Gå til innhold

Eksistensiell angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står i stua mi og føler meg svimmel og kvalm. Jeg er redd, og finner ingen mening i denne verden. Jeg gleder meg ikke over noe, ikke over denne nye pc en gang. Gruer meg til jula og venter bare på sammenbruddet. Er det vanlig å ha det slik?, jeg synes heller ingenting er morsomt, ser ikke fram til å kjøpe meg fine klær til jul og pynte meg og få gaver. Det ser jeg ingen mening i nå.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

13

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Angustia

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dersom dette ikke kun er et forbigående blaff men vedvarerer er det sykdom og symptomer. Om du ikke alt har skaffet deg hjelp vil jeg anbefale deg å oppsøke din primærlege.

Skrevet

Jeg tenker at alle har det nok likedan som meg. At alle går rundt å gruer seg men egentlig later som de ikke gjør det. Jeg ble helt rørt på tv her om dagen da ei jente fikk kjøpe seg et par gullsko og var overlykkelig, jeg vet jo at jeg har også vært slik en gang..... men det føles så lenge siden og så fremmed og umulig nå. Er det bare fordi jeg har blitt voksen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For meg høres dette ut som depresjon.

Skrevet

For meg høres dette ut som depresjon.

ja, men jeg kjenner på meg at verden skal gå under i 2013. Det sier Mayane nemlig. Og det tror jeg på. Det hele er så absurd at jeg egentlig burde le og drikke meg dritings. Det er ingen mening med livet, bare en tilfeldighet som mayane forutså ved en tilfeldighet, og at vi tilfeldigvis skal dø i 2013.

Skrevet

ja, men jeg kjenner på meg at verden skal gå under i 2013. Det sier Mayane nemlig. Og det tror jeg på. Det hele er så absurd at jeg egentlig burde le og drikke meg dritings. Det er ingen mening med livet, bare en tilfeldighet som mayane forutså ved en tilfeldighet, og at vi tilfeldigvis skal dø i 2013.

Maya indianerene tror verden går under 21 desember 2012.

Skrevet

''ja, men jeg kjenner på meg at verden skal gå under i 2013. Det sier Mayane nemlig.''

Nei, det sier de ikke. Det som er fakta er at kalenderen deres ikke gikk lenger, det er ingenting som tilsier at de mente at verden da går under. Om Mayaene hadde eksistert fremdeles hadde de nok forlengst laget en ny kalender som går mye lenger. :o)

Skrevet

''ja, men jeg kjenner på meg at verden skal gå under i 2013. Det sier Mayane nemlig.''

Nei, det sier de ikke. Det som er fakta er at kalenderen deres ikke gikk lenger, det er ingenting som tilsier at de mente at verden da går under. Om Mayaene hadde eksistert fremdeles hadde de nok forlengst laget en ny kalender som går mye lenger. :o)

''Mayaene hadde eksistert fremdeles''

De eksisterer da de.

Skrevet

Da har jeg enda dårligere tid. Men jeg mener det helt seriøst... jeg har veldig angst nå. Det er ikke tull, for jeg tror på det. At vi snart skal dø og at alt er helt tilfeldig. Jeg vil bare ruse meg resten av mnd for å slippe unna.

Skrevet

Da har jeg enda dårligere tid. Men jeg mener det helt seriøst... jeg har veldig angst nå. Det er ikke tull, for jeg tror på det. At vi snart skal dø og at alt er helt tilfeldig. Jeg vil bare ruse meg resten av mnd for å slippe unna.

Jeg tror deg, har vært redd for det jeg og. Er litt usikker nå og, men fornuften sier at verden går ikke under. Ikke vær redd, verden går ikke under :-)

Se frem til 21 desember er over.

Skrevet

Kanskje ikke så lurt å skrive dette til en som sliter med angst rundt slike ting?

Verden skulle egentlig ha gått under flerfoldige ganger allerede, så det er bare tull å tro at noen vet noe som helst om dette....

http://www.dagbladet.no/2012/11/25/nyheter/mayakalender/utenriks/dommedag/overtro/24536544/

Tenkte det var bedre om det var nærmere, da slapp hun være redd langt ut i 2013. Men beklager da :(

Skrevet

Jeg tror deg, har vært redd for det jeg og. Er litt usikker nå og, men fornuften sier at verden går ikke under. Ikke vær redd, verden går ikke under :-)

Se frem til 21 desember er over.

Men klart det hadde jo vært litt gøy om mayane hadde rett da, hehe.... jeg tror jeg skal feste hele mnd til den 21. Og spise opp all den gode maten før jul.

Skrevet

Tenkte det var bedre om det var nærmere, da slapp hun være redd langt ut i 2013. Men beklager da :(

Haha :))

Jaja, nå fikk jeg iallefall motbevist at verdens undergang er nær ;)

Skrevet

Men klart det hadde jo vært litt gøy om mayane hadde rett da, hehe.... jeg tror jeg skal feste hele mnd til den 21. Og spise opp all den gode maten før jul.

Nei, vi skal leve lenger enn det :-)

Men jeg har tro på mayaene da, deres kalender stopper da. Kan jo hende det er en overgang til noe ant, et dimensjonsløft. Tror ikke folk vil merke det en gang, en ny tid.

Skrevet

Kan likegodt droppe å kjøpe julegaver!!!! Bruke opp julegavepengene på shopping til seg selv!! Juhhuuu ;))

Skrevet

Nei, vi skal leve lenger enn det :-)

Men jeg har tro på mayaene da, deres kalender stopper da. Kan jo hende det er en overgang til noe ant, et dimensjonsløft. Tror ikke folk vil merke det en gang, en ny tid.

En gang måtte jo kalenderen stoppe også... Begrensa hvor lenge de gadd å lage den :P

Skrevet

En gang måtte jo kalenderen stoppe også... Begrensa hvor lenge de gadd å lage den :P

Er nok en grunn for det ;)

Skrevet

Er nok en grunn for det ;)

Nope! Ingen har hatt rett i dommedagsprofetiene før, så hvorfor denne gangen ;) Ingen vet når verden evt går under - for hvordan skulle man liksom ha visst det? ;)

Skrevet

''Maya indianerene tror verden går under 21 desember 2012.''

Det var en meget bombastisk uttalelse. Det er antakelig fleire "new age-orienterte-folk-fra-den-vestlige-verden" enn nålevende Mayaindianere som forfekter dette.

Les meir om Mayafolket f.eks her: http://snl.no/maya/sivilisasjon

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...