som har "åpningstid" på nettsidene sine. Hva slags idé det er som ligger bak at folk ikke skal få sende meldekort eller besøke "Mine sider" mellom klokka 23:00 og 07:00 har jeg lurt på mer enn en gang.

''Hva slags idé det er som ligger bak at folk ikke skal få sende meldekort eller besøke "Mine sider" mellom klokka 23:00 og 07:00 har jeg lurt på mer enn en gang.''

Det er sikkert for at folk ikke skal send meldekort i fylla..

Det er for at de arbeidsledige skal opprettholde en normal døgnrytme i forhold til arbeidslivet

Arbeidsløse må jo legge seg i kristelig tid og stå opp om morran.

(Men de som drifter nettsiden, kan jobbe om natten. Jaja.)

Arbeidsløse må jo legge seg i kristelig tid og stå opp om morran.

(Men de som drifter nettsiden, kan jobbe om natten. Jaja.)

''Arbeidsløse må jo legge seg i kristelig tid og stå opp om morran.''

Hehe. Hva med de arbeidsuføre? Jau, de må jo få rikelig søvn, de også. ;)

''(Men de som drifter nettsiden, kan jobbe om natten. Jaja.)''

For de har jo JOBB! :P

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...