Gå til innhold

Ekteskap og økonomi

Anbefalte innlegg

Gjest giftetanker

Begge er skilte og har særkullsbarn. Han er utenlandsk statborger (EØS-land), har egen bolig og boliglån i hjemlandet.

Vi er nå samboere i min bolig og jeg betjener mitt boliglån alene.

Hvordan blir det om vi gifter oss? Vil det som var mitt forbli mitt? Ønsker å sikre mine barn og meg selv økonomisk i tilfelle jeg faller fra eller en evt. skilsmisse. Trenger vi oppsøke advokat eller gjøre noe særavtaler på forhånd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386110-ekteskap-og-%C3%B8konomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar med inn det du tar med ut. Ved din bortgang vil barnet ditt arve, men er dere gift vil det komme dette med 'uskiftet bo' etc etc.

Spesielt siden dere har særbarn, og kommer fra forskjellige land, og har to boliger/bor i den ene tror jeg jeg ville anbefalt advokat og sette opp kontrakt/testamente.

Det er ikke noe nederlag å ha slikt avklart på forhånd.

Du tar med inn det du tar med ut. Ved din bortgang vil barnet ditt arve, men er dere gift vil det komme dette med 'uskiftet bo' etc etc.

Spesielt siden dere har særbarn, og kommer fra forskjellige land, og har to boliger/bor i den ene tror jeg jeg ville anbefalt advokat og sette opp kontrakt/testamente.

Du tar med ut det du hadde inn skulle det stå :D

Gaver til deg og arv du får i samlivet vil også tilfalle deg ved et evt brudd, med mindre pengene har sklidd inn i daglige husholdningen.

Gjest giftetanker

Mistet det meste ved forrige skilsmisse, og det jeg nå har klart å bygge opp, ønsker jeg å overlate til mine barn.

Mulig det er smart å overlate dette til advokat da :-)

Takker for svar!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...