Gå til innhold

Familie på tur, hotellrom??

Anbefalte innlegg

Det hadde jeg aldri gjort. Hvordan vet du om ikke den eldste klår på den yngste? Og tror du virkelig den yngste ville sagt fra hvis det var tilfelle?

Jeg kjenner til litt for mange grenseoverskridende historier. Synes IKKE to søsken hvorav en i puberteten skal dele seng slik.

I all verden. Det er da ikke åpenbart at den ene klår på den andre???

Fortsetter under...

I all verden. Det er da ikke åpenbart at den ene klår på den andre???

''I all verden. Det er da ikke åpenbart at den ene klår på den andre???– prust''

Man skal ikke være paranoid, men jeg har snakket med to psykologer som fortalte at av pasientene de har som har vært utsatt som overgrep som små, så har det ofte skjedd akkurat slik. Ikke fordi den ene nødvendigvis var en "ond livslang pedofil", men fordi noe (ofte "eksperimentering") har skjedd som ikke burde ha skjedd, og det oppfattes svært ulikt av de to.

Jeg har ikke tall for det, men har hørt/sett det flere ganger.

Med vennlig hilsen

Nei, jeg syns det er synd om man skal begrense barna i forskjellige situasjoner i tilfelle den ene KLÅR på den andre. Vil si det er langt fra normalt??

Enig med deg. Jeg tror ikke det er normalt - men selvsagt kan det skje. Tror at dersom en som foreldre gjør en vurdering etter hvordan barna er, så er risikoen liten for at noe slikt skal skje.

''I all verden. Det er da ikke åpenbart at den ene klår på den andre???– prust''

Man skal ikke være paranoid, men jeg har snakket med to psykologer som fortalte at av pasientene de har som har vært utsatt som overgrep som små, så har det ofte skjedd akkurat slik. Ikke fordi den ene nødvendigvis var en "ond livslang pedofil", men fordi noe (ofte "eksperimentering") har skjedd som ikke burde ha skjedd, og det oppfattes svært ulikt av de to.

Med vennlig hilsen

Det du skriver her, tror jeg nok stemmer - at den ene parten har sett på det som lek, og den andre som et overgrep - det har en jo hørt om.

Men det at dette hender i noen få tilfeller er ikke dermed slik at en ikke skal la bror og søster leke tett sammen eller dele seng en gang innimellom, mener nå jeg.

Annonse

Det du skriver her, tror jeg nok stemmer - at den ene parten har sett på det som lek, og den andre som et overgrep - det har en jo hørt om.

Men det at dette hender i noen få tilfeller er ikke dermed slik at en ikke skal la bror og søster leke tett sammen eller dele seng en gang innimellom, mener nå jeg.

Jeg tror ikke det er så "få tilfeller" på nasjonalplan, dessverre. De snakket om en signifikant del av alle de pasientene som har vært utsatt for overgrep.

Jeg mener også at man skal "bruke hodet" her, samtidig som når den ene sier fra at hun ikke vil, så bør det respekteres.

Med vennlig hilsen

Nei, jeg syns det er synd om man skal begrense barna i forskjellige situasjoner i tilfelle den ene KLÅR på den andre. Vil si det er langt fra normalt??

"Normalt" er det selvsagt ikke, men det er heller ikke noe man skal "glemme", og særlig når en av ungene sier at de ikke vil sove sammen.

Med vennlig hilsen

Gjest Mellbondy

Det hadde jeg aldri gjort. Hvordan vet du om ikke den eldste klår på den yngste? Og tror du virkelig den yngste ville sagt fra hvis det var tilfelle?

Jeg kjenner til litt for mange grenseoverskridende historier. Synes IKKE to søsken hvorav en i puberteten skal dele seng slik.

Jeg føler meg meget overbevist om at min datter ikke klår på min sønn. Dessuten lå vi i en seng rett ved.

"Normalt" er det selvsagt ikke, men det er heller ikke noe man skal "glemme", og særlig når en av ungene sier at de ikke vil sove sammen.

Med vennlig hilsen

Når en av dem sier at hun/han ikke vil sove sammen med den andre, så bør en selvfølgelig vurdere dette og om mulig ta hensyn til det.

Men når begge to er harmoniske og tydeligvis trives sammen og synes det er koselig å dele seng når familien er på hyttetur eller hotell - så synes ikke jeg det er grunnlag for å nekte dem det.

Når en av dem sier at hun/han ikke vil sove sammen med den andre, så bør en selvfølgelig vurdere dette og om mulig ta hensyn til det.

Men når begge to er harmoniske og tydeligvis trives sammen og synes det er koselig å dele seng når familien er på hyttetur eller hotell - så synes ikke jeg det er grunnlag for å nekte dem det.

Tror vi er rimelig enige. :-)

Med vennlig hilsen

Gjest Hulderen

Med vennlig hilsen

Dessverre kjenner jeg også til noen tilfeller der det ldste søskenet har klådd på det yngste.

Å tro at slikt ikke forekommer er i beste fall naivt.

Annonse

Dessverre kjenner jeg også til noen tilfeller der det ldste søskenet har klådd på det yngste.

Å tro at slikt ikke forekommer er i beste fall naivt.

Det er jo ikke snakk om å tro at slikt ikke forekommer, men om man skal hindre to søsken uten videre å ha tett kontakt for at muligheten kan være der. Altså, det er vel mange andre situasjoner i hverdagen det er lettere å skjule det enn på et hotellrom med familien.

Gjest Hulderen

Det er jo ikke snakk om å tro at slikt ikke forekommer, men om man skal hindre to søsken uten videre å ha tett kontakt for at muligheten kan være der. Altså, det er vel mange andre situasjoner i hverdagen det er lettere å skjule det enn på et hotellrom med familien.

Hvor vanskelig er det å skjule at noen klår under dyna når resten av familien sover?

Selvfølgelig ikke noe man tror vil skje. Men at det aldri har vært i dine tanker er litt naivt kanskje..

Jeg er ikke så naiv ellers, tenker ofte på gale ting som kan skje. Men, nei - akkurat dette har jeg ikke tenkt på som et mulig problem - innenfor mine fire vegger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...