Gå til innhold

Familie på tur, hotellrom??

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker på dette her

Vi er en familie på 4, to voksne og to barn, en gutt og en jente.

Vi reiser mye på tur og overnatter på hotell.

Vi plaier da å ha ett rom, med en dobbeltseng til oss voksne og en sofa som oftest slås ut til seng for ungene.

Nå har den eldste, som er jente, blitt 13 år.

Hun vil ikke alltid lengre dele sovesofaen med lillebroren.

Hvordan gjør dere andre dette?? Når ungene blir for store til å dele seng. Eller blir de egentlig det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386079-familie-p%C3%A5-tur-hotellrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderen

Klart at barna etter hvert blir for store til å dele seng, spesielt når de er av ulikt kjønn. Deres naturlige bluferdighet og ønske om pivatliv må respekteres.

Som flisa sier, så leier man da to hotellom, og passer på at barna får enkeltsnger. Mange hotell an tilby to rom med dør mellom.

Det har ikke vært noe problem hos oss. 17 år og 11. De har da hver sin dyne, og hver sin side av sengen. Evt kan man kanskje be om en ekstraseng. Det er dyrt med flere rom så da hadde jeg heller bedt om en oppslåbar ekstraseng.

er de av samme kjønn da? :)

Annonse

Jeg hadde absolutt ikke tvunget en unge i puberteten til å dele seng med søsken! Det synes jeg er å krenke hennes intimgrenser grovt faktisk.

Når vi har vært på tur, vi har også jente og gutt, har det så langt vært to sofaer ungene har ligget på, ikke dobbel på noen måte. Be om ekstraseng, så kan en unge ligge på sofaen og en på ekstraseng.

Klart at barna etter hvert blir for store til å dele seng, spesielt når de er av ulikt kjønn. Deres naturlige bluferdighet og ønske om pivatliv må respekteres.

Som flisa sier, så leier man da to hotellom, og passer på at barna får enkeltsnger. Mange hotell an tilby to rom med dør mellom.

'' Mange hotell an tilby to rom med dør mellom.''

Det har vi prøvd å få til flere ganger, men det er ikke så mange av dem og de er så populære at de er vanskelige å få fatt i, det er min erfaring i alle fall.

Gjest Mellbondy

Jeg hadde absolutt ikke tvunget en unge i puberteten til å dele seng med søsken! Det synes jeg er å krenke hennes intimgrenser grovt faktisk.

Når vi har vært på tur, vi har også jente og gutt, har det så langt vært to sofaer ungene har ligget på, ikke dobbel på noen måte. Be om ekstraseng, så kan en unge ligge på sofaen og en på ekstraseng.

Hos oss lå de på en dobbel utslått sovesofa. De hadde da hver sin halvdel med strek i mellom. Mine barn sier også fra om det er noe, og de sa ikke noe da.

Hva med de som er på seilbåt da?

Vi har ikke brukt hotell i år (våre er 8, 11 og 13) - men i fjor sommer bodde vi på hotel/leilighet i 2 uker da vi var på ferie.

På hotell hadde vi to rom, og noen steder delte vi voksne oss, men ett sted fikk vi to rom med dør mellom - da hadde ungene det ene og vi det andre. Tror det var dobbeltseng + enkeltseng i det rommet der det var tre.

Hos oss kan gutten på 13 dele seng med hun på 8, mens hun på 11 ikke liker å dele seng med noen.

Hadde vi vært bare fire, hadde jeg nok bedt om et familierom med dobbeltseng + sofa + enkeltseng - eller to rom, der dere evt kan vvære barn i det ene og voksne i det andre, eller dele dere slik at guttene er i det ene og jentene i det andre.

Det er rimelig grunnleggende å respektere folks intimsoner. Hvis man ikke blir vant med at de blir respektert av andre i familien, hvordan skal de da bli vant med å kreve respekt andre steder?

Snakk med henne, og hør hva hun ønsker. Jeg tipper det kan løses med ekstra senger, sofa, osv. de aller fleste steder.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest forhindre overgrep

Nei det er de ikke. De delte seng i London tre netter. Og det gikk helt greit. Ellers har det stort sett vært to senger der vi har vært.

Det hadde jeg aldri gjort. Hvordan vet du om ikke den eldste klår på den yngste? Og tror du virkelig den yngste ville sagt fra hvis det var tilfelle?

Jeg kjenner til litt for mange grenseoverskridende historier. Synes IKKE to søsken hvorav en i puberteten skal dele seng slik.

Det hadde jeg aldri gjort. Hvordan vet du om ikke den eldste klår på den yngste? Og tror du virkelig den yngste ville sagt fra hvis det var tilfelle?

Jeg kjenner til litt for mange grenseoverskridende historier. Synes IKKE to søsken hvorav en i puberteten skal dele seng slik.

Hvordan ville du løst det da?

Mor og datter dele rom, og far og sønn?

'' Mange hotell an tilby to rom med dør mellom.''

Det har vi prøvd å få til flere ganger, men det er ikke så mange av dem og de er så populære at de er vanskelige å få fatt i, det er min erfaring i alle fall.

''Det har vi prøvd å få til flere ganger, men det er ikke så mange av dem og de er så populære at de er vanskelige å få fatt i, det er min erfaring i alle fall.

''

Samme erfaring har jeg. Jeg har til og med et par ganger blitt lovet slike rom, men når vi sjekker inn er de ikke tilgjengelige likevel.

Gjest På turen

Takk for mange svar :)

Tenker som de fleste av dere, at vi må respektere hennes ønske og se på nye muligheter når vi reiser.

Mange hoteller har mulighet for å sette inn en ekstraseng på rommet, altså ikke sovesofaopplegg, men en seng. Kanskje dere kan be om noe slik til neste tur, slik barna får hver sin egen seng.

Ellers kjenner jeg til at voksne søsken (gutt og jente) har dratt på ferietur sammen og de har ligget anføttes i dobbeltseng flere ganger, det har vært deres eget valg og det har gått greit.

Vi sover mye på hotell, og foretrekker såkalte familierom etter at ungene har vokst til. Flere hotellkjeder har slike, med utfellbare køyesenger til ungene. Det er hyggelig å dele rom, men forstår at ikke ungene vil dele seng etter hvert.

Vi har vel mest hatt slike rom på Scandic og Thon hotell, men det er sikkert flere som tilbyr. Bare spør dem!

Vi sover mye på hotell, og foretrekker såkalte familierom etter at ungene har vokst til. Flere hotellkjeder har slike, med utfellbare køyesenger til ungene. Det er hyggelig å dele rom, men forstår at ikke ungene vil dele seng etter hvert.

Vi har vel mest hatt slike rom på Scandic og Thon hotell, men det er sikkert flere som tilbyr. Bare spør dem!

Er familierom vi pleier ha, men som sakt, da slår de vanligvis bare ut en sofa til ungene.

Hæ? Skal man gå ut i fra at det ene barnet sitt klår på sitt yngre søsken sånn uten videre??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...